[FSE] Výsledky - zatím bez hloubkové kontroly
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Úterý Říjen 2 00:43:41 CEST 2012
Ahoj lidi, tak posílám první výsledky s daty pro baterky - je to stále
komplikovanější a komplikovanější a proto poprosím o kontrolu vstupních dat.
Ty najdete v přiloženém souboru včetně krátkého komentáře. Nelekejte se m-
filu, otevřete to v listeru (F3) v Commanderu nebo v poznámkovém bloku či
libovolném programátorském editoru (notepad++, PSpad...).
Hodnota s rekuperací je to, pod co se rekuperací !!!nedá!!! dostat, reálně
by to mohlo být někde mezi.
Samozřejmě vycházím z nějakých naměřených dat z FS.03 - z FS.04 nemám. Jako
vstup beru průměrnou rychlost z předních kol, ale i ta se občas kloužou a
potom při uvolnění brzdy rychle roztočej, což logicky vnáší do výpočtu
chybu...bohužel mohu počítat jen s tím, co mám:-(
Výsledky pro rychlostní profily:
Varano 2011 (Nováček, Skála)
- bez rekuperace 9,011 kWh
- s rekuperací 5,258 kWh
Silverstone 2011 (Nováček, vynásobeno 2mi)
- bez rekuperace 8,172 kWh
- s rekuperací 4,526 kWh
Silverstone 2011 (Brádka, vynásobeno 2mi
- bez rekuperace 6,87 kWh
- s rekuperací 3,206 kWh
Měl jsem nastavený SOC pro kapactu akumulátoru 8kWh, takže ke konci (při
překročení) rapidně klesla účinnost v baterkách. Jaká bude celková kapacita?
a dále bych mohl zavést proudové omezení, zatím mám jen, že z baterek
můžetéct max 80kW, ale zvádnou to i při poklesu napětí?
Kubo gratuluji ke skvělému odhadu!!!
Příjde mi, že výsledek je dost konzervativní, tak opravdu prosím
zkontrolujte ty vstupy, čemu nebudete rozumět, pokusím se vysvětlit. Zítra
ještě projdu model, jestli někde nemám chybu.
Ondra
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20121002/074effe6/attachment-0003.htm>
------------- další část ---------------
%hmotnostní parametry
m_celk = 341; %[kg] Celková hmotnost vozu s řidičem a náplněmi
g = 9.81; %[m*s^(-1)] Tíhové zrychlení
x_T = 0.8723; %[m] Poloha těžiště při m_celk v ose x
y_T = -0; %[m] Poloha těžiště při m_celk v ose y
z_T = 0.2765; %[m] Poloha těžiště při m_celk v ose z
l_f = 0.8723; %[m] Vzdálenost těžiště při m_celk v ose x od přední nápravy
l_r = 0.7137; %[m] Vzdálenost těžiště při m_celk v ose x od zadní nápravy
%rozměry
r = 1.586; %[m] rozvor náprav
b_f = 1.28; %[m] Rozchod předních kol
b_r = 1.2; %[m] Rozchod zadních kol
%parametry náprav
mi_x = 1.2; %[-] Součinitel adheze v přímém směru
mi_y = 1.6; %[-] Součinitel adheze v příčném směru
f0 = 0.01; %[-] Součinitel valivého odporu v 0 km/h
f2 = 6.5e-6; %[-] Součinitel valivého odporu s druhou mocninou rychlosti
r_df = 0.2464; %[m] Valivý poloměr přední pneumatiky
r_dr = 0.2464; %[m] Valivý poloměr zadní pneumatiky
%aerodynamické parametry
z_V = 0.31; %[m] Výška těžiště aerodynamických sil nad vozovkou
ro = 1.24; %[kg*m^(-3)] Hustota vzduchu
S_x = 0.9; %[m^2] Čelní plocha v průmětu do roviny yz
c_x = 0.75; %[-] Součinitel aerodynamických sil
c_z = 0; %[-] Součinitel aerodynamických sil svisle
%parametry pohonu
delta = 1.1; %[-] Součinitel rotčních hmot
eta_p_prim = 1; %[-] Účinnost primárního převodu
eta_p_sek = 1; %[-] Účinnost sekundárního převodu (pokud není. tak eta_p-sek = 1)
eta_p_dif = 1; %[-] Účinnost diferenciálu
eta_p_os = 0.99; %[-] Účinnost poloos
eta_M_table = [
10 10 10 10 10 10 10
10 59 84 85 87 87 85
10 59 84 85 87 87 85
10 59 84 85 87 87 0
10 59 84 85 87 0 0
10 59 84 85 86 0 0
10 59 84 85 86 0 0
10 59 83 84 84 0 0
10 51 76 79 81 0 0
10 37 68 71 0 0 0
]/100; %[-] Mapa účinnosti TG drives
i_prim = 1; %[-] Převodový poměr primárního převodu
i_sek = 1; %[-] Převodový poměr sekundárního převodu
I_motor = 0.01; %[kg*m^(2)] Moment setrvačnosti rotoru motoru
I_prim = 0.0; %[kg*m^(2)] Moment primárního převodu
I_sek = 0.0; %[kg*m^(2)] Moment setrvačnosti sekundárního převodu
I_os = 0.0004; %[kg*m^(2)] Moment setrvačnosti poloos
I_dif = 0.0; %[kg*m^(2)] Moment setrvačnosti diferencálu
I_kolf = 0.7; %[kg*m^(2)] Moment setrvačnosti předních kol
I_kolr = 0.7; %[kg*m^(2)] Moment setrvačnosti zadních kol
N_M = 2; %[-] Počet motorů
n_Mmax = 1500; %[min^(-1)] Maximální otáčky motoru
n_M = [0 100 500 640 1000 1350 1500]; %[min^(-1)] Otáčky motoru
M_Mnom_bat = [190 190 175 170 150 130 70 ]; %[N*m] Nominální točivý moment motoru při bateriovém pohonu
M_Mmax_bat = [450 450 450 450 281 130 70 ]; %[N*m] Maximální točivý moment motoru při bateriovém pohonu
M_Mnom_rek = [190 190 175 170 150 130 70 ]; %[N*m] Nominální točivý moment motoru při rekuperaci
M_Mmax_rek = [450 450 450 450 281 130 70 ]; %[N*m] Maximální točivý moment motoru při rekuperai
P_bat_max = 80000; %[W] Maximální odběr z ACP
P_rek_max = -24000; %[W] Maximální napájecí proud ACP
U_bat = [453.6
447.1871233
432.6248893
423.8741889
417.4937977
412.4046805
408.1256714
404.3995976
401.0724608
398.0444432
395.2468988
392.6303613
390.1577817
387.800472
385.535544
383.3442189
381.2106684
379.1211877
377.0635816
375.02669
373
370.97331
368.9364184
366.8788123
364.7893316
362.6557811
360.464456
358.199528
355.8422183
353.3696387
350.7531012
347.9555568
344.9275392
341.6004024
337.8743286
333.5953195
328.5062023
322.1258111
313.3751107
298.8128767 ]; %[U] Npětí akumulátoru při odběru 2-3 C
SODC = 0.01*[0
2.054120277
4.208345276
6.42272495
8.680965153
10.97418932
13.29682855
15.64508181
18.01620671
20.40814702
22.81931841
25.24847657
27.69463192
30.15699205
32.6349219
35.12791552
37.63557573
40.1575996
42.69376801
45.24393856
47.80804113
50.38607571
52.97811242
55.58429368
58.2048386
60.84005011
63.49032538
66.15617038
68.83822016
71.53726712
74.25430087
76.99056569
79.74764592
82.52759778
85.33316368
88.16814464
91.03810957
93.95193502
96.92591515
100 ] ; %[-] Stav vybití akumulátoru (opak SOC - opačně seřazené hodnoty)
I_bat = [0
9.6
19.2
28.8
38.4
48
57.6
67.2
76.8
86.4
96
105.6
115.2
124.8
134.4
144
153.6
163.2
172.8
182.4
192
201.6
211.2
220.8
230.4
240
249.6
259.2
268.8 ]; %[A] Proud akumulátoru 0-14 C při 20 Ah
eta_e_bat = 0.01*[100
97.85349333
92.39178313
89.08694786
86.6700821
84.75060713
83.16431175
81.83624424
80.73589294
79.85485788
79.18674737
78.7042027
78.34192184
78.00312553
77.59177985
77.04424033
76.33333006
75.4452627
74.34699701
72.97603141
71.32007796
69.51530584
67.66627439
65.65637027
63.21955009
60.00045691
55.69501208
51.09108991
47.13494428 ] ; %[-] Předpokládaná účinnost vybíjení akumulátoru při bateriovém pohonu
eta_e_rek = 0.5; %[-] Předpokládaná účinnost nabíjení akumulátoru při rekuperaci
W_bat_celk = 8; % [kW*h] Celková energie uložená v akumulátoru
More information about the Fse
mailing list