[FSE] Fwd: Testování 22.6.2012
Jakub 'Hawk' Dražan
hawk na back-it-in.cz
Úterý Červenec 24 01:18:21 CEST 2012
Ahoj,
já jsem také z těch soutěživých typů lidí. Ale moje první přemotivované
závodní zkušenosti dopadly tak, že jsem si totálně haluzně vyjel v
kvalifikaci první místo, a v závodě jsem chtěl se slabším strojem tak
moc urvat holeshot, že jsem se na lokty potkal s týpkem před vinglem, a
jak to nikdo z nás nechtěl pustit, tak jsme oba skončili na zemi :-)
(závody supermota). Z prvního místa v kvaldě nakonec byla nějaká
šestnáctá pozice a kluci, co startovali z šesté pozice a jeli v pohodě
na nudnou jistotu, dojeli v součtu dvou rozjížděk na bedně. Vzhledem k
rozložení disciplín to tady vidím podobně.
Jak říkáš, ještě je čas a pokud myslíte, že to z toho dokážete
vyždímat, tak jen do toho. Ale pokud by to mělo být za cenu riskování
"dojetí", zvážil bych to. Před výše popsanou zkušeností bych tohle
nenapsal :-). Ale přeci jenom je před námi potom ještě ta Itálie.
P.S.: minulý týden jsem byl po dvou letech zase závodit (v Brně) a z
šestnácté pozice v kvaldě jsem udělal šestý místo v závodě. Zase jsem
zavřel oči a poslal to tam :D. No a druhou jízdu už to nevyšlo a dojel
jsem nějak tak, jak jsem odstartoval a s pádem. Pokud jste někdo z okolí
Znojma, tak dorazte tenhle víkend do Hrušovan nad Jevišovkou, bude to
další masakr v centru města :-)) (www.supermotard.cz)
On Tue, 24 Jul 2012 00:27:31 +0200, pechfran na fel.cvut.cz wrote:
> Ahoj,
> nemohu s Tebou, Jakube, tak úplně souhlasit.
> Nejsem z těch, kteří by lehce snášeli porážku a kdybych měl být v
> dílně 24h
> denně, tak bych to udělal radši, než dojet na 9. místě z 10...
> Jelikož umíme
> měřit teplotu motoru, tak se nebojím jeho vyhoření. Prostě se jen
> měničem
> sníží proud a závod v klidu dojedeme. Ještě máme relativně dost času
> na autě
> dělat i poměrně zásadní změny, takže bych se nebál vyšťourat od MGM
> Compro
> jejich 600A moduly a zabudovat je do auta. Jen se s tím někdo musí
> zabývat,
> ale PHE (jmenovitě T.Záruba a J.Prokeš) už se mi 3, resp. 2 dny
> neozývají.
> Konkurence je dnes úplně jinde než na 20kW.
> Nám auto momentálně jede asi 60km/h a rychlost v endurance se
> pohybuje
> běžně přes 90km/h. S tím něco musíme udělat. Maďarsko bude
> pravděpodobně
> pomalejší, pokud se to jede jak jsem viděl na parkovišti, ale tím si
> nemůžeme
> být jisti.
>
> Fanda
>
>
> Cituji Jakub 'Hawk' Dražan <hawk na back-it-in.cz>:
>
>> Ahoj,
>>
>> po posledních dvou dnech, kdy jsem se objevil na dílně musím
>> smeknout klobouk. Na komplimenty bude, ale ještě čas.
>>
>> Výkon 25 kW
>> opravdu není asi tím, co jsme chtěli, ale po tom co jsem viděl, jak
>> formule jezdí, si myslím, že je plně konkurenceschopná. Nezapomeňme,
>> že
>> pokud nám Formule vydrží (přežije Endurance, tj. se neupeče motor
>> apod.), tak velká část hodnocení je ve statických disciplínách.
>> Proto si
>> myslím, že za výkon panu Guičovi gule nakopat můžeme, ale tato
>> konstalace by nám pro první soutěže měla stačit k úspěchu, pokud
>> formule
>> odkroutí celý závodní víkend a to i za cenu současného výkonu. Modří
>> už
>> vědí kam mířím. Radši 25 kW, dojet a mít kupu zkušeností, než
>> vyhořelou
>> raketu a koukat na ostatní. Budeme mít větší radost my, ale
>> především
>> sponzoři, se kterými se bude jednodušší domluvit na další
>> spolupráci.
>>
>>
>> Vím, že neříkám nic nového, ale bude dobré to mít v hlavě po celou
>> dobu, kdy nás zase začnu tlačit čas a bude se zvyšovat stres.
>>
>> Takže
>> když to shrneme. Letos bedna a příští sezonu první místo s novým
>> pohonem
>> :-)). Vše podstatné řekli už kluci níže.
>>
>> Myjte se, Hauk ;-)
>>
>> On Mon,
>> 23 Jul 2012 22:55:11 +0200, Dominik Macko wrote: Ahoj,
>>
>> V prvom rade
>> chcem poďakovať všetkým za aktívnu účasť v dielni a pri testovaní.
>> Obzvlášť Mirovi za dokončenie meniča a Ondrovi za spracovanie
>> výsledkom
>> z merania.
>> Samotné výsledky - sú v prílohe, neviem či to vyžaduje ešte
>> nejaký komentár ....
>> Každopádne sa potvrdilo to, na čo už rok
>> upozorňujem. Musíme sa ZBAVIŤ súčasných komponentov pre pohon. Po
>> prvom
>> roku sme vedeli, že to bol omyl použiť neprofesionálny motor a
>> neotestovaný regulátor, naviac ani BMSky nie sú ideálne. Jednoducho,
>> ak
>> sa budeme držať týchto komponentov, viac už z nich nedostaneme a
>> podľa
>> toho budú vyzerať aj výsledky.
>>
>> Tohtoročné závody odjazdíme s tým, čo
>> máme. A ak chceme byť na ďalší rok konkurencieschopní - musíme ísť
>> do
>> profesionálneho riešenia motorov a meničov s náležitosťami, čo k
>> tomu
>> súvisia. To znamená zvýšenie trakčného napätia. (čo mi môže potvrdiť
>> aj
>> Miro, že súčasných 200 V nie je postačujúcich ani pre súčasnú
>> variantu).
>>
>> Zároveň vyzývam PHE skupinu, aby najneskôr do mesiaca
>> dodali_ predbežný rozpočet pre budúcoročnú formulu_. Ak si neviete s
>> tým
>> poradiť, alebo neviete ako na to - tak nás kontaktujte. Hlavne
>> chceme
>> výsledky.
>> - Ďakujem
>>
>> Toto je môj osobný názor a reálny pohľad na vec.
>> Ak so mnou nesúhlasíte, som otvorený diskusii.
>>
>> Dominik
>>
>> --------
>> Pôvodná správa --- Original Message --------
>>
>> PREDMET:
>> Testování
>> 22.6.2012
>>
>> DÁTUM:
>> Sun, 22 Jul 2012 22:32:16 +0200 (CEST)
>>
>> OD:
>>
>> Ondra Fric [1]
>>
>> PRE:
>> Miroslav Rýzek [2], Jakub Nohejl [3],
>> Zdeněk Houf [4], Dominik Macko [5], Marek Pátý [6]
>>
>> Ahoj, píšu jen
>> těm, kdo dnes byli v dílně.
>>
>> Posílám data z testování, připište vlastní
>> komentáře a prosím přiložte můj (viz níže) a přepošlete do konfery
>> (aby
>> to došlo i p. Tichánkovi).
>>
>> Na základě nalogovaného pootočení motoru
>> (úměrné rychlosti) v závislosti na čase naměřeném při dnešních
>> testovacích jízdách jsem provedl simulaci jízdy a z toho jsem určil
>> přiblyžný výkonový odběr z motoru při maximálním zrychlení -
>> výsledky
>> jsou jaké jsou.
>>
>> V souboru Data-testy.xlsx je přepočet a naměřená data -
>> to jsem neformátoval
>> V souboru Výsledky-testy.xlsx je změřená rychlostní
>> výkonová a momentová charakteristika
>> - v grafech jsem použil spojnici
>> trendu polynomickou pro výkonovou charakteristiku a klouzavý průměr
>> pro
>> momentovou.
>>
>> Charakteristiky jsou dost zubaté, viz vyexportované grafy
>> výkonu z matlabu v pdf - proto vyobrazeno přes spojnice.
>>
>> Nevím, jak se
>> to podařilo, ale jeden krát se podařilo naměřit výkon odpovídající
>> momentu 103,92 Nm na motoru ve třech hodnotách po sobě (takové
>> cuknutí
>> po rozjetí - následné přibrzdění a poté rozjezd - tato hodnota
>> odpovídá
>> odhadovanému momentu,který maximálně přenesou kola (já vypočítal
>> adhezní
>> mez v nízké rychlosti také 103,92 Nm, ale je to vzhledem k odhadům
>> parametrů jen náhoda).
>>
>> Jak vidíte, v špičkách (diskrétních hodnotách)
>> je výkon 20-25 kW, to je pdle mě dost smutné, vzhledem k očekáváním,
>> která byla po snových parametrech pana Guiče (výkon ve špičce 65 kW
>> a
>> točivý moment přes 150 Nm).
>>
>> Nicméně nezbývá než ocenit výbornou práci
>> chlapců, zejména pak vyzdvihnu práci Miro Rýzka, kterému se podařilo
>> sestavit za rok regulátor, který motor krásně plynule rozběhne a je
>> schopný motor řídit, neboť to se pánům z MGM Compro za nemalý obnos
>> prozatím za 1,5 roku nepodařilo - myslím, že by stálo za to s nimi
>> toto
>> nedodržení předmětu smlouvy řešit.
>>
>> V současné době je další pokus o
>> zvyšování výkonu nejspíše zbytečný, neboť bychom motor asi uvařili,
>> už
>> takto se velmi přehřívá (Kubo prosím doplň změřené teploty, díky) -
>> není
>> zde bohužel dořešen přenos tepla z vynutí k chladící patroně kvůli
>> vzduchovým mezerám mezi plechy a trnem, do kterého se vkládá
>> chlazení
>> (dle požadavku pana Guiče) - toto chlazení má tedy pro motor malý
>> efekt.
>>
>> Je mi to líto, ale nezbývá než konstatovat, že celý vůz je
>> vzhledem ke stavbě na parametry udávané panem Guičem a vzhledem k
>> minimalizaci výrobních nákladů po všech stránkách velmi
>> předimenzovaný a
>> to se bohužel projevuje na jeho výkonových
>> schopnostech...
>>
>> Ondra
>>
>> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>> Ondřej
>> Fric
>> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
>> Czech
>> Technical University in Prague
>> icq#: 394-760-523
>> tel: +420 775 396
>> 531
>>
>> --
>>
>>
>>
>> ---------------------------------------------------------------------------------
>>
>> ASP.NET developer ve společnosti uLikeIT - www.ulikeit.cz
>> zakladatel
>> projektu BACK-IT-IN.cz - www.back-it-in.cz
>> redaktor Českých
>> motocyklových novin - www.cmn.cz
>> pořadatel motokempu Hledání Přívěr -
>> www.hledani-priver.cz
>> vedoucí IT department týmu CTU CarTech -
>> www.cartech.cvut.cz
>> student programu STM na FEL ČVUT - www.fel.cvut.cz
>>
>>
>> Jakub "Hawk" Dražan
>>
>> tel: +420 777 788 744
>>
>> icq: 325593088
>>
>>
>> e-mail: hawk na back-it-in.cz
>>
>> web: www.back-it-in.cz [7]
>>
>>
>>
>>
>> Links:
>> ------
>> [1] mailto:fricik na seznam.cz
>> [2]
>> mailto:miroslav.ryzek na gmail.com
>> [3] mailto:nohejjak na gmail.com
>> [4]
>> mailto:houfzden na fel.cvut.cz
>> [5] mailto:mackodom na fel.cvut.cz
>> [6]
>> mailto:marek.paty na seznam.cz
>> [7] http://www.back-it-in.cz/
>
>
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
--
---------------------------------------------------------------------------------
ASP.NET developer ve společnosti uLikeIT - www.ulikeit.cz
zakladatel projektu BACK-IT-IN.cz - www.back-it-in.cz
redaktor Českých motocyklových novin - www.cmn.cz
pořadatel motokempu Hledání Přívěr - www.hledani-priver.cz
vedoucí IT department týmu CTU CarTech - www.cartech.cvut.cz
student programu STM na FEL ČVUT - www.fel.cvut.cz
Jakub "Hawk" Dražan
tel: +420 777 788 744
icq: 325593088
e-mail: hawk na back-it-in.cz
web: www.back-it-in.cz
More information about the Fse
mailing list