[FSE] [Fse-acp] Maximální kapacita baterií
Jakub Nohejl
nohejjak na gmail.com
Pondělí Říjen 1 18:41:42 CEST 2012
600 V je dlouhodoby plan, az pro dalsi generace, treba FSE.03.
To z toho duvodu, ze planovane clanky pro FSE.02, ktera bude na 400 V,
maji byt v takove konfiguraci, aby bylo mozne clanky nasledujici sezonu
vzit a prekonfigurovat na 600 voltovou FSE.03 bez butnosti novych
clanku. Tim se investice do clanku rozprostre na dva roky.
Takze bude 400 V, FSE.02 bude na 400 V.
Mimochodem naprosto souhlasim v teto zalezitosti s Mirem.
Kuba
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric
Dne 01.10.2012 17:50, Ondra Fric napsal(a):
>
> Ahoj Miro, účinnosti jsem ve dvou křivkách zatížení dosatl od pana
> Chamráda (k tobě se nedosatly?), takže počítám i s tím (účinnostní
> mapu jsem mezi křivkami lineárně interpoloval. Jinak jak již jsem
> psal, upravuji výpočty pro zohlenění účinnosti akumulátoru - uvidíme,
> co z toho vyleze.
>
>
> Další věc, co jsem zde nezmínil je, že díky dirrect drive systému máme
> přenos výkonu v mechanice téměř 100% (drobné ztráty v poloosách)
> oproti letošním cca 93%.
>
>
> Hodnota napětí bude 600V? Já myslel, že 400.
>
>
> Ondra
>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
>
>
> ---------- Původní zpráva ----------
> Od: Miroslav Rýzek <miroslav.ryzek na gmail.com>
> Datum: 1. 10. 2012
> Předmět: Re: [Fse-acp] Maximální kapacita baterií
>
> to cislo 84% neberte vazne ;)
>
> 2012/10/1 Miroslav Rýzek <miroslav.ryzek na gmail.com>:
> > Neviem, ci som tu sam co si to mysli, ale rad by som teda bol
> keby ma niekto
> > vyviedol z omylu.
> >
> > Myslim si, ze uvazovat stavajucu formulu ako referenciu kapacity
> > akumulatorov, na zaklade ktorej chceme zvysovat/znizovat
> vypocitanu kapacitu
> > do buducej je blbost.
> > 1. Ucinnost guicovho motora je mizerna oproti ucinnosti motorov
> co nam
> > dodaju tg (neporovnatelne!).
> > 2. Chceme mat minimalne 2 nasobny vykon
> >
> > Nech vyde z uvah akekolvek cislo spotrebovanej energie, bude to vzdy
> > absolutne nepresny odhad, ktory by som urcite nedoporucoval brat
> v uvahu pri
> > voleni kapacity v novom akumulatore. Presnejsi odhad ako tento bude
> > odsimulovat kolko energie sa spotrebuje pri endurance pri
> konstantnej
> > ucinnosti - povedzme 84%. :)
> >
> > Ja by som kapacitu nechal osobne pri hranici s pravidlami, lebo
> vsetci dobre
> > vieme, ze vsetkym tymom to na zavodoch vychadza uplne na tesno.
> Ked sa
> > prepocitame a poddimenzujeme to, co potom? Rozmyslal uz nad tym
> niekto?
> > Stoji nam za to tych 10kg?
> >
> > Myslim ze na poslednej schodzke accupack sme tam vymysleli dost
> dobre
> > riesenie, dovolim si tvrdit ze idealne, ktore nam umozni pouzit
> nove clanky
> > aj v dalsich generaciach s minimalnymi dalsimi nakladami pri
> nominalnom
> > napati 600V.
> >
> > MiRy
> >
> > Dňa 1.10.2012 14:40, "Ondra Fric" <fricik na seznam.cz> napísal(-a):
> >
> >> Ahoj kluci, udělali jsme teď se Zdendou v práci velmi stručnou
> úvahu -
> >> spočítali jsme přibližně průměrný výkon 9,8 kW na FSH (vybití
> aku cca
> >> 55%/čas) a pomocí jednoduché uměry jsme ho přepočítali na čas
> FS.04 při
> >> průměrném výkonu z mých simulací cca 16kW. Potřebná kapacita
> nám vyšla 6,5
> >> kWh.
> >> Ano, je to jen odhad, ale docela rozumná úvaha a rozumný výsledek.
> >>
> >> Výsledky výpočtů se zohledněnou účinností accu snad přinesu
> brzy - na
> >> modelech se po večerech pracuje.
> >>
> >> Ondra
> >>
> >>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> >> Ondřej Fric
> >> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> >> Czech Technical University in Prague
> >> icq#: 394-760-523
> >> tel: +420 775 396 531
> >>
> >>
> >> ---------- Původní zpráva ----------
> >> Od: houfzden na fel.cvut.cz
> >> Datum: 1. 10. 2012
> >> Předmět: [Fse-acp] Maximální kapacita baterií
> >>
> >> Ahoj, běhají tady informace o navyšování kapacity baterií,
> chtěl bych
> >> tady upozornit, že pravidlo FSH:
> >> B19.10.2 Accumulator capacity must not exceed 7,250 Wh as specified
> >> in B19.10.4.
> >>
> >> B19.10.4 The following equations must be used to determine
> >> accumulator size Where
> >> C, Vnom, Vpeak and Ah are device nameplate values:
> >> Batteries:
> >> Energy(Wh) = (Vnom)(Ah )(0.8)
> >>
> >> Pořád a stále se neví, kolik jsme spotřebovali, kdo to spočítá?
> Chce
> >> se zvyšovat energie v ACP, ale pořát nikdo neřekl, o kolik máme v
> >> současném stavu máme předimenzováno (číslo podložené měřením).
> >>
> >> Nabíjení po Endurance FSH:
> >> 1h 15 min dvěma velkýma nabíječkama
> >>
> >> Nabíjení po Endurance FSI
> >> 1h nabíjeno všemi třemi nabíječkami.
> >>
> >> Úvahy o tom, že se nabíjí "konstantním" proudem a vybíjí pulzně
> bych
> >> nechal stranou. Důležité je číslo a jeho chyba (max. 10 % můj
> odhad).
> >>
> >> Jak to změřit? Nabít do plna ACP. Vybíjet ho do odporu cca na
> 40 % SOC
> >> a poté dobít do plna stejně jako po nabíjení v IT nebo HU a
> měřit čas.
> >> Provést toto tak 2x až 3x a z toho trefit kolik se vybilo.
> >>
> >> Z.
> >>
> >>
> >>
> >> _______________________________________________
> >> Fse-acp mailing list
> >> Fse-acp na fel.cvut.cz
> >> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse-acp
> >>
> >>
> >> _______________________________________________
> >> Fse-acp mailing list
> >> Fse-acp na fel.cvut.cz
> >> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse-acp
> >>
> >
>
>
> _______________________________________________
> Fse-acp mailing list
> Fse-acp na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse-acp
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20121001/5386af53/attachment-0003.htm>
More information about the Fse
mailing list