<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
http-equiv="Content-Type">
<title></title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff" text="#000000">
Vyborne, dekujeme za pomerne dulezite a tez odstrasujici informace. Na
otvor pro uvolneni pretlaku jsme na soucasne formuli nezapomneli,
nicmene neni nadimenzovan uplne idealne na rozsahly vybuch, to je
pravda. V dalsi verzi na to jiz bude pamatovano pretlakovym ventilem.
Dale to pro nas znamena druhou vec a to ze bylo jen dobre, kdyz jsem
nenechal preklenout ochranne kontakty BMS v control systemu na zavodech
v Italii. At je BMS jaka chce, zahravali bychom si tak velmi s
bezpecnosti celeho akumulatoru formule... .<br>
<br>
Dekujeme za informace.<br>
Kuba<br>
<pre class="moz-signature" cols="72">-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.cartech.cvut.cz/electric">www.cartech.cvut.cz/electric</a></pre>
<br>
Dne 24.09.2012 15:44, Vít Hlinovský napsal(a):
<blockquote cite="mid:506063D9.1010506@feld.cvut.cz" type="cite">
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html; charset=ISO-8859-2">
Doufám, že to zkoušet nedete, jen ukázka jak je to funkční.<br>
s pozdravem Vít Hlinovský<br>
<br>
-------- Původní zpráva --------
<table class="moz-email-headers-table" border="0" cellpadding="0"
cellspacing="0">
<tbody>
<tr>
<th valign="BASELINE" align="RIGHT" nowrap="nowrap">Předmět: </th>
<td>výbuch lipol baterie</td>
</tr>
<tr>
<th valign="BASELINE" align="RIGHT" nowrap="nowrap">Datum: </th>
<td>Mon, 24 Sep 2012 11:47:27 +0200</td>
</tr>
<tr>
<th valign="BASELINE" align="RIGHT" nowrap="nowrap">Od: </th>
<td>Jan Spatny <a moz-do-not-send="true"
class="moz-txt-link-rfc2396E" href="mailto:janspatny@gmail.com"><janspatny@gmail.com></a></td>
</tr>
<tr>
<th valign="BASELINE" align="RIGHT" nowrap="nowrap">Komu: </th>
<td><a moz-do-not-send="true" class="moz-txt-link-abbreviated"
href="mailto:hlinovsk@fel.cvut.cz">hlinovsk@fel.cvut.cz</a></td>
</tr>
</tbody>
</table>
<br>
<br>
<div class="gmail_quote">
<div class="HOEnZb">
<div class="h5">Ve zkratce:<br>
Při nabíjení lipol článků v zapojení 6s došlo pravděpodobně ke
zkratování<br>
jednoho článku, jeho napětí pak kleslo na 0V. Protože byl nabíješ
nasaven<br>
na nabíjení 6s (tedy 4,2Vx6), došlo k přebití sousedních 5ti článků. Ty
se<br>
nafoukly a zahřály. I když došlo k odpojení od nabíječe, již byla<br>
nastartována reakce, kterou není možné zastavit a po asi 60s došlo k<br>
výbuchu.<br>
<br>
Ještě přikládám video z testování modelářského obalu pro nabíjení lipol<br>
akumulátorů, který má zabránit požáru například v dílně nebo prostoru<br>
motoru při nabíjení v polních podmínkách z autobaterie. Bohužel výrobci<br>
nedošlo, že nejde jen o ohneň, ale natlakovaný článek při protrhnutí
obalu<br>
uvolní poměrně velký objem plynu. Zásadní chyba.<br>
<a moz-do-not-send="true"
href="http://www.youtube.com/watch?v=cpRBUvDPPVM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=cpRBUvDPPVM</a><br>
<br>
<br>
Fotky použijte a publikujte dle libosti :-)<br>
<br>
Jan Špatný<br>
</div>
</div>
</div>
<br>
<br>
<pre wrap="">
<fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
_______________________________________________
Fse mailing list
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Fse@fel.cvut.cz">Fse@fel.cvut.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse">https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse</a>
</pre>
</blockquote>
</body>
</html>