[FSE] [Fse-acp] Model dostupneho vykonu z ACP 2013

Ondra Fric fricik na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 11 02:03:17 CEST 2012


Ahoj, spočítal jsem s novými účinostmi prozatím bez vlivu poklesu výkonu 
vzhledem k rychlosti (viz Kubův mail) následující variace parametrů:



1)Vysokou účinnost motoru, velkou kapacitu ACP

347 kg, 10,4 kWh - výsledek: 9.138 kWh, 8.892 kWh




2)Nižší účinnost motoru, velkou kapacitu ACP

341 kg, 10,4 kWh - výsledek: 9.182 kWh, 8.945 kWh





3)Vysokou účinnost motoru, malou kapacitu ACP

338 kg, 8,8 kWh - výsledek: 8.954 kWh, 8.696 kWh

 

4)Nižší účinnost motoru, malou kapacitu ACP

332 kg, 8,8 kWh - výsledek: 8.975 kWh, 8.731




Výsledky jsou s omezením odběru z ACP konstantně na 85 kW a na 80 kW (dvě 
hodnoty zasebou), takže podle předchozího mailu od Kuby bude výsledek 
zejména pro malý ACP dost nadsazený - spíše jde o to, že bude vidět přínos 
libovolných variant.




Ondra

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
------

Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531


---------- Původní zpráva ----------
Od: petr suchacek <petr.suchacek na seznam.cz>
Datum: 10. 10. 2012
Předmět: Re: Re: [FSE] [Fse-acp] Model dostupneho vykonu z ACP 2013
"
Vzhledem k úsilí které je potřeba vložit do výpočtů a následnému zjištění, 
že 8kWh bude stačit, a že slabší baterie si nemůžeme dovolit kvůli  
maximálnímu odběru proudu bych se na to vykašlal... 




Akorát to chce ted určit, zda chceme:

1)Vysokou účinnost motoru, velkou kapacitu ACP

2)Nižší účinnost motoru, velkou kapacitu ACP
3)Vysokou účinnost motoru, malou kapacitu ACP

4)Nižší účinnost motoru, malou kapacitu ACP







Pokud se nepletu, i nejnepříznivější varianta (č. 4) by měla stačit i s 
rezervou na dojetí endurance. Rozdíl hmotnosti mezi v.1 a v.4 je 16kg!




času na rozhodování není mnoho... 


-- 
Petr Sucháček
CTU CarTech Electric

www.cartech.cvut.cz(http://www.cartech.cvut.cz)
tel: +420 608 751 483
ICQ: 284 371 397

---------- Původní zpráva ----------
Od: Ondra Fric <fricik na seznam.cz>
Datum: 10. 10. 2012
Předmět: Re: [FSE] [Fse-acp] Model dostupneho vykonu z ACP 2013
"
Čau kluci,

když koukám na obě ty charakteristiky od Kuby, tak jsou moje výpočty s 
prominutím na hovno. Pokud mám tyto křivky zkusit zohlednit, budu na to 
potřebovat minimálně celý zítřek. 

!!! Takováto data si prosím neskrblete a pouštějte je hned jak je objevíte, 
pro výpočet jsou zásadní !!!

Už od prvního pohledu je ale vidět, že vypočtená energie je momentálně těžce
nadsazená, neboť ve vyšších rychlostech byl v simulaci odběr blízký 80 kW, 
ač to jak vidno nejde...snížením kapacity si ale spíše uškodíme...tak já 
nevím potřeboval bych asi tak 2-3 dny a Kubu k sobě a zkusit iterativně 
najít kompromis.

Abych to mohl zkusit zakomponovat, potřebuji nějakou matici, která bude 
popisovat (pokud jsem to dobře pochopil) výkon, který lze odebrat z 
akumulátoru v závislosti na napětí akumulátoru a rychlosti - nebo poraďte, 
jak by to lšo zadat...

Nebo existuje něco jako účinnost v závislosti na rychlosti? Tady fakt 
potřebuji poradit a hlavně slyšet, zda se s tím mám dělat.

Ondra
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531


---------- Původní zpráva ----------
Od: Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
Datum: 10. 10. 2012
Předmět: [Fse-acp] Model dostupneho vykonu z ACP 2013
"Ahoj Marku/ostatni,

v priloze zasilam model dostupneho vykonu z ACP 2013 v zavislosti na 
rychlosti - tak jak jsme se o tom bavili pro variantu 1 a 2.


Kuba

----------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric(http://www.cartech.cvut.cz/electric)"
"


"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20121011/bd356039/attachment-0003.htm>


More information about the Fse mailing list