[FSE] Fwd: Rám
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Středa Leden 18 14:48:35 CET 2012
Čavec,
ještě bych měl pár připomínek.
- Je nutné dbát na rozložení hmotnosti - teď to bylo s Mirem v autě cca 48:52, to znamená, že by bylo dobré neposouvat vše těžké moc dopředu (nejít pod 50:50, radši jít třeba na 45:55 - zlepší se trakční schopnosti) - dopředu posouvat jedině za cenu zkrácení rozvoru (což by nevadilo (kratší rám = nižší hmotnost)
- funkci podvozku by to při mírné změně rozvoru nemělo moc ovlivnit.
- Vše těžké musíme cpát k zemi.
- Je zároveň důležité rovnat vše co nejvíce "mezi kola" - koncentrace hmot k těžišti za účelem snížení stáčivého momentu setrvačnosti.
- Parametry pohonu a potřebné komponenty jsou pro další postup KRITICKÉ - elektrikáři, snažte se, momentálně to visí na vás a na vašich požadavcích
Požadavky na pohon:
- maximální točivý moment, který přenesou kola zadní nápravy bude okolo 730 N*m
- požadované otáčky pro rychlost okolo 100 km/h cca 1100 RPM, ale na Endurance by mělo stačit 90 km/h, tedy i pod 1000 RPM
BMS pod záda bch nedal - není tam dostatečná ventilace a strašně to natáhne délku přívodních vodičů.
mimochodem takto zásadní změna pravidel takto pozě mi příjde dost jedovatá, což dost komplikuje situaci.
Ondra
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Zdenek Houf <houfzden na fel.cvut.cz>
> Předmět: [FSE] Fwd: Rám
> Datum: 18.1.2012 14:23:55
> ----------------------------------------
> Preposilam info.
> Z.
> Ing. Zdeněk Houf
> CTU CarTech Electric
> Team Captain
> www.cartech.cvut.cz
> tel: +420 22435 2341, +420 720 672 328
> ICQ: 243288640
> Skype: fkyfkyfky
>
> „Půjdeš pomalu, neštěstí Tě dohoní – půjdeš rychle, dohoníš neštěstí.“
>
> Begin forwarded message:
>
> > From: petr suchacek <petr.suchacek na seznam.cz>
> > Date: 18. ledna 2012 12:29:01 GMT+01:00
> > To: houfzden na fel.cvut.cz
> > Subject: Rám
> >
> > Čau, jak jsi určtiě četl, Ondra doporučuje nový zadek se stávající nápravou.
> Než vubec budeme přemýšlet o tom, jak by zadek mohl vypadat, bylo by dobré
> rozhodnout se:
> > Jaký motor? veliikost, otáčky, točivý moment - kvůli převodovkám atd.
> > Jaký měnič? velikost
> > Baterky pravděpodobně zustanou stejné, jen se změní accupack - napasuje se
> těsně k firewallu - napadlo mě do cípu pod řidičovu prdel nacpat BMS + nějakou
> tu elektriku, oddělit to od baterek, tím by se zmenšila výška accupacku a nad
> něj by se pohodlně umístil měnič.
> >
> > Bud tuhle zprávu přepošli do electric ekce, nebo to nějak líp formuluj ;-)
> Tohle je zatím asi vše co můžu udělat, až se rozhodnete co bude nelepší za
> pohon, pak budem pokračovat v umístění a návrhu zadku formule :-)
> >
> > Petr
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list