[FSE] Škoda

Ondra Fric fricik na seznam.cz
Pátek Únor 11 18:42:15 CET 2011


Podle práce kterou jsem dělal pro pana Tichánka je potřeba energie akumulátorů více než 12 kWh, formule ale potřebuje cca 8 kWh, vozit sebou další 4 by znamenalo i při použití akumulátorů KOKAM 30 kg navíc. Tyto aplikace jsou naprosto odlišné. Samozřejmě je možné použít i akumulátory KOKAM do elektromobilu pro Škodu, ale uvažujeme - li požadavky na nízkou cenu, potom by zbylo dost málo peněz na zbytek auta...cena akumulátorů pro koncept pro škodu má být okolo 265000, což vlastně neumožní použít dobré baterky a pokud ano, tak jedině bez BMSky, což mislím u škodovky neprojde.

Já neříkám, že jsou zbytečné, já říkám, že zadáním jsou takřka vyloučeny.

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od:  <Jan.Banecek na fs.cvut.cz>
> Předmět: Re: [FSE] Škoda
> Datum: 11.2.2011 17:56:40
> ----------------------------------------
> Ještě mě napadá, proč má tedy škoda ve svém elektromobilu totéž, když  
> je to zbytečné? JBA
> 
> Cituji Ondra Fric <fricik na seznam.cz>:
> 
> > Ahoj, dobrý den,
> >
> > s použitelností akumulátorů do projektu elektro vozu pro Škodu MB  
> > (vzniká paralelně na FS) by byl problém v ceně, neboť zde jsou  
> > poněkud jiné požadavky. U městského elektro auta nehraje každý 1 kg  
> > takový význam jako pro nás, tedy pro auto bude vhodé použít  
> > levnější, nejspíše LiFePo4 variantu, nehledě na to, že pro elektro  
> > auto bude potřeba jiná kapacita a tedy i logicky jiná konfigurace  
> > akumulátorů. Myslím, ale že BMS jsou pro Li-Ion a Li-Pol velmi  
> > podobné, tedy minimálně jejich přenesení a upravení na požadovanou  
> > aplikaci by mělo být možné. Pokud tomu tak není, ať mě baterkář  
> > opraví.
> >
> > Varianta 11 je 55 sériově řazených článků KOKAM s kapacitou 40 Ah a  
> > součtovou hmotností 60,5 kg a cenou necelých 180 000 Kč. Nízký počet  
> > článků výrazně zjednodušší a tedy i zlevní BMS, které se  
> > pravděpodobně i tak vyšplhá k ceně přes 100 000 Kč. Dvojnásobný  
> > počet článků by cenu BMS téměř zdvojnásobil, tedy pro nás je toto i  
> > cenově rlativně přijatelné řešení.
> >
> > Pro srovnání v případě použití baterek jako má pan Guič, akorát s  
> > nižší kapacitou 20Ah by byl počet článků 124 a hmotnost 93 kg při  
> > ceně 86 000 Kč.
> >
> > Ohledně závodu v Itálii mohu říci jediné. Na přihlášení do soutěže  
> > nemáme peníze, nebo tedy máme, ale potom bychom už neměli na auto;-)
> >
> >
> >
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> > Ondřej Fric
> > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > Czech Technical University in Prague
> > icq#:  394-760-523
> > tel:     +420 775 396 531
> > _______________________________________________
> > Fse mailing list
> > Fse na fel.cvut.cz
> > https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
> >
> 
> 
> 
> 
> 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#:  394-760-523
tel:     +420 775 396 531



More information about the Fse mailing list