[FSE] FSE_03 - check report, instrukce
Adam Podhrázský
podhrada na fel.cvut.cz
Pondělí Květen 23 22:13:30 CEST 2016
Ahoj všem,
Lukáš mě požádal o kontrolou trojky před zítřejším ježděním. Mezi
reportované závady patří výpadek měření napětí, komunikace, neschopnost
jízdy. Závada už se objevila na Letňanech a dnes opět nešla nastartovat.
Chyby jsem našel a formule je na zítra provozuschopná.
_Příčina: _
1.) Za téměř všechno může *vybitá LV accu*. Popsané chybové stavy se
objevily, včetně hlášek BAIN, HV CON, ECUF až formule zdechla celá. Na
LV baterce bylo 14V. (Pro kontext ostatním doplním, že nefunguje DC/DC
zdroj a je nutný redesign desky ECUA.) K jevům dochází, protože napětí
palubní sítě klesá pod minimální napájecí jednotek a ty se postupně
vypínají. Tento jev má rychlý průběh a *nemůže poškodit trakční baterku*.
2.) Některé bugy přetrvávaly i po výměně LV Batt, komunikace, delay a
dvakrát mi vyblikla AMS. Na CAN sběrnici jsem naměřil vzájemný odpor
*33Ohm*. Hned v Backu jsem našel zapojený jumper pro terminační odpor,
po rozpojení jsem naměřil 45Ohm, takže někde je schovaný ještě jeden.
Rozebírat ACP a hledat ho už vážně nemam sílu a formule už nevykázala
ani jednu chybu, CAN tedy považuji za provozuschopný. (Izolační stav o
zem shodně 28,8kOhm)
Přijde mi, že někdo pořád zapojuje terminátory kde vidí Jumper. Už v
minulosti jsem pájel terminátor z desky pravého předního DRS, kde nemá
vůbec co dělat, nejspíš odjezdil všechny závody..
_Stav:_
Vše v pořádku, formule spolehlivě chodí do StartReady. Kolama jsem
netočil protože jsem ji neměl zvedlou a jsem na dílně sám, ale s tím už
problém není. Velkou baterku nabíjím a ráno bude připravená. S Mirkem
jsem po telefonu ověřil, že Back nemůže LV baterku vybít, takže ji
prostě někdo vycucal. Trakční baterie je připravená, vybalancovaná a
nabitá na 440V. RTDS je úmyslně odpojené a nikomu to předpokládám nevadí.
_Instrukce: _
1.) Nezapojujte každý terminátor, kde je na to jumper, nezapojujte radši
nic, takhle to chodí, akorát je potřeba najít a vyndat ten třetí.
2.) Před každou jízdou zkontrolujte napětí *multimetrem na measure
pointech*. Uvažujte hlavou nad dojezdem. Ježdění ukončete při napětí
*330V v klidu*.
3.) Pokud začne klesat měřené trakční napětí nebo nastane jiný jev
popsaný v bodu 1, vyměňte a změřte LV baterku. Na něké další komunikační
chyby platí reset, ale teď po snížení počtu terminátorů ze 4 na 3 (xD)
by už se neměly objevit.
4.) Po příjezdu baterii nabijte nabíječkou na plno (zelená indikace).
5.) Užijte si to..
Pro toho, kdo tento mail dočetl až sem mám *BONUS!* Na přední nápravě
nejsou tlumiče, jen fejkové vzpěry.. x)
Adam
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://nimap.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20160523/a74aa6b3/attachment-0001.htm>
More information about the Fse
mailing list