[FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka
Jakub Nohejl
nohejjak na gmail.com
Čtvrtek Srpen 16 00:49:12 CEST 2012
Ahoj Dominiku,
koukal jsem na ten stator motoru a na plechy hliniku se mi to opravdu
moc nelibi. Nenachazely by se v miste opravdu zadneho magneticko, vsak
posud sam (priloha1). Takze tady (priloha2) jsem ti sestavil maly
prehled teplovodivych a zaroven izolacnich materialu pro vyplneni
mezery, ktere by pripadaly v uvahu. Bylo by idealni, kdybys taky prosel
moznosti a doplnil seznam dalsimi, aby byl prehled pro fundovany vyber
optimalniho materialu.
S pozdravem
Kuba
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric
Dne 14.08.2012 15:25, mackodom na fel.cvut.cz napsal(a):
> Toho by som sa ani trochu nebál. Kedže celý statorový paket je
> skratovaný a od jedného konca po druhý nemá ani 1 Ohm ! Mimochodom, z
> konštrukcie vyplýva, že cez stred sa neuzatvára skoro žiadny
> magnetický tok, takže straty nehrozia, navyše hliník nemá ani zdaleka
> takú permeabilitu ako statorové plechy. Takže prúžok hliniku
> 3x1,5x20mm topit nebude. Btw- ale je možné vykonať nejakú povrchovú
> úpravu pre zvýšenie odporu.
>
> Dominik
>
>
> Cituji Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>:
>
>> Jen preposilam dobrou pripominku ke zlepseni chladeni motoru.
>>
>> Kuba
>>
>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>
>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>> CTU CarTech Electric, ACP group
>> Czech Technical University in Prague
>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>
>>
>>
>> -------- Původní zpráva --------
>> Předmět: jen připomínka
>> Datum: Mon, 13 Aug 2012 21:58:07 +0200
>> Od: Pavel Hrzina <hrzinap na fel.cvut.cz>
>> Komu: Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
>>
>>
>>
>> Ahoj,
>> sice neznám přesnou konstrukci motoru, ale pozor na vířivé proudy. Pokud
>> použijete něco co bude elektricky vodivé (Hliník) a zároveň tam bude
>> proměnný magnetický tok, bude to topit!
>> Pavel.
>>
>> ------------------------------------------
>> Ok, tim padem jsem jednoznacne pro zaplneni a vyplneni prostor mezi
>> stredem a plechy necim teplovodivym. Jake materialy navrhujes Dominiku?
>> (napis konkretni veci pls, co se da koupit, pokud to chces udelat - neco
>> vyberem)
>>
>> Kuba
>>
>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>
>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>> CTU CarTech Electric, ACP group
>> Czech Technical University in Prague
>> www.cartech.cvut.cz/electric
>
>
>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: priloha1_IMG_5042_m.jpg
Type: image/jpeg
Size: 228619 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120816/b91fbd38/attachment-0005.jpg>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: priloha2_tepelne_vodive_materialy_dominik.xls
Type: application/vnd.ms-excel
Size: 19968 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120816/b91fbd38/attachment-0005.xls>
More information about the Fse
mailing list