[FSE] Nový ACP - ACP 2013

Ondra Fric fricik na seznam.cz
Pondělí Září 10 18:49:00 CEST 2012


Ahoj - on byl problém ve výpočtu s tím, že jsem neznal účinost - když jsem pak viděl ty naměřené účinnosti, jediné co mě uklidnilo byl ten "ubohý" výkon.
Dále by bylo vhodné rekuperovat - to by mohlo hodně pomoci

Bylo by možné dostat z TG drives účinnostní mapu - nějakou typickou?
Další problém byl reálných 30 kg navíc oproti návrhovému výpočtu.

Jinak simulace není špatně - dává +-jednotky procent přesné výsledky - problém byla vstupní data - nepočítalo se to na přesnou hodnotu výkonu, ale kdyby to jelo stejně jako FS.02/03 (z naměřených dat) s tím, že akcelerace byla omezena výkonově na cca 66 kW (omezení odběru z baterek je vyšší o účinnost), ale s účinností dobrých motorů a 305 kg hmotnosti + jezdcem.

Jenom odhadem typuji, že 8 kWh bude u auta, které by mohlo mít 250 kg s rezervou dostačující, zvláště pak, pokud by se podařila rekuperace - ostatní týmy mají spíše okolo 7 kWh.

Dejte mi přesná čísla a já mohu s výpočty pomoct - výsledky jsou ale vždy jen tak kvalitní jako vstupy. V loňském roce to bylo spíše věštění z koule.

Ondra



> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
> Předmět: Re: [FSE] Nový ACP - ACP 2013
> Datum: 10.9.2012 17:45:12
> ----------------------------------------
> Ahoj Petre/ostatni kdo toto ctete,
> 
> jasne, uz jsem se davno zacal rozhlizet po clancich a moznostech pro 
> dalsi ACP. Nicmene potrebuji predem jeste potvrdit nekolik velmi 
> dulezitych detailu od ruznych lidi a pak ti budu moci fundovane na tvuj 
> dotaz odpoved tady na mailu.
> 
> S vyvojem dalsi verze pocitam a sam asi vis, ze to nebude chvilkova 
> zalezitost, urcite si sednem uz ted, ale celkove to vidim opet na 
> ponekud delsi praci behem semestru.
> 
> Tak a ted ke konkretnim vecem - vim totiz, ze jakmile to nadimenzujeme 
> uz to nezmenime. A uz ted uplne vidim Frantu, Mira - jak jim to urcite 
> nakonec neda a budou tam chtit procpat jeste vic proudu :), takze:
> 
> 
> 1. Petre, tohle je ukol hodne na tebe - potrebuju vedet kolik elektricke 
> energie potrebujeme pro formuli v FSE.02. Ber v potaz, ze soucasny 
> pozadavek byl 8 kWh (toto jde z baterie, pred zapoctenim vsech ucinnosti 
> - privodni kabely, menic, kondenzor, motor, prevodovka, diferak, retez, 
> kola, vozovka - s tim musis operovat a rict mi kolik skutecne ciste 
> energie chces) a to bylo uvazovano na motor se spickovym vykonem 80 kWh, 
> resp. se strednim vykonem behem zavodu na 18 kW.
> 
> Realita soucasneho ACP 2012 je 8,5 kWh energie pri spickovem vykonu 
> motoru 22 kW a strednim vykonem (odhad) 6? kW. Presto bylo spotrebovano 
> zhruba 1/2 celkove energie baterie pri endurance. Ano, kluci to behem 
> endurance vubec nesetrili jako ostatni tymy, protoze vedeli, ze energie 
> maji az na pudu (coz se mi mimochodem fakt libilo oproti ostatnim tymum, 
> co umirali behem zavodu). Toto zde uvadim hlavne proto, abychom na tento 
> fakt nazepominali a opet ACP patricne energeticky nadimenzovali, at je 
> opet silnou soucasti auta. Zde by mela jit hmotnost ponekud stranou. 
> Proto vysledny pozadavek na energii vychazejici z numerickeho modelu 
> bych pronasobil koeficientem 1,5.
> 
> 
> 2. Dominiku, kontroloval jsem navrhy od TG drives a potrebuju od tebe 
> mit nyni konecne slovo ohledne maximalnich proudu co bude odebirat pohon 
> za baterie. Ve variante 2, o ktere si myslim ze je schvalena, jsem videl 
> nejakch 250 A. mohu to brat jako finalni hodnotu? Prosim potvrd mi to 
> dusledne, at je to jasne. Kolik proudu maji TG drives smluveno s nami? A 
> pak Franto a Miro, napiste mi jestli vam 250 A postacuje, pripadne vas 
> nazor.
> 
> 3. Miro, je super ze se pustis do BMS, uz se tesim na to az na to 
> poradne sednem. Treba uz se taky donutim naroutovat nejaky plosnaky, ale 
> hlavne vim ze to bude fungovat. :)
> 
> Ad. bez balancovani - to neni vubec blbej napad, mnoho tymu to neresi. A 
> sam mam par celkem peknych napadu, myslim treba aktivni bezztratove 
> balancovani po spolecne napetove sbernici - to kdyby zlinaci vedeli, 
> jeste ted si pamatuji, jak jsme sedeli U Petnika a rikali, to musi jit 
> nejak vymyslet preci - a oni ze to nejde. Oni berou aktivni jako x 
> nabijecek nebo pasivni a nejake topeni do odporu. Ale prdlajs, jde to :)
> 
> Ad. rozdelovani Petre - ACP 400 V na dva 200-voltove bloky. Ano, je to 
> moznost, ale nejdriv se porozhlidnu jestli nenajdu vyrobce co by to 
> udelal na 400 V. Preci jen by to bylo principialne jednodussi a hlavne 
> blbuvzdornejsi. Ale verim ze i tu 200-voltovou variantu bychom pripadne 
> vymysleli a vyrobili blbuvzdornou. Jak jsi asi pochopil z predchozich 
> mailu co jsem si psal s Nancy, tak v Tc-Chargers nam bohuzel nepomohou, 
> maji maximum na 417 V DC. Nicmene co jsem se tak koukal po svete, tak 
> nase konfigurace 108sp1 je celkem standardni. Napriklad BRUSA Elektronik 
> AG bezne pouziva jmenovite napeti 400 V a prave v teto konfiguraci 
> clanku co planujeme. (to mimochodem pred rokem tak uplne nebylo) Proto 
> by se mi mohlo podarit najit nekoho v Cine co jede nabijecky na nominal 
> 400 V. Vlastni nabijecku bych zatim nestavil, to neni tak zajimave.
> 
> 
> Prosim tedy oslovene o odpovedi, at muzeme za ACP zacit jednat. Do te 
> doby ti musi stacit tato odpoved Petre.
> 
> 
> Predem vsem diky,
> 
> Kuba
> 
> 
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> CTU CarTech Electric, ACP group
> Czech Technical University in Prague
> www.cartech.cvut.cz/electric
> 
> Dne 05.09.2012 23:59, petr suchacek napsal(a):
> > Ahoj,
> > tak nějak nás ted honí TG drives abysme jim poslali připojovací rozměry pro
> motor. Z toho pro nás plyne, že musíme vymyslet a udělat model zadku formule a s
> tím jde ruku v ruce ACP a jeho rozměry.
> >
> > Prosím tě, mohl by ses podívat na nějaké baterky, které by pro nás byly
> vhodné, poslat mi rozměry, počet, případně jestli bysme si na to někdy sedli a
> zkusili vymyslet uspořádání toho ACP. Abysme mohli vymyslet rozměry ACP, způsob
> uchycení do rámu a nakonec rozměry rámu. MAximální proud atd. najdeš v mailu,
> který přeposílal dominik od TG drives, když nám dělali návrhy.
> >
> > Nevím jestli jsi to slyšel, ale Miro prej bude dělat BMS, bez balancování,
> takže ACP bude obsahovat jen články (pravděpodobně ve stacích) BMS a kabely.
> > Taky by bylo fajn rozdělit ACP na 2 200 voltové oddíly, kvůli nabíječkám,
> které bysme odděleně nabíjeli a nakonec by se sériově spojily a měli bychom 400V
> pro motory.
> >
> > Díky moc,
> >
> > Petr Sucháček
> > CTU CarTech Electric
> >
> >   www.cartech.cvut.cz
> >   tel: +420 608 751 483
> >   ICQ: 284 371 397
> >
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
> 
> 
> 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#:  394-760-523
tel:     +420 775 396 531



More information about the Fse mailing list