[FSE] Návrh koncepce FSE02
Jakub Nohejl
nohejjak na gmail.com
Středa Červenec 25 23:31:27 CEST 2012
Ahoj,
- ohledne motoru nejde pouze o to je umet navinout, ale celkove je
magneticky a mechanicky napocitat tak, abychom znich dostali nase
pozadovane hodnoty momentu. A presne to TG Drives dokazi, ba chteji
predvest ze to bezproblemu zvlasdnou a proto se s nami vubec bavi. Za to
vdecime Dominikovi, protoze zakazek z praxe maji dost a dost.
- Soucasny accupack vazi cca 80 kg se vsi vyzbroji a ano, jedna se o
nejtezsi vec na formuli. Nicmene je nutne pamatovat, ze neobsahuje pouze
samotne akumulatorove clanky (napr. stykace, palubni DC/DC menice, BMS
atp.). Na soucasnych 200 V mame 54 clasnku seriove (54s). Jmenovite
napeti clanku je skutecne 3,7 V. Pro accupack 400 V potrebujeme tedy cca
108 clanku seriove (108s). To ale neznamena ze bude vaha dvojnasobna,
vaha bude priblizne stejna. To proto, neb energie obsazena v baterii je
v obou pripadech podobna, tedy pouzijeme clanky s menci Ah kapacitou.
Misto soucasnych 40 Ah clanku bude potreba clanky 20 Ah, ktere vazi
priblizne prave polovinu tech 40 Ah. Zde je i duvod, proc nemuzeme
pouzit soucasne clanky pro variantu 400 V. Bylo by kontraprodutivni
radit do serie elektricky ruzne velke clanky. Takze vaha accupacku
zustava priblizne zachovana, obdobne to plati i s porizovacimi naklady
na clanky.
O mechanicke casti ja bohuzel nevim, puvodni domluva zrejme padla.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric
Dne 25.07.2012 17:48, Jakub Prokeš napsal(a):
>
> Ahoj,
>
> Dobře, TG Drives ty motory navinout umějí, správně? Můžeme si tedy
> říct, že náročnější výroba nás netrápí. Vyšší hmotnost nechceme, to je
> jasné. Kolik váží accupack teď? Pokud vím, je to nejtěžší věc na té
> formuli. Nejsem odborník na elektriku, ale pokud teď máme 54s1p
> accupack na 200V, když jmenovité napětí 1 Li-Pol článku je stále
> stejných 3,7V, potřebujeme na 400V 108s1p. Odhaduji tedy, že takový
> pack bude 2x těžší. Je to tak?
>
> Znovu se ptám, jaká je plánovaná mechanická část formule.
>
> Díky, Jakub
>
> *From:* Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz]
> *Sent:* Wednesday, July 25, 2012 6:58 AM
> *To:* Jakub Prokeš
> *Cc:* Jakub Nohejl
> *Subject:* Re: Návrh koncepce FSE02
>
> Ahoj,
>
> Pre 200 V sa vyrábajú motory ťažko a hlavne majú veľlké rozmery a
> hmotnosť, aby sme získali požadovaný výkon. S napätím 400 V je to
> omnoho jednoduchšie. Navyše tých 200 V nestačí ani pre súčastný motor,
> mirovi je to tiež málo.
> Cenu motorov zistíme od TG drives, cenu accupacku nového vie odhadnúť
> Jakub.
> My potrebujeme vedieť, aké budú náklady na mechanickú časť formule.
> Aby sme vedeli povedať celkové absolútne číslo. Predložiť Tichánkovi a
> podpísať zmluvu s TGDrives.
> S cost reportom máš pravdu, ale myslím, že zistiť náklady nebude
> problém od spalovákov.
>
> Btw: aby sme získali peniaze, je možné predať články zo súčastného
> accupacku. Ale to je len núdzové riešenie, vhodnejšie by bolo keby
> formula ostane pojazdná :)
>
> Diky, že sa tomu venuješ
>
>
> Dominik new e-mail: macko.domi na gmail.comD
> <mailto:macko.domi na gmail.comD>ňa 24. 7. 2012 22:04 Jakub Prokeš wrote
> / napísal(a):
>
> Ahoj,
>
> Rád bych upozornil na to, že odvozovat cenu vozu z Cost Reportu je
> mylné, a na hony vzdálené realitě, která se nás týká při
> prototypové výrobě. CR vychází z předpokládaných nákladů na výrobu
> 1000ks ročně, kde do ceny materiálu jsou započteny i další náklady
> spojené s výrobou. Navíc jsou ceny unifikované pro celý svět FSAE.
>
> Co zatím víme, je, že máme solidní nabídku od firmy TG Drives na
> výrobu motorů a měničů, ano? A pokud jsem to správně pochopil,
> jsou dvě varianty, které se navzájem vylučují. Jedna předpokládá
> zachování současného napětí Accu 200V, kterému odpovídá nějaká
> konfigurace motorů. Druhá koncepce, s vyšším výkonem, vyžaduje
> napětí Accu 400V a odpovídá jí zcela jiná konfigurace motorů.
>
> Je rozdíl ve výkonu tak značný? Nezlobte se, že se vracím zpět na
> začátek, snažím se o správné pochopení problému, ať se můžeme
> úspěšně domlouvat.
>
> Jaké jsou naše předběžné plány na mechanickou stavbu vozu FSE.02?
> Jestli chceme vytvářet nějaký rozpočet, musíme vědět na co.
>
> *Jakub Prokeš*
>
> *CTU CarTech Formula Student/SAE team*
>
> +420 724 928 830
>
> Popis: CarTech_logotype-podpis-outlook <http://cartech.cvut.cz/>
>
> http://cartech.cvut.cz <http://cartech.cvut.cz/>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120725/9fd8c5cd/attachment-0003.htm>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: [žádný popis není k dispozici]
Type: image/jpeg
Size: 2599 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120725/9fd8c5cd/attachment-0005.jpe>
More information about the Fse
mailing list