[FSE] Dílna
Jakub Nohejl
nohejjak na gmail.com
Neděle Srpen 12 20:13:01 CEST 2012
Cau Franto,
tak jak tak koukam na ty data co jsi posilal, napada me par veci. Ten
kroutak je merenej asi bez prevodovky a primo na velkym dynamometru vid?
Tedy jak tak na to koukam, tak jestli dokaze ten motor mit na hrideli
neco mezi 100-200 Nm, tak je v nasem pripade prevodovka hovadina a
dostaneme se na celkem solidni rychlost. Co se tyce stihani, prijde mi
to lepsi reseni nez shanet ted nekoho kdo vodou nebo laserem vyreza
rozetu - nehlede na to, ze ti verim ze to jde. A potazmo kdyby se to
neosvedcilo, muzeme vzdy prevodovku nasadit z5.
Jinak jak to planuejs zitra? S cimkoli jsem ochoten pomoct, klidne rekni .)
Kuba
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric
Dne 12.08.2012 13:21, pechfran na fel.cvut.cz napsal(a):
> Tady se teď dějou věci :-)
> Dneska ráno se řešilo, zda nevyhodit převodovku a nedat to napřímo,
> ale Sucháček se bojí, že bych to nestihl.
> V příloze máš nějaké charakteristiky motoru, co jsme včera měřili.
>
>
>
> Cituji Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>:
>
>> A jaka je nyni magneticka indukce motoru? Resp. jake je indukovane
>> napeti, kolikrat je vetsi? Napadlo me - co motor trochu, samozrejme
>> rizene kdyz nyni vime teploty, demagnetizovat a snizit tak indukovane
>> napeti a navysit otacky. Za cenu snizeni momentu... Co si o tom
>> myslite? Predchozi rotor byl takto "vylepsen".
>>
>> Kuba
>>
>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>
>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>> CTU CarTech Electric, ACP group
>> Czech Technical University in Prague
>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>
>>
>> Dne 12.08.2012 10:14, petr suchacek napsal(a):
>>> Ahoj,
>>> přesně tak, franta udělal přípravky a na vrtačce stojanové jsme to
>>> stáhli. Mrkli jsme co všechno je špatně, že i to jeho debilní
>>> teplotní čidlo nám spíše měří teplotu vody než vinutí. Dali jsme 4
>>> vlastní teplotní čidla přímo na plechy a motor zase složili. Když na
>>> guičovém teplotním čidlu máme 70 stupnu, uvnitř motoru na vinutí a
>>> těch plechoch je kolem 150 stupnu!!!!!!!!!! - ustalena teplota teměř.
>>> S novým pláštěm dosahujeme max 3900 otáček = asi jen 40 km/h, takže
>>> ted řešíme změnu převodového poměru.
>>> Potřebujeme poradit, kde seženeme menší rozetu a větší pastorek. -
>>> Nejspíš nechat si na zakázku vyřezat, ptz nemužu nikde v obchodech
>>> najít rozměry, které potřebujeme.
>>>
>>>
>>> Petr Sucháček
>>> CTU CarTech Electric
>>>
>>> www.cartech.cvut.cz
>>> tel: +420 608 751 483
>>> ICQ: 284 371 397
>>>
>>>> ------------ Původní zpráva ------------
>>>> Od: Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
>>>> Předmět: Re: [FSE] prubeh kapacity baterie pro zobrazeni na
>>>> palubnim dipleji
>>>> Datum: 12.8.2012 00:38:11
>>>> ----------------------------------------
>>>> No huste vy, jak to vlastne merite? Motor venku? Btw. na ty
>>>> mezizavitove zkraty - resp. meziplechove jste prisli zrejme kdyz
>>>> jste sundali rotor ze? Franta tedy uspesne vyrobil pripravek
>>>> nasundani a opetovne upnuti rotoru?
>>>>
>>>> Jinak ohledne toho prokladu, na to se uplne vy*er, to nema
>>>> absolutne smysl. Ta charakteristika je priblizna, mozna +-5%, takze
>>>> to vubec neres a pocitej jednoduse nejblizsi hodnotou a cau.
>>>>
>>>> Jo a diky za zpravu, nebyl jsem, psal jsem ti ze jsem se taky
>>>> tesil, ze se dozvim nejake novinky a tys je napsal, supr, dik. :)
>>>>
>>>>
>>>> Kuba
>>>>
>>>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>>>> CTU CarTech Electric, ACP group
>>>> Czech Technical University in Prague
>>>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>>>
>>>>
>>>> Dne 11.08.2012 23:24, Miroslav Rýzek napsal(a):
>>>>> Ahoj, ja tam ked tak hodim celu tu tabulku a ak bude hodnota medzi
>>>>> nejakymi dvomi bodmi z tabulky, tak tie dva body prelozim priamkou a
>>>>> vypocitam presnu hodnotu... ono menic by to asi zvladol, on dokaze
>>>>> robit este vela veci na pozadi popri rideni....
>>>>> tak Diki, neskur sa na to podivam, teraz uz zase chvilku riesim
>>>>> menic.
>>>>> dnes sme spickovo namerali 88%ucinnost, priblizne 2kW konstantne
>>>>> topime v plechoch, ktere kokot guic obrusil flexu, takze vznikli
>>>>> medzizavitove skraty. nepamatam si ci si tu vcera byl, tak pre istotu
>>>>> pisem... :)
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2012/8/11 Jakub Nohejl<nohejjak na gmail.com>:
>>>>> >> Ahoj Miro,
>>>>>>
>>>>>> omlouvam se, ze to posilam az ted, ale drive jsem se na to
>>>>>> podivat nestihl,
>>>>>> takze az ted jsem to nahazel do excelu ktery je v priloze.
>>>>>> Vymyslel jsem si
>>>>>> funkci, ktera priblizne aproximuje napeti nasi baterie behem
>>>>>> vybijeni ve
>>>>>> formuli, nicmene tobe bude asi stacit pouze pouzit prvni a posledni
>>>>>> sloupecek dat. Navrhuji ze bys mohl na displej vypisovat kapacitu
>>>>>> podle
>>>>>> hodnoty napeti, kterou ti posle BMS po CANu. Prave zbyvajici
>>>>>> kapacita
>>>>>> baterie prirazena k napeti je uvedena v poslednim sloupci.
>>>>>>
>>>>>> Jinak urcite se ptas k cemu bude dobre, kdyz budes pouzivat prave
>>>>>> napeti
>>>>>> poslane pres CAN z BMS :) No protoze je potreba kapacitu urcovat se
>>>>>> spozdenim, resp. prumerovanim za urcity cas, treba 5 sekund (ac
>>>>>> se to nezda,
>>>>>> napeti baterie pri zatezi ruzne kolisa, podle slapani na plyn).
>>>>>> Bez toho by
>>>>>> procenta na volantu hloupe kolisala, nehlede na to, ze kdybys to
>>>>>> napeti
>>>>>> meril sam a mel delat jeho prumerovani, jeste by sis zbytecne
>>>>>> znarocnoval
>>>>>> cely uz tak slozity kod z hlediska vypocetni narocnosti. Pouziti
>>>>>> napeti z
>>>>>> BMS to tedy elegantne resi a je to zaroven i systemove cistsi
>>>>>> reseni.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Kdybych mohl nejak pomoct, urcite napis.
>>>>>>
>>>>>> Zatim ahoj,
>>>>>> Kuba
>>>>>>
>>>>>> --
>>>>>>
>>>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>>> >> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>>>>>> CTU CarTech Electric, ACP group
>>>>>> Czech Technical University in Prague
>>>>>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>>>>>
>>>>>> _______________________________________________
>>>> Fse mailing list
>>>> Fse na fel.cvut.cz
>>>> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>>>>
>>>>
>>>>
>> _______________________________________________
>> Fse mailing list
>> Fse na fel.cvut.cz
>> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
More information about the Fse
mailing list