[FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka
Marek Pátý
marek.paty na seznam.cz
Pátek Srpen 24 12:36:26 CEST 2012
Zdar,
zalití mezer v motoru je dobrý nápad, ale větší chladič podle mě nemá smysl. Problém je v přestupu tepla mezi motorem a vodou, která zůstává i při horkém motoru studená.
Marek
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Dominik Macko <mackodom na fel.cvut.cz>
> Předmět: Re: [FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka
> Datum: 24.8.2012 00:44:24
> ----------------------------------------
> Ahoj,
> Ak by ste na formuli robili nejaké úpravy, čo zahŕňajú manipuláciu s
> motorom, tak navrhujem zaliať vzduchové medzery medzi statorom a
> patronou teplovodivím materiálom (zalevaci hmota, pasta, ...). Odhadujem
> zvýšenie chladenia motora o 20-30%, čo môže výrazne pomôcť, ak bude
> teplo ako v Madarsku.
> Ďalej by som chcel poprosiť, keby mal niekto možnosť získať trochu väčší
> chladič ... tak sem s ním.
> No v každom prípade by som poprosil niekoho zručného, aby sa vytvori
> nábeh na vzduch pre chladič do bočného tunela.
>
> Dominik Macko
> CTU CarTech Electric
> Czech Technical University in Prague
> http://www.cartech.cvut.cz/
> Mob. (+420) 605 446 825
>
> new e-mail: macko.domi na gmail.com
>
> Dňa 16. 8. 2012 0:49 Jakub Nohejl wrote / napísal(a):
> > Ahoj Dominiku,
> >
> > koukal jsem na ten stator motoru a na plechy hliniku se mi to opravdu
> > moc nelibi. Nenachazely by se v miste opravdu zadneho magneticko, vsak
> > posud sam (priloha1). Takze tady (priloha2) jsem ti sestavil maly
> > prehled teplovodivych a zaroven izolacnich materialu pro vyplneni
> > mezery, ktere by pripadaly v uvahu. Bylo by idealni, kdybys taky
> > prosel moznosti a doplnil seznam dalsimi, aby byl prehled pro
> > fundovany vyber optimalniho materialu.
> >
> > S pozdravem
> > Kuba
> >
> >
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> >
> > Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> > CTU CarTech Electric, ACP group
> > Czech Technical University in Prague
> > www.cartech.cvut.cz/electric
> >
> >
> > Dne 14.08.2012 15:25, mackodom na fel.cvut.cz napsal(a):
> >> Toho by som sa ani trochu nebál. Kedže celý statorový paket je
> >> skratovaný a od jedného konca po druhý nemá ani 1 Ohm ! Mimochodom, z
> >> konštrukcie vyplýva, že cez stred sa neuzatvára skoro žiadny
> >> magnetický tok, takže straty nehrozia, navyše hliník nemá ani zdaleka
> >> takú permeabilitu ako statorové plechy. Takže prúžok hliniku
> >> 3x1,5x20mm topit nebude. Btw- ale je možné vykonať nejakú povrchovú
> >> úpravu pre zvýšenie odporu.
> >>
> >> Dominik
> >>
> >>
> >> Cituji Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>:
> >>
> >>> Jen preposilam dobrou pripominku ke zlepseni chladeni motoru.
> >>>
> >>> Kuba
> >>>
> >>>
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> >>>
> >>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> >>> CTU CarTech Electric, ACP group
> >>> Czech Technical University in Prague
> >>> www.cartech.cvut.cz/electric
> >>>
> >>>
> >>>
> >>> -------- Původní zpráva --------
> >>> Předmět: jen připomínka
> >>> Datum: Mon, 13 Aug 2012 21:58:07 +0200
> >>> Od: Pavel Hrzina <hrzinap na fel.cvut.cz>
> >>> Komu: Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
> >>>
> >>>
> >>>
> >>> Ahoj,
> >>> sice neznám přesnou konstrukci motoru, ale pozor na vířivé proudy.
> >>> Pokud
> >>> použijete něco co bude elektricky vodivé (Hliník) a zároveň tam bude
> >>> proměnný magnetický tok, bude to topit!
> >>> Pavel.
> >>>
> >>> ------------------------------------------
> >>> Ok, tim padem jsem jednoznacne pro zaplneni a vyplneni prostor mezi
> >>> stredem a plechy necim teplovodivym. Jake materialy navrhujes Dominiku?
> >>> (napis konkretni veci pls, co se da koupit, pokud to chces udelat -
> >>> neco
> >>> vyberem)
> >>>
> >>> Kuba
> >>>
> >>>
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> >>>
> >>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> >>> CTU CarTech Electric, ACP group
> >>> Czech Technical University in Prague
> >>> www.cartech.cvut.cz/electric
> >>
> >>
> >>
>
>
>
>
More information about the Fse
mailing list