[FSE] Nový ACP - ACP 2013
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Pondělí Září 10 18:49:00 CEST 2012
Ahoj - on byl problém ve výpočtu s tím, že jsem neznal účinost - když jsem pak viděl ty naměřené účinnosti, jediné co mě uklidnilo byl ten "ubohý" výkon.
Dále by bylo vhodné rekuperovat - to by mohlo hodně pomoci
Bylo by možné dostat z TG drives účinnostní mapu - nějakou typickou?
Další problém byl reálných 30 kg navíc oproti návrhovému výpočtu.
Jinak simulace není špatně - dává +-jednotky procent přesné výsledky - problém byla vstupní data - nepočítalo se to na přesnou hodnotu výkonu, ale kdyby to jelo stejně jako FS.02/03 (z naměřených dat) s tím, že akcelerace byla omezena výkonově na cca 66 kW (omezení odběru z baterek je vyšší o účinnost), ale s účinností dobrých motorů a 305 kg hmotnosti + jezdcem.
Jenom odhadem typuji, že 8 kWh bude u auta, které by mohlo mít 250 kg s rezervou dostačující, zvláště pak, pokud by se podařila rekuperace - ostatní týmy mají spíše okolo 7 kWh.
Dejte mi přesná čísla a já mohu s výpočty pomoct - výsledky jsou ale vždy jen tak kvalitní jako vstupy. V loňském roce to bylo spíše věštění z koule.
Ondra
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
> Předmět: Re: [FSE] Nový ACP - ACP 2013
> Datum: 10.9.2012 17:45:12
> ----------------------------------------
> Ahoj Petre/ostatni kdo toto ctete,
>
> jasne, uz jsem se davno zacal rozhlizet po clancich a moznostech pro
> dalsi ACP. Nicmene potrebuji predem jeste potvrdit nekolik velmi
> dulezitych detailu od ruznych lidi a pak ti budu moci fundovane na tvuj
> dotaz odpoved tady na mailu.
>
> S vyvojem dalsi verze pocitam a sam asi vis, ze to nebude chvilkova
> zalezitost, urcite si sednem uz ted, ale celkove to vidim opet na
> ponekud delsi praci behem semestru.
>
> Tak a ted ke konkretnim vecem - vim totiz, ze jakmile to nadimenzujeme
> uz to nezmenime. A uz ted uplne vidim Frantu, Mira - jak jim to urcite
> nakonec neda a budou tam chtit procpat jeste vic proudu :), takze:
>
>
> 1. Petre, tohle je ukol hodne na tebe - potrebuju vedet kolik elektricke
> energie potrebujeme pro formuli v FSE.02. Ber v potaz, ze soucasny
> pozadavek byl 8 kWh (toto jde z baterie, pred zapoctenim vsech ucinnosti
> - privodni kabely, menic, kondenzor, motor, prevodovka, diferak, retez,
> kola, vozovka - s tim musis operovat a rict mi kolik skutecne ciste
> energie chces) a to bylo uvazovano na motor se spickovym vykonem 80 kWh,
> resp. se strednim vykonem behem zavodu na 18 kW.
>
> Realita soucasneho ACP 2012 je 8,5 kWh energie pri spickovem vykonu
> motoru 22 kW a strednim vykonem (odhad) 6? kW. Presto bylo spotrebovano
> zhruba 1/2 celkove energie baterie pri endurance. Ano, kluci to behem
> endurance vubec nesetrili jako ostatni tymy, protoze vedeli, ze energie
> maji az na pudu (coz se mi mimochodem fakt libilo oproti ostatnim tymum,
> co umirali behem zavodu). Toto zde uvadim hlavne proto, abychom na tento
> fakt nazepominali a opet ACP patricne energeticky nadimenzovali, at je
> opet silnou soucasti auta. Zde by mela jit hmotnost ponekud stranou.
> Proto vysledny pozadavek na energii vychazejici z numerickeho modelu
> bych pronasobil koeficientem 1,5.
>
>
> 2. Dominiku, kontroloval jsem navrhy od TG drives a potrebuju od tebe
> mit nyni konecne slovo ohledne maximalnich proudu co bude odebirat pohon
> za baterie. Ve variante 2, o ktere si myslim ze je schvalena, jsem videl
> nejakch 250 A. mohu to brat jako finalni hodnotu? Prosim potvrd mi to
> dusledne, at je to jasne. Kolik proudu maji TG drives smluveno s nami? A
> pak Franto a Miro, napiste mi jestli vam 250 A postacuje, pripadne vas
> nazor.
>
> 3. Miro, je super ze se pustis do BMS, uz se tesim na to az na to
> poradne sednem. Treba uz se taky donutim naroutovat nejaky plosnaky, ale
> hlavne vim ze to bude fungovat. :)
>
> Ad. bez balancovani - to neni vubec blbej napad, mnoho tymu to neresi. A
> sam mam par celkem peknych napadu, myslim treba aktivni bezztratove
> balancovani po spolecne napetove sbernici - to kdyby zlinaci vedeli,
> jeste ted si pamatuji, jak jsme sedeli U Petnika a rikali, to musi jit
> nejak vymyslet preci - a oni ze to nejde. Oni berou aktivni jako x
> nabijecek nebo pasivni a nejake topeni do odporu. Ale prdlajs, jde to :)
>
> Ad. rozdelovani Petre - ACP 400 V na dva 200-voltove bloky. Ano, je to
> moznost, ale nejdriv se porozhlidnu jestli nenajdu vyrobce co by to
> udelal na 400 V. Preci jen by to bylo principialne jednodussi a hlavne
> blbuvzdornejsi. Ale verim ze i tu 200-voltovou variantu bychom pripadne
> vymysleli a vyrobili blbuvzdornou. Jak jsi asi pochopil z predchozich
> mailu co jsem si psal s Nancy, tak v Tc-Chargers nam bohuzel nepomohou,
> maji maximum na 417 V DC. Nicmene co jsem se tak koukal po svete, tak
> nase konfigurace 108sp1 je celkem standardni. Napriklad BRUSA Elektronik
> AG bezne pouziva jmenovite napeti 400 V a prave v teto konfiguraci
> clanku co planujeme. (to mimochodem pred rokem tak uplne nebylo) Proto
> by se mi mohlo podarit najit nekoho v Cine co jede nabijecky na nominal
> 400 V. Vlastni nabijecku bych zatim nestavil, to neni tak zajimave.
>
>
> Prosim tedy oslovene o odpovedi, at muzeme za ACP zacit jednat. Do te
> doby ti musi stacit tato odpoved Petre.
>
>
> Predem vsem diky,
>
> Kuba
>
>
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> CTU CarTech Electric, ACP group
> Czech Technical University in Prague
> www.cartech.cvut.cz/electric
>
> Dne 05.09.2012 23:59, petr suchacek napsal(a):
> > Ahoj,
> > tak nějak nás ted honí TG drives abysme jim poslali připojovací rozměry pro
> motor. Z toho pro nás plyne, že musíme vymyslet a udělat model zadku formule a s
> tím jde ruku v ruce ACP a jeho rozměry.
> >
> > Prosím tě, mohl by ses podívat na nějaké baterky, které by pro nás byly
> vhodné, poslat mi rozměry, počet, případně jestli bysme si na to někdy sedli a
> zkusili vymyslet uspořádání toho ACP. Abysme mohli vymyslet rozměry ACP, způsob
> uchycení do rámu a nakonec rozměry rámu. MAximální proud atd. najdeš v mailu,
> který přeposílal dominik od TG drives, když nám dělali návrhy.
> >
> > Nevím jestli jsi to slyšel, ale Miro prej bude dělat BMS, bez balancování,
> takže ACP bude obsahovat jen články (pravděpodobně ve stacích) BMS a kabely.
> > Taky by bylo fajn rozdělit ACP na 2 200 voltové oddíly, kvůli nabíječkám,
> které bysme odděleně nabíjeli a nakonec by se sériově spojily a měli bychom 400V
> pro motory.
> >
> > Díky moc,
> >
> > Petr Sucháček
> > CTU CarTech Electric
> >
> > www.cartech.cvut.cz
> > tel: +420 608 751 483
> > ICQ: 284 371 397
> >
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list