[FSE] Fwd: Re: Prague CTU_A6.8 First Year Vehicles

Miroslav Rýzek miroslav.ryzek na gmail.com
Čtvrtek Listopad 17 03:15:42 CET 2011


Vyborne, to je dobra sprava :)

Neda mi to a dovolim si trochu sa viac vyjadrit k nasmu problemu s pohonom.
Pan Guič aj s kolegami zo Zlina by mali ako prve pochopit, ze:
1.) akokolvek upravovat / previjat jeho motor nam vobec nevyriesi nas
problem. preco - lebo chyba je jednoznacne v regulacii toho motora nech uz
tam bude zapojeny akykolvek motor. (ano, motor ma malu indukcnost ale to
neni nic nezvycajne, nic co by sa nedalo bez problemov regulovat)
2.) tvrdit, ze pouzity IGBT-modul (vec, ktora nam spina jednotlive cievky
motora s bateriou) v ich menici je slaby a treba silnejsi modul je blbost.
problem to nevyriesi. vysvetlil by som to uplne jednoducho: z
osciloskopovych snimkov co nam poslali je vidiet, ze PWM-ka bola len 10% a
prudy vystupali nad hodnotu 500A (kriticke) s tym, ze motor sa uz aj tocil
v nejakych otackach. ich menic pracuje tak, ze pri plnom stlaceni plynoveho
pedalu nastavia PWM na 100%! a to bez ohladu na to, v akych je motor
otackach a aky prud vlastne chce preletiet motorom cez cievky. dosledky:
ked ma formula nizke otacky alebo stoji a stlacim plyn viac ako 10% -
motorom chce preletiet obrovsky prud nad 500A, pretoze si ho nestrazia.
keby stlacim plyn na 100% a dajme tomu mali by sme aj ten spominany motor s
dvojnasobnou indukcnostou tak si dovolim tvrdit ze pri tomto nevhodnom
algoritme budu chciet preletiet prudy 1000 A a viac, co by urcite znicilo
motor aj modul (nastastie modul ma poistku). toto je zly sposob riadenia
vykonu motora, presne takto ako to robia sa to robit nema. mozu sa jedine
podakovat firme, ktora vyrobila ten IGBT-modul, ze si tam implementovali
este svoje vlastne nadprudove ochrany. keby tam neboli tak by ten modul uz
davno skoncil v kremikovom nebi. :)

co musia spravit:
v prvom rade vyhodit ich nezmysel dat prudovu sondu pred filtracny
kondenzator trakcneho napatia, je tam zbytocna. priemernu hodnotu prudu nam
posiela BMS-ka, inu funkciu nevidim. Dalej treba zaviest prudove sondy na
vsetky 3 fazy a pouzit ich ako spätnu vazbu pre riadenie. realne je to
velmi jednoducho riesitelne s pouzitim analogovych komparatorov v procesore
- ak by sa bali o to, ze nestihnu dostatocne zaznamenavat taky rychly
narast prudu tak sa bat nemusia, lebo prudova sonda tak rychlo narastajuci
prud zaznamenava - je to vidiet na osciloskope a analogovy komparator sa
postara o to, aby sa tato hodnota brala do uvahy s frekvenciou 8MHz (z
osciloskopovych snimkov by kludne stacilo 500kHz) (a moze byt kludne aj
16MHz, 32MHz, zalezi od procesora).

ako by to malo spravne fungovat:
v kratkosti: nechat zopnut spravnu cievku, prud zacne narastat. analogovy
komparator sa bude nastavovat v zavislosti od stlacenia plynu. nastavi sa
tym vlastne hodnota prudu ktoru chceme udrzovat.... pri prekroceni tohto
nastaveneho prudu cievku odpojit a bude sa cakat az prud poklesne pod
nejaku nasu spodnu hranicu (histerezia)... poklesne pod hranicu, cievku
treba zopnut a takto sa to opakuje. dosiahne sa tym prudova regulacia, prud
bude mat obdlznikovy priebeh - konstantny tocivy moment na motore. treba
este dorobit nejake softwareove ochrany pri vypadku prudovej sondy, co neni
problem pre programatora.

dufam ze si tuto spravu nikto nevysvetli spatne, len nechcem aby sme
zbytocne s niecim stracali cas. navrhoval by som skontaktovat sa so zlinom,
vysvetlit im situaciu a spytat sa ich ci su ochotni to dat sami do poriadku
spravnym sposobom. ak nie, dokazem to cele navrhnut osadit a naprogramovat,
ale potreboval by som pomoc s navrhom hardware, co by mi mohli oni s tym
velmi pomoct a to tak ze by poslali schemu od toho menica ktory tam teraz
momentalne mame. par veci by som z toho urcite opozeral, s ktorymi by som
nechcel stracat cas, ako je napr. navrh interface medzi samotnym procesorom
a prudovymi sondami, teplotnym cidlom motora, vyvody pre uciaci rezim,
vystupy do igbt-modulov, atd.

ten menic treba prekopat tak ci tak, lebo vzorkovat plynovy pedal 3 az 4
krat za sekundu je katastrofalne - mame odozvu po stlaceni plynoveho pedalu
tak 300-400ms, taku odozvu nema ani moje stare auticko na dialkove
ovladanie.
ozvite sa prosim, co si o tom myslite, ja som to tak vramci moznosti iba
strucne popisal a som zvedavy na nazory a napady ostatnych.


Dňa 16. novembra 2011 13:46, Ondra Fric <fricik na seznam.cz> napísal(-a):

> Ahoj,
>
> psal jsem si s Tobiasem Michaelsem ohledně považování našeho auta za first
> year car a podle něho tím, že jsme do Německa nedojeli, můžeme ho za first
> year car považovat. Takže s tímhle autem můžeme i do Německa.
>
> Ondra
>
> # ------------ Původní zpráva ------------
> # Od: Tobias Michaels <Michaels na FormulaStudent.de>
> # Komu: Ondra Fric<fricik na seznam.cz>, # Kopie: FSE-Rules na FormulaStudent.de
> <**FSE-Rules na FormulaStudent.de>, # Předmět: Re: Prague CTU_A6.8 First
> Year Vehicles
> # Datum: 16.11.2011 13:22:59
> # ------------------------------**----------
> # Dear Ondřej,
> # please always keep fse-rules na formulastudent.de in CC.
> # In that case it should be ok to enter that vehicle in FSE2012 as long as
> # it complies with the 2012 rules sets.
> # # Regards,
> # # Tobias
> # # FORMULA STUDENT GERMANY
> # Tobias Michaels | Formula Student Electric
> # # Mobile: +49 (176) 23127416 | skype: mhadngad
> # tobias.michaels@**formulastudent.de <tobias.michaels na formulastudent.de>|
> www.formulastudent.de
> # # On 16.11.2011 12:58, Ondra Fric wrote:
> # > Dear Tobias,
> # >
> # > we were only accepted but we didn´t arrive to FSE 2011. We haven´t been
> # > to any other formula student event.
> # >
> # > Best regard
> # >
> # > Ondřej Fric
> # > Prague CTU
> # >
> # >> ------------ Původní zpráva ------------
> # >> Od: Tobias Michaels <Michaels na FormulaStudent.de>
> # >> Předmět: Re: Prague CTU_A6.8 First Year Vehicles
> # >> Datum: 16.11.2011 12:47:08
> # >> ------------------------------**----------
> # >> Dear Ondřej,
> # >> have you participated(actually been at the event site) in any event
> # >> with this car?
> # >>
> # >> Regards,
> # >>
> # >> Tobias
> # >>
> # >> FORMULA STUDENT GERMANY
> # >> Tobias Michaels | Formula Student Electric
> # >>
> # >> Mobile: +49 (176) 23127416 | skype: mhadngad
> # >> tobias.michaels@**formulastudent.de<tobias.michaels na formulastudent.de>|
> www.formulastudent.de
> # >>
> # >> On 15.11.2011 15:56, Ondra Fric wrote:
> # >> > Dear Sir/Madam,
> # >> >
> # >> > I would like to ask if it is possible to register the car for 2012
> # >> season. The
> # >> car was last year accepted to compete (passed through all required
> # >> documents)
> # >> but during the testing before competition we had a terrible technical
> # >> problems
> # >> that didn´t allow us to participate FSE 2011. We would like to know if
> # >> in this
> # >> case our car is considered as a first year car. We had to make a lot
> # >> of changes
> # >> in the power-train and accumulator. We will also adapt the car for new
> # >> version
> # >> of rules.
> # >> >
> # >> > This year we are not able to build a new car because we are
> preparing a
> # >> monocoque for the future and developing changes in power-train so the
> # >> budget
> # >> will not allow us to build the new car.
> # >> >
> # >> > Thank you for your answer.
> # >> >
> # >> > Best regard
> # >> >
> # >> > Ondřej Fric
> # >> > Prague CTU
> # >> >
> # >> >
> # >>
> # ------------------------------**------------------------------**
> ------------------------------**------------------------------**
> ------------------------------**--------
> # >>
> # >> > Ondřej Fric
> # >> > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> # >> > Czech Technical University in Prague
> # >> > icq#: 394-760-523
> # >> > tel: +420 775 396 531
> # >> >
> # >>
> # >>
> # >>
> # >
> # >
> # ------------------------------**------------------------------**
> ------------------------------**------------------------------**
> ------------------------------**--------
> # >
> # > Ondřej Fric
> # > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> # > Czech Technical University in Prague
> # > icq#: 394-760-523
> # > tel: +420 775 396 531
> # >
> # #
> ------------------------------**------------------------------**
> ------------------------------**------------------------------**
> ------------------------------**--------
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#:  394-760-523
> tel:     +420 775 396 531
> ______________________________**_________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-**bin/mailman/listinfo/fse<https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20111117/207bde0c/attachment-0003.htm>


More information about the Fse mailing list