[FSE] Nový ACP - ACP 2013
Jakub Nohejl
nohejjak na gmail.com
Pondělí Září 10 17:49:06 CEST 2012
Ahoj Petre/ostatni kdo toto ctete,
jasne, uz jsem se davno zacal rozhlizet po clancich a moznostech pro
dalsi ACP. Nicmene potrebuji predem jeste potvrdit nekolik velmi
dulezitych detailu od ruznych lidi a pak ti budu moci fundovane na tvuj
dotaz odpoved tady na mailu.
S vyvojem dalsi verze pocitam a sam asi vis, ze to nebude chvilkova
zalezitost, urcite si sednem uz ted, ale celkove to vidim opet na
ponekud delsi praci behem semestru.
Tak a ted ke konkretnim vecem - vim totiz, ze jakmile to nadimenzujeme
uz to nezmenime. A uz ted uplne vidim Frantu, Mira - jak jim to urcite
nakonec neda a budou tam chtit procpat jeste vic proudu :), takze:
1. Petre, tohle je ukol hodne na tebe - potrebuju vedet kolik elektricke
energie potrebujeme pro formuli v FSE.02. Ber v potaz, ze soucasny
pozadavek byl 8 kWh (toto jde z baterie, pred zapoctenim vsech ucinnosti
- privodni kabely, menic, kondenzor, motor, prevodovka, diferak, retez,
kola, vozovka - s tim musis operovat a rict mi kolik skutecne ciste
energie chces) a to bylo uvazovano na motor se spickovym vykonem 80 kWh,
resp. se strednim vykonem behem zavodu na 18 kW.
Realita soucasneho ACP 2012 je 8,5 kWh energie pri spickovem vykonu
motoru 22 kW a strednim vykonem (odhad) 6? kW. Presto bylo spotrebovano
zhruba 1/2 celkove energie baterie pri endurance. Ano, kluci to behem
endurance vubec nesetrili jako ostatni tymy, protoze vedeli, ze energie
maji az na pudu (coz se mi mimochodem fakt libilo oproti ostatnim tymum,
co umirali behem zavodu). Toto zde uvadim hlavne proto, abychom na tento
fakt nazepominali a opet ACP patricne energeticky nadimenzovali, at je
opet silnou soucasti auta. Zde by mela jit hmotnost ponekud stranou.
Proto vysledny pozadavek na energii vychazejici z numerickeho modelu
bych pronasobil koeficientem 1,5.
2. Dominiku, kontroloval jsem navrhy od TG drives a potrebuju od tebe
mit nyni konecne slovo ohledne maximalnich proudu co bude odebirat pohon
za baterie. Ve variante 2, o ktere si myslim ze je schvalena, jsem videl
nejakch 250 A. mohu to brat jako finalni hodnotu? Prosim potvrd mi to
dusledne, at je to jasne. Kolik proudu maji TG drives smluveno s nami? A
pak Franto a Miro, napiste mi jestli vam 250 A postacuje, pripadne vas
nazor.
3. Miro, je super ze se pustis do BMS, uz se tesim na to az na to
poradne sednem. Treba uz se taky donutim naroutovat nejaky plosnaky, ale
hlavne vim ze to bude fungovat. :)
Ad. bez balancovani - to neni vubec blbej napad, mnoho tymu to neresi. A
sam mam par celkem peknych napadu, myslim treba aktivni bezztratove
balancovani po spolecne napetove sbernici - to kdyby zlinaci vedeli,
jeste ted si pamatuji, jak jsme sedeli U Petnika a rikali, to musi jit
nejak vymyslet preci - a oni ze to nejde. Oni berou aktivni jako x
nabijecek nebo pasivni a nejake topeni do odporu. Ale prdlajs, jde to :)
Ad. rozdelovani Petre - ACP 400 V na dva 200-voltove bloky. Ano, je to
moznost, ale nejdriv se porozhlidnu jestli nenajdu vyrobce co by to
udelal na 400 V. Preci jen by to bylo principialne jednodussi a hlavne
blbuvzdornejsi. Ale verim ze i tu 200-voltovou variantu bychom pripadne
vymysleli a vyrobili blbuvzdornou. Jak jsi asi pochopil z predchozich
mailu co jsem si psal s Nancy, tak v Tc-Chargers nam bohuzel nepomohou,
maji maximum na 417 V DC. Nicmene co jsem se tak koukal po svete, tak
nase konfigurace 108sp1 je celkem standardni. Napriklad BRUSA Elektronik
AG bezne pouziva jmenovite napeti 400 V a prave v teto konfiguraci
clanku co planujeme. (to mimochodem pred rokem tak uplne nebylo) Proto
by se mi mohlo podarit najit nekoho v Cine co jede nabijecky na nominal
400 V. Vlastni nabijecku bych zatim nestavil, to neni tak zajimave.
Prosim tedy oslovene o odpovedi, at muzeme za ACP zacit jednat. Do te
doby ti musi stacit tato odpoved Petre.
Predem vsem diky,
Kuba
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric
Dne 05.09.2012 23:59, petr suchacek napsal(a):
> Ahoj,
> tak nějak nás ted honí TG drives abysme jim poslali připojovací rozměry pro motor. Z toho pro nás plyne, že musíme vymyslet a udělat model zadku formule a s tím jde ruku v ruce ACP a jeho rozměry.
>
> Prosím tě, mohl by ses podívat na nějaké baterky, které by pro nás byly vhodné, poslat mi rozměry, počet, případně jestli bysme si na to někdy sedli a zkusili vymyslet uspořádání toho ACP. Abysme mohli vymyslet rozměry ACP, způsob uchycení do rámu a nakonec rozměry rámu. MAximální proud atd. najdeš v mailu, který přeposílal dominik od TG drives, když nám dělali návrhy.
>
> Nevím jestli jsi to slyšel, ale Miro prej bude dělat BMS, bez balancování, takže ACP bude obsahovat jen články (pravděpodobně ve stacích) BMS a kabely.
> Taky by bylo fajn rozdělit ACP na 2 200 voltové oddíly, kvůli nabíječkám, které bysme odděleně nabíjeli a nakonec by se sériově spojily a měli bychom 400V pro motory.
>
> Díky moc,
>
> Petr Sucháček
> CTU CarTech Electric
>
> www.cartech.cvut.cz
> tel: +420 608 751 483
> ICQ: 284 371 397
>
More information about the Fse
mailing list