[FSE] [Fse-acp] Maximální kapacita baterií

Jakub Nohejl nohejjak na gmail.com
Pondělí Říjen 1 18:41:42 CEST 2012


600 V je dlouhodoby plan, az pro dalsi generace, treba FSE.03.

To z toho duvodu, ze planovane clanky pro FSE.02, ktera bude na 400 V, 
maji byt v takove konfiguraci, aby bylo mozne clanky nasledujici sezonu 
vzit a prekonfigurovat na 600 voltovou FSE.03 bez butnosti novych 
clanku. Tim se investice do clanku rozprostre na dva roky.

Takze bude 400 V, FSE.02 bude na 400 V.


Mimochodem naprosto souhlasim v teto zalezitosti s Mirem.


Kuba

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric


Dne 01.10.2012 17:50, Ondra Fric napsal(a):
>
> Ahoj Miro, účinnosti jsem ve dvou křivkách zatížení dosatl od pana 
> Chamráda (k tobě se nedosatly?), takže počítám i s tím (účinnostní 
> mapu jsem mezi křivkami lineárně interpoloval. Jinak jak již jsem 
> psal, upravuji výpočty pro zohlenění účinnosti akumulátoru - uvidíme, 
> co z toho vyleze.
>
>
> Další věc, co jsem zde nezmínil je, že díky dirrect drive systému máme 
> přenos výkonu v mechanice téměř 100% (drobné ztráty v poloosách) 
> oproti letošním cca 93%.
>
>
> Hodnota napětí bude 600V? Já myslel, že 400.
>
>
> Ondra
>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
>
>
> ---------- Původní zpráva ----------
> Od: Miroslav Rýzek <miroslav.ryzek na gmail.com>
> Datum: 1. 10. 2012
> Předmět: Re: [Fse-acp] Maximální kapacita baterií
>
>     to cislo 84% neberte vazne ;)
>
>     2012/10/1 Miroslav Rýzek <miroslav.ryzek na gmail.com>:
>     > Neviem, ci som tu sam co si to mysli, ale rad by som teda bol
>     keby ma niekto
>     > vyviedol z omylu.
>     >
>     > Myslim si, ze uvazovat stavajucu formulu ako referenciu kapacity
>     > akumulatorov, na zaklade ktorej chceme zvysovat/znizovat
>     vypocitanu kapacitu
>     > do buducej je blbost.
>     > 1. Ucinnost guicovho motora je mizerna oproti ucinnosti motorov
>     co nam
>     > dodaju tg (neporovnatelne!).
>     > 2. Chceme mat minimalne 2 nasobny vykon
>     >
>     > Nech vyde z uvah akekolvek cislo spotrebovanej energie, bude to vzdy
>     > absolutne nepresny odhad, ktory by som urcite nedoporucoval brat
>     v uvahu pri
>     > voleni kapacity v novom akumulatore. Presnejsi odhad ako tento bude
>     > odsimulovat kolko energie sa spotrebuje pri endurance pri
>     konstantnej
>     > ucinnosti - povedzme 84%. :)
>     >
>     > Ja by som kapacitu nechal osobne pri hranici s pravidlami, lebo
>     vsetci dobre
>     > vieme, ze vsetkym tymom to na zavodoch vychadza uplne na tesno.
>     Ked sa
>     > prepocitame a poddimenzujeme to, co potom? Rozmyslal uz nad tym
>     niekto?
>     > Stoji nam za to tych 10kg?
>     >
>     > Myslim ze na poslednej schodzke accupack sme tam vymysleli dost
>     dobre
>     > riesenie, dovolim si tvrdit ze idealne, ktore nam umozni pouzit
>     nove clanky
>     > aj v dalsich generaciach s minimalnymi dalsimi nakladami pri
>     nominalnom
>     > napati 600V.
>     >
>     > MiRy
>     >
>     > Dňa 1.10.2012 14:40, "Ondra Fric" <fricik na seznam.cz> napísal(-a):
>     >
>     >> Ahoj kluci, udělali jsme teď se Zdendou v práci velmi stručnou
>     úvahu -
>     >> spočítali jsme přibližně průměrný výkon 9,8 kW na FSH (vybití
>     aku cca
>     >> 55%/čas) a pomocí jednoduché uměry jsme ho přepočítali na čas
>     FS.04 při
>     >> průměrném výkonu z mých simulací cca 16kW. Potřebná kapacita
>     nám vyšla 6,5
>     >> kWh.
>     >> Ano, je to jen odhad, ale docela rozumná úvaha a rozumný výsledek.
>     >>
>     >> Výsledky výpočtů se zohledněnou účinností accu snad přinesu
>     brzy - na
>     >> modelech se po večerech pracuje.
>     >>
>     >> Ondra
>     >>
>     >>
>     --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>     >> Ondřej Fric
>     >> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
>     >> Czech Technical University in Prague
>     >> icq#: 394-760-523
>     >> tel: +420 775 396 531
>     >>
>     >>
>     >> ---------- Původní zpráva ----------
>     >> Od: houfzden na fel.cvut.cz
>     >> Datum: 1. 10. 2012
>     >> Předmět: [Fse-acp] Maximální kapacita baterií
>     >>
>     >> Ahoj, běhají tady informace o navyšování kapacity baterií,
>     chtěl bych
>     >> tady upozornit, že pravidlo FSH:
>     >> B19.10.2 Accumulator capacity must not exceed 7,250 Wh as specified
>     >> in B19.10.4.
>     >>
>     >> B19.10.4 The following equations must be used to determine
>     >> accumulator size Where
>     >> C, Vnom, Vpeak and Ah are device nameplate values:
>     >> Batteries:
>     >> Energy(Wh) = (Vnom)(Ah )(0.8)
>     >>
>     >> Pořád a stále se neví, kolik jsme spotřebovali, kdo to spočítá?
>     Chce
>     >> se zvyšovat energie v ACP, ale pořát nikdo neřekl, o kolik máme v
>     >> současném stavu máme předimenzováno (číslo podložené měřením).
>     >>
>     >> Nabíjení po Endurance FSH:
>     >> 1h 15 min dvěma velkýma nabíječkama
>     >>
>     >> Nabíjení po Endurance FSI
>     >> 1h nabíjeno všemi třemi nabíječkami.
>     >>
>     >> Úvahy o tom, že se nabíjí "konstantním" proudem a vybíjí pulzně
>     bych
>     >> nechal stranou. Důležité je číslo a jeho chyba (max. 10 % můj
>     odhad).
>     >>
>     >> Jak to změřit? Nabít do plna ACP. Vybíjet ho do odporu cca na
>     40 % SOC
>     >> a poté dobít do plna stejně jako po nabíjení v IT nebo HU a
>     měřit čas.
>     >> Provést toto tak 2x až 3x a z toho trefit kolik se vybilo.
>     >>
>     >> Z.
>     >>
>     >>
>     >>
>     >> _______________________________________________
>     >> Fse-acp mailing list
>     >> Fse-acp na fel.cvut.cz
>     >> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse-acp
>     >>
>     >>
>     >> _______________________________________________
>     >> Fse-acp mailing list
>     >> Fse-acp na fel.cvut.cz
>     >> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse-acp
>     >>
>     >
>
>
> _______________________________________________
> Fse-acp mailing list
> Fse-acp na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse-acp
>    
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20121001/5386af53/attachment-0003.htm>


More information about the Fse mailing list