[FSE] Fwd: design formule

František Pech pechfran na fel.cvut.cz
Pátek Leden 11 01:57:17 CET 2013


Ahoj,
děkuji Ondrovi, že se nemusím rozčilovat sám. Tomáši, viděl jsi v kolika 
lidech nasazujeme kapotáž? V kolika lidech nasazují spalováci kapotáž?
Zapomeň na to, že na formuli bude o 500g pryskyřice víc, než je nutné! 
Náš cíl je snížení hmotnosti o 20%, což znamená, že se musí ubírat 
hmotnost všude! Zítra od Filipa zjistím, kolik váží jejich kapotáž a my 
jí nebudeme mít ani o gram těžší. Po závodech si klidně můžeš strávit 
měsíc v dílně a sochat si kapotáž, která se ti bude líbit. Teď nám radši 
zjisti přesnou cenu za volání ve VPN, zařiď nám reprezentativní oblečení 
na závody, auto, kterým tam pojedeme a hlavně peníze, kterými to zaplatíme.
Tím bych tuto diskuzi považoval za skončenou a posunul bych se k 
smysluplné práci.
Děkuji
Fanda

P.S. po "r" se v češtině vždy píše "y."

S pozdravem
*František Pech*
CTU Cartech Electric
Drivetrain, Mechanical assistance
tel.:777976570
jabber: ewans50 na jabbim.cz
(ICQ:225206172)
Dne 10.1.2013 22:42, Tomáš Záruba napsal(a):
>
> Zdravím,
>
> protože to máte jako hurvínek válku a koukáte na to tak trochu moc 
> technicky tak se vám pokusím nastínit jak to běžně chodí...
>
> *V kostce a zjednodušeně...*
> Vy po designérech chcete aby to mělo co nejmenší kapotu kvůli váze, já 
> po nich chci aby to mělo kapotu co největší kvuli tomu že to dobře 
> vypadá a lépe se produkt prodává.
> Takže bude kompromis!, né žádné řeči, to je o pul kila více, to 
> nechceme... TO NEPŘIPADÁ V ÚVAHU. Pak vám jen řeknu ať si to 
> financujete sami. Nikoho nezajímá že budeme na závodech první nebo 
> poslední... to je jen pro váš dobrý pocit... každého jenom zajímá jak 
> moc dobře je to vidět!!!! Vy s těmi firmami nekomunikuejte, pro ně je 
> důležitější že jsem jednou v roce na ČT1 než že jsme s formulí 
> vyhráli bicyklický tur de franc... Proto dělám marketing, protože vim 
> o co de a necpu se vám do konstrukce de prostě nevím, ale musí to 
> platit i naopak...
>
> /Oni tvoří skici.. cca 50 skic.. je koncept který určuje tendenční 
> hladinu, jakýsi vizuál, myšlenka... pak se rozkreslují detaily typu, 
> hrana tohoto oblouku, úhly tunelu atd atd.... /
>
> Víte proč se do toho zapojili designéři? Protože jste dobří 
> konstruktéři...ale nemluvíte a nemůžete mít stejný pohled na věc jako 
> veřejnost.. civilisté, média, firmy co nám dávají peníze atd..
> Tohle je v rukách Marketingu, respektive PR a mělo by se to 
> respektovat.... Jinak se mužeme zbalit a jít o dům dál.. jednoduché.
>
>
> Já vím že vám tady saháme na "vaší" věc, ale ač jsme kroužek musí tady 
> fungovat hierarchie kterou zavedlo asi z dobrého důvodu miliony firem 
> po celém světě. To že určité sekce v určitý moment mají prostě vyšší 
> rozhodovací právo.
>
> Děkuji a přeji dobrou noc
> t.
>
>
>
>
>
> Dne 10. ledna 2013 21:00 Jakub Dražan <hawk na back-it-in.cz 
> <mailto:hawk na back-it-in.cz>> napsal(a):
>
>     Naprosto inklinuju k nazoru Ondry. Navrhuju jako tema na dalsi
>     schuzi patnacteho...
>     ------------------------------------------------------------------------
>     Od:Ondra Fric
>     Odesláno:10.1.2013 20:39
>     Komu:Jiří Holeček
>     Kopie:Jakub Nohejl; fse na fel.cvut.cz <mailto:fse na fel.cvut.cz>
>
>     Předmět:Re: [FSE] Fwd: design formule
>
>     Ahoj kluci, psal jsem již koment Petrovi, tak ho přepošlu i sem.
>
>
>     Takže psal jsem asi toto:
>
>     ahoj, prosímtě napiš designérovi, že to má podle mě asi o "metr"
>     delší než je konec IA a hlavně ať to co nejvíc oseká, tady je
>     laminátu na tři auta a laminát je kurva těžkej. Karoserie by měla
>     být tak 7 kg, to co tam má on je tak 15 kg.
>
>
>     K té karoserii - pokrývat boky čumáku je kravina - máte tam krásné
>     trubky (mrkni se na motorky Bimota, jak mohou být trubky krásné,
>     nebo to zalepte jen jako spalováci) a aerodynamický odpor není nic
>     zásadního při našich rychlostech (hmotnost udělá víc a každý bok
>     bude při rozumné tuhosti kolem 1kg - teda pokud to neuděláte jako
>     sendvič s aramidovou voštinou uvnitř, pak tak 0,5kg - budu pak na
>     tohle téma mít zajímavé návrhy). Tu karoserii na takovéto auto
>     nejlépe koncipovat spíše jako je to např. na KTM X-Bow nebo Arial
>     Atom. Prostě kapotáž jak na motorku. Schovat jen to, co se
>     musí...skoro bych uvažoval o tom, třeba tunely udělat jen ze svodů
>     k chlazení a pod ně jen velkou podlahu kvůli přítlaku - jsi šéf
>     konstruktér, vezmi ocelovou trubku a mlať je všechny, dokud
>     nepůjdou s hmotností o 10% dolů;-)
>
>     Já do toho nemám už moc co kecat, ale já bych to pojal trochu
>     industriálně - jak říkají architekti - přiznat konsrukci!!!
>
>
>     Doufám, že to nebylo až moc přísné
>
>
>     Ondra
>
>     --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>     Ondřej Fric
>     CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
>     Czech Technical University in Prague
>     icq#: 394-760-523 <tel:394-760-523>
>     tel: +420 775 396 531 <tel:%2B420%20775%20396%20531>
>
>
>     ---------- Původní zpráva ----------
>     Od: Jiří Holeček <akrijos na gmail.com <mailto:akrijos na gmail.com>>
>     Datum: 10. 1. 2013
>     Předmět: Re: [FSE] Fwd: design formule
>
>
>         Ahoj,
>
>         taky se připojím k tomuto názoru. Bylo to hned první, co mě
>         napadlo. Několik let už letí již zmíněný "Edge Style". Ještě
>         chci říct, že jsem připraven zapojit se do toho modelování,
>         případně i do designu a zatím mě nikdo nekontaktoval.
>
>         Jirka
>
>
>     _______________________________________________
>     Fse mailing list
>     Fse na fel.cvut.cz <mailto:Fse na fel.cvut.cz>
>     https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20130111/6cce71c9/attachment-0002.htm>


More information about the Fse mailing list