<html>
  <head>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=UTF-8">
  </head>
  <body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
    Ahoj,<br>
    <br>
    V prvom rade chcem poďakovať všetkým za aktívnu účasť v dielni a pri
    testovaní. Obzvlášť Mirovi za dokončenie meniča a Ondrovi za
    spracovanie výsledkom z merania.<br>
    Samotné výsledky - sú v prílohe, neviem či to vyžaduje ešte nejaký
    komentár ....<br>
    Každopádne sa potvrdilo to, na čo už rok upozorňujem. Musíme sa <b>zbaviť
    </b>súčasných komponentov pre pohon. Po prvom roku sme vedeli, že to
    bol omyl použiť neprofesionálny motor a neotestovaný regulátor,
    naviac ani BMSky nie sú ideálne. Jednoducho, ak sa budeme držať
    týchto komponentov, viac už z nich nedostaneme a podľa toho budú
    vyzerať aj výsledky.<br>
    <br>
    Tohtoročné závody odjazdíme s tým, čo máme. A ak chceme byť na ďalší
    rok konkurencieschopní - musíme ísť do profesionálneho riešenia
    motorov a meničov s náležitosťami, čo k tomu súvisia. To znamená
    zvýšenie trakčného napätia. (čo mi môže potvrdiť aj Miro, že
    súčasných 200 V nie je postačujúcich ani pre súčasnú variantu).<br>
    <br>
    Zároveň vyzývam PHE skupinu, aby najneskôr do mesiaca dodali<i>
      predbežný rozpočet pre budúcoročnú formulu</i>. Ak si neviete s
    tým poradiť, alebo neviete ako na to - tak nás kontaktujte. Hlavne
    chceme výsledky.<br>
    - Ďakujem<br>
    <br>
    Toto je môj osobný názor a reálny pohľad na vec. Ak so mnou
    nesúhlasíte, som otvorený diskusii.<br>
    <br>
    Dominik<br>
    <div class="moz-forward-container"><br>
      <br>
      -------- Pôvodná správa --- Original Message --------
      <table class="moz-email-headers-table" border="0" cellpadding="0"
        cellspacing="0">
        <tbody>
          <tr>
            <th align="RIGHT" nowrap="nowrap" valign="BASELINE">Predmet:
            </th>
            <td>Testování 22.6.2012</td>
          </tr>
          <tr>
            <th align="RIGHT" nowrap="nowrap" valign="BASELINE">Dátum: </th>
            <td>Sun, 22 Jul 2012 22:32:16 +0200 (CEST)</td>
          </tr>
          <tr>
            <th align="RIGHT" nowrap="nowrap" valign="BASELINE">Od: </th>
            <td>Ondra Fric <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:fricik@seznam.cz"><fricik@seznam.cz></a></td>
          </tr>
          <tr>
            <th align="RIGHT" nowrap="nowrap" valign="BASELINE">Pre: </th>
            <td>Miroslav Rýzek <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:miroslav.ryzek@gmail.com"><miroslav.ryzek@gmail.com></a>, Jakub
              Nohejl <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:nohejjak@gmail.com"><nohejjak@gmail.com></a>, Zdeněk Houf
              <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:houfzden@fel.cvut.cz"><houfzden@fel.cvut.cz></a>, Dominik Macko
              <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:mackodom@fel.cvut.cz"><mackodom@fel.cvut.cz></a>, Marek Pátý
              <a class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:marek.paty@seznam.cz"><marek.paty@seznam.cz></a></td>
          </tr>
        </tbody>
      </table>
      <br>
      <br>
      <pre>Ahoj, píšu jen těm, kdo dnes byli v dílně.

Posílám data z testování, připište vlastní komentáře a prosím přiložte můj (viz níže) a přepošlete do konfery (aby to došlo i p. Tichánkovi).

Na základě nalogovaného pootočení motoru (úměrné rychlosti) v závislosti na čase naměřeném při dnešních testovacích jízdách jsem provedl simulaci jízdy a z toho jsem určil přiblyžný výkonový odběr z motoru při maximálním zrychlení - výsledky jsou jaké jsou.

V souboru Data-testy.xlsx je přepočet a naměřená data - to jsem neformátoval
V souboru Výsledky-testy.xlsx je změřená rychlostní výkonová a momentová charakteristika
- v grafech jsem použil spojnici trendu polynomickou pro výkonovou charakteristiku a klouzavý průměr pro momentovou.

Charakteristiky jsou dost zubaté, viz vyexportované grafy výkonu z matlabu v pdf - proto vyobrazeno přes spojnice.

Nevím, jak se to podařilo, ale jeden krát se podařilo naměřit výkon odpovídající momentu 103,92 Nm na motoru ve třech hodnotách po sobě (takové cuknutí po rozjetí - následné přibrzdění a poté rozjezd - tato hodnota odpovídá odhadovanému momentu,který maximálně přenesou kola (já vypočítal adhezní mez v nízké rychlosti také 103,92 Nm, ale je to vzhledem k odhadům parametrů jen náhoda).

Jak vidíte, v špičkách (diskrétních hodnotách) je výkon 20-25 kW, to je pdle mě dost smutné, vzhledem k očekáváním, která byla po snových parametrech pana Guiče (výkon ve špičce 65 kW a točivý moment přes 150 Nm). 

Nicméně nezbývá než ocenit výbornou práci chlapců, zejména pak vyzdvihnu práci Miro Rýzka, kterému se podařilo sestavit za rok regulátor, který motor krásně plynule rozběhne a je schopný motor řídit, neboť to se pánům z MGM Compro za nemalý obnos prozatím  za 1,5 roku nepodařilo - myslím, že by stálo za to s nimi toto nedodržení předmětu smlouvy řešit.

V současné době je další pokus o zvyšování výkonu nejspíše zbytečný, neboť bychom motor asi uvařili, už takto se velmi přehřívá (Kubo prosím doplň změřené teploty, díky) - není zde bohužel dořešen přenos tepla z vynutí k chladící patroně kvůli vzduchovým mezerám mezi plechy a trnem, do kterého se vkládá chlazení (dle požadavku pana Guiče) - toto chlazení má tedy pro motor malý efekt.

Je mi to líto, ale nezbývá než konstatovat, že celý vůz je vzhledem ke stavbě na parametry udávané panem Guičem a vzhledem k minimalizaci výrobních nákladů po všech stránkách velmi předimenzovaný a to se bohužel projevuje na jeho výkonových schopnostech...

Ondra
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#:  394-760-523
tel:     +420 775 396 531
</pre>
      <br>
      <br>
    </div>
    <br>
  </body>
</html>