[FSE] Fwd: Re: Prague CTU_A6.8 First Year Vehicles
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Čtvrtek Listopad 17 08:36:21 CET 2011
Ahoj Miro,
mám radost, že poprve slyším něco, co zní jako porozumění problému a rozumná analýza. Samozřejmě že nejsem elektrotechnik a tak ti k tomu moc říci nemůžu, ale pokud s tebou budou kluci souhlasit, tak jsem pro zkusit to, co navrhuješ.
Pokud budeš posílat zprávu do Zlína, poslal bych ji v kopii panu Guičovy, on má na ně svoje páky.
Díky za vyčerpávající zprávu.
Ondra
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Miroslav Rýzek <miroslav.ryzek na gmail.com>
> Předmět: Re: [FSE] Fwd: Re: Prague CTU_A6.8 First Year Vehicles
> Datum: 17.11.2011 03:15:48
> ----------------------------------------
> Vyborne, to je dobra sprava :)
>
> Neda mi to a dovolim si trochu sa viac vyjadrit k nasmu problemu s pohonom.
> Pan Guič aj s kolegami zo Zlina by mali ako prve pochopit, ze:
> 1.) akokolvek upravovat / previjat jeho motor nam vobec nevyriesi nas
> problem. preco - lebo chyba je jednoznacne v regulacii toho motora nech uz
> tam bude zapojeny akykolvek motor. (ano, motor ma malu indukcnost ale to
> neni nic nezvycajne, nic co by sa nedalo bez problemov regulovat)
> 2.) tvrdit, ze pouzity IGBT-modul (vec, ktora nam spina jednotlive cievky
> motora s bateriou) v ich menici je slaby a treba silnejsi modul je blbost.
> problem to nevyriesi. vysvetlil by som to uplne jednoducho: z
> osciloskopovych snimkov co nam poslali je vidiet, ze PWM-ka bola len 10% a
> prudy vystupali nad hodnotu 500A (kriticke) s tym, ze motor sa uz aj tocil
> v nejakych otackach. ich menic pracuje tak, ze pri plnom stlaceni plynoveho
> pedalu nastavia PWM na 100%! a to bez ohladu na to, v akych je motor
> otackach a aky prud vlastne chce preletiet motorom cez cievky. dosledky:
> ked ma formula nizke otacky alebo stoji a stlacim plyn viac ako 10% -
> motorom chce preletiet obrovsky prud nad 500A, pretoze si ho nestrazia.
> keby stlacim plyn na 100% a dajme tomu mali by sme aj ten spominany motor s
> dvojnasobnou indukcnostou tak si dovolim tvrdit ze pri tomto nevhodnom
> algoritme budu chciet preletiet prudy 1000 A a viac, co by urcite znicilo
> motor aj modul (nastastie modul ma poistku). toto je zly sposob riadenia
> vykonu motora, presne takto ako to robia sa to robit nema. mozu sa jedine
> podakovat firme, ktora vyrobila ten IGBT-modul, ze si tam implementovali
> este svoje vlastne nadprudove ochrany. keby tam neboli tak by ten modul uz
> davno skoncil v kremikovom nebi. :)
>
> co musia spravit:
> v prvom rade vyhodit ich nezmysel dat prudovu sondu pred filtracny
> kondenzator trakcneho napatia, je tam zbytocna. priemernu hodnotu prudu nam
> posiela BMS-ka, inu funkciu nevidim. Dalej treba zaviest prudove sondy na
> vsetky 3 fazy a pouzit ich ako spätnu vazbu pre riadenie. realne je to
> velmi jednoducho riesitelne s pouzitim analogovych komparatorov v procesore
> - ak by sa bali o to, ze nestihnu dostatocne zaznamenavat taky rychly
> narast prudu tak sa bat nemusia, lebo prudova sonda tak rychlo narastajuci
> prud zaznamenava - je to vidiet na osciloskope a analogovy komparator sa
> postara o to, aby sa tato hodnota brala do uvahy s frekvenciou 8MHz (z
> osciloskopovych snimkov by kludne stacilo 500kHz) (a moze byt kludne aj
> 16MHz, 32MHz, zalezi od procesora).
>
> ako by to malo spravne fungovat:
> v kratkosti: nechat zopnut spravnu cievku, prud zacne narastat. analogovy
> komparator sa bude nastavovat v zavislosti od stlacenia plynu. nastavi sa
> tym vlastne hodnota prudu ktoru chceme udrzovat.... pri prekroceni tohto
> nastaveneho prudu cievku odpojit a bude sa cakat az prud poklesne pod
> nejaku nasu spodnu hranicu (histerezia)... poklesne pod hranicu, cievku
> treba zopnut a takto sa to opakuje. dosiahne sa tym prudova regulacia, prud
> bude mat obdlznikovy priebeh - konstantny tocivy moment na motore. treba
> este dorobit nejake softwareove ochrany pri vypadku prudovej sondy, co neni
> problem pre programatora.
>
> dufam ze si tuto spravu nikto nevysvetli spatne, len nechcem aby sme
> zbytocne s niecim stracali cas. navrhoval by som skontaktovat sa so zlinom,
> vysvetlit im situaciu a spytat sa ich ci su ochotni to dat sami do poriadku
> spravnym sposobom. ak nie, dokazem to cele navrhnut osadit a naprogramovat,
> ale potreboval by som pomoc s navrhom hardware, co by mi mohli oni s tym
> velmi pomoct a to tak ze by poslali schemu od toho menica ktory tam teraz
> momentalne mame. par veci by som z toho urcite opozeral, s ktorymi by som
> nechcel stracat cas, ako je napr. navrh interface medzi samotnym procesorom
> a prudovymi sondami, teplotnym cidlom motora, vyvody pre uciaci rezim,
> vystupy do igbt-modulov, atd.
>
> ten menic treba prekopat tak ci tak, lebo vzorkovat plynovy pedal 3 az 4
> krat za sekundu je katastrofalne - mame odozvu po stlaceni plynoveho pedalu
> tak 300-400ms, taku odozvu nema ani moje stare auticko na dialkove
> ovladanie.
> ozvite sa prosim, co si o tom myslite, ja som to tak vramci moznosti iba
> strucne popisal a som zvedavy na nazory a napady ostatnych.
>
>
> Dňa 16. novembra 2011 13:46, Ondra Fric <fricik na seznam.cz> napísal(-a):
>
> > Ahoj,
> >
> > psal jsem si s Tobiasem Michaelsem ohledně považování našeho auta za first
> > year car a podle něho tím, že jsme do Německa nedojeli, můžeme ho za first
> > year car považovat. Takže s tímhle autem můžeme i do Německa.
> >
> > Ondra
> >
> > # ------------ Původní zpráva ------------
> > # Od: Tobias Michaels <Michaels na FormulaStudent.de>
> > # Komu: Ondra Fric<fricik na seznam.cz>, # Kopie: FSE-Rules na FormulaStudent.de
> > <**FSE-Rules na FormulaStudent.de>, # Předmět: Re: Prague CTU_A6.8 First
> > Year Vehicles
> > # Datum: 16.11.2011 13:22:59
> > # ------------------------------**----------
> > # Dear Ondřej,
> > # please always keep fse-rules na formulastudent.de in CC.
> > # In that case it should be ok to enter that vehicle in FSE2012 as long as
> > # it complies with the 2012 rules sets.
> > # # Regards,
> > # # Tobias
> > # # FORMULA STUDENT GERMANY
> > # Tobias Michaels | Formula Student Electric
> > # # Mobile: +49 (176) 23127416 | skype: mhadngad
> > # tobias.michaels@**formulastudent.de <tobias.michaels na formulastudent.de>|
> > www.formulastudent.de
> > # # On 16.11.2011 12:58, Ondra Fric wrote:
> > # > Dear Tobias,
> > # >
> > # > we were only accepted but we didn´t arrive to FSE 2011. We haven´t been
> > # > to any other formula student event.
> > # >
> > # > Best regard
> > # >
> > # > Ondřej Fric
> > # > Prague CTU
> > # >
> > # >> ------------ Původní zpráva ------------
> > # >> Od: Tobias Michaels <Michaels na FormulaStudent.de>
> > # >> Předmět: Re: Prague CTU_A6.8 First Year Vehicles
> > # >> Datum: 16.11.2011 12:47:08
> > # >> ------------------------------**----------
> > # >> Dear Ondřej,
> > # >> have you participated(actually been at the event site) in any event
> > # >> with this car?
> > # >>
> > # >> Regards,
> > # >>
> > # >> Tobias
> > # >>
> > # >> FORMULA STUDENT GERMANY
> > # >> Tobias Michaels | Formula Student Electric
> > # >>
> > # >> Mobile: +49 (176) 23127416 | skype: mhadngad
> > # >> tobias.michaels@**formulastudent.de<tobias.michaels na formulastudent.de>|
> > www.formulastudent.de
> > # >>
> > # >> On 15.11.2011 15:56, Ondra Fric wrote:
> > # >> > Dear Sir/Madam,
> > # >> >
> > # >> > I would like to ask if it is possible to register the car for 2012
> > # >> season. The
> > # >> car was last year accepted to compete (passed through all required
> > # >> documents)
> > # >> but during the testing before competition we had a terrible technical
> > # >> problems
> > # >> that didn´t allow us to participate FSE 2011. We would like to know if
> > # >> in this
> > # >> case our car is considered as a first year car. We had to make a lot
> > # >> of changes
> > # >> in the power-train and accumulator. We will also adapt the car for new
> > # >> version
> > # >> of rules.
> > # >> >
> > # >> > This year we are not able to build a new car because we are
> > preparing a
> > # >> monocoque for the future and developing changes in power-train so the
> > # >> budget
> > # >> will not allow us to build the new car.
> > # >> >
> > # >> > Thank you for your answer.
> > # >> >
> > # >> > Best regard
> > # >> >
> > # >> > Ondřej Fric
> > # >> > Prague CTU
> > # >> >
> > # >> >
> > # >>
> > # ------------------------------**------------------------------**
> > ------------------------------**------------------------------**
> > ------------------------------**--------
> > # >>
> > # >> > Ondřej Fric
> > # >> > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > # >> > Czech Technical University in Prague
> > # >> > icq#: 394-760-523
> > # >> > tel: +420 775 396 531
> > # >> >
> > # >>
> > # >>
> > # >>
> > # >
> > # >
> > # ------------------------------**------------------------------**
> > ------------------------------**------------------------------**
> > ------------------------------**--------
> > # >
> > # > Ondřej Fric
> > # > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > # > Czech Technical University in Prague
> > # > icq#: 394-760-523
> > # > tel: +420 775 396 531
> > # >
> > # #
> > ------------------------------**------------------------------**
> > ------------------------------**------------------------------**
> > ------------------------------**--------
> > Ondřej Fric
> > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > Czech Technical University in Prague
> > icq#: 394-760-523
> > tel: +420 775 396 531
> > ______________________________**_________________
> > Fse mailing list
> > Fse na fel.cvut.cz
> >
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-**bin/mailman/listinfo/fse<https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse>
> >
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list