[FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka

Jakub Nohejl nohejjak na gmail.com
Pátek Srpen 24 23:31:47 CEST 2012


Dominiku, prosim vyber a zajisti potrebny material pro zalití.

Pro ostatni - dokud tento material nebude, nic s tim neprovadet. Jen by 
se to vymontovalo a pak by se resilo co tam najednou rychle dat a nebylo 
by to zajiste to nejlepsi.

Dominiku, navrhy materialu jsem ti jiz zasilal. Ted se jen rozhodni 
ktery a kup/objednej jej. Pak napis co a jak, dekuji.


Kuba

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric

Dne 24.08.2012 12:36, Marek Pátý napsal(a):
> Zdar,
>
> zalití mezer v motoru je dobrý nápad, ale větší chladič podle mě nemá 
> smysl. Problém je v přestupu tepla mezi motorem a vodou, která zůstává 
> i při horkém motoru studená.
>
> Marek
>
>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od: Dominik Macko <mackodom na fel.cvut.cz>
>> Předmět: Re: [FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka
>> Datum: 24.8.2012 00:44:24
>> ----------------------------------------
>> Ahoj,
>> Ak by ste na formuli robili nejaké úpravy, čo zahŕňajú manipuláciu s 
>> motorom, tak navrhujem zaliať vzduchové medzery medzi statorom a 
>> patronou teplovodivím materiálom (zalevaci hmota, pasta, ...). 
>> Odhadujem zvýšenie chladenia motora o 20-30%, čo môže výrazne pomôcť, 
>> ak bude teplo ako v Madarsku.
>> Ďalej by som chcel poprosiť, keby mal niekto možnosť získať trochu 
>> väčší chladič ... tak sem s ním.
>> No v každom prípade by som poprosil niekoho zručného, aby sa vytvori 
>> nábeh na vzduch pre chladič do bočného tunela.
>>
>> Dominik Macko
>> CTU CarTech Electric
>> Czech Technical University in Prague
>> http://www.cartech.cvut.cz/
>> Mob. (+420) 605 446 825
>>
>> new e-mail: macko.domi na gmail.com
>>
>> Dňa 16. 8. 2012 0:49 Jakub Nohejl wrote / napísal(a):
>> > Ahoj Dominiku,
>> >
>> > koukal jsem na ten stator motoru a na plechy hliniku se mi to 
>> opravdu > moc nelibi. Nenachazely by se v miste opravdu zadneho 
>> magneticko, vsak > posud sam (priloha1). Takze tady (priloha2) jsem 
>> ti sestavil maly > prehled teplovodivych a zaroven izolacnich 
>> materialu pro vyplneni > mezery, ktere by pripadaly v uvahu. Bylo by 
>> idealni, kdybys taky > prosel moznosti a doplnil seznam dalsimi, aby 
>> byl prehled pro > fundovany vyber optimalniho materialu.
>> >
>> > S pozdravem
>> > Kuba
>> >
>> >
>> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
>>
>>
>> >
>> > Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>> > CTU CarTech Electric, ACP group
>> > Czech Technical University in Prague
>> > www.cartech.cvut.cz/electric
>> >
>> >
>> > Dne 14.08.2012 15:25, mackodom na fel.cvut.cz napsal(a):
>> >> Toho by som sa ani trochu nebál. Kedže celý statorový paket je >> 
>> skratovaný a od jedného konca po druhý nemá ani 1 Ohm ! Mimochodom, z 
>> >> konštrukcie vyplýva, že cez stred sa neuzatvára skoro žiadny >> 
>> magnetický tok, takže straty nehrozia, navyše hliník nemá ani zdaleka 
>> >> takú permeabilitu ako statorové plechy. Takže prúžok hliniku >> 
>> 3x1,5x20mm topit nebude. Btw- ale je možné vykonať nejakú povrchovú 
>> >> úpravu pre zvýšenie odporu.
>> >>
>> >> Dominik
>> >>
>> >>
>> >> Cituji Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>:
>> >>
>> >>> Jen preposilam dobrou pripominku ke zlepseni chladeni motoru.
>> >>>
>> >>> Kuba
>> >>>
>> >>>
>> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
>>
>>
>> >>>
>> >>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>> >>> CTU CarTech Electric, ACP group
>> >>> Czech Technical University in Prague
>> >>> www.cartech.cvut.cz/electric
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>> -------- Původní zpráva --------
>> >>> Předmět:     jen připomínka
>> >>> Datum:     Mon, 13 Aug 2012 21:58:07 +0200
>> >>> Od:     Pavel Hrzina <hrzinap na fel.cvut.cz>
>> >>> Komu:     Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
>> >>>
>> >>>
>> >>>
>> >>> Ahoj,
>> >>> sice neznám přesnou konstrukci motoru, ale pozor na vířivé 
>> proudy. >>> Pokud
>> >>> použijete něco co bude elektricky vodivé (Hliník) a zároveň tam bude
>> >>> proměnný magnetický tok, bude to topit!
>> >>>               Pavel.
>> >>>
>> >>> ------------------------------------------
>> >>> Ok, tim padem jsem jednoznacne pro zaplneni a vyplneni prostor mezi
>> >>> stredem a plechy necim teplovodivym. Jake materialy navrhujes 
>> Dominiku?
>> >>> (napis konkretni veci pls, co se da koupit, pokud to chces udelat 
>> - >>> neco
>> >>> vyberem)
>> >>>
>> >>> Kuba
>> >>>
>> >>>
>> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
>>
>>
>> >>>
>> >>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>> >>> CTU CarTech Electric, ACP group
>> >>> Czech Technical University in Prague
>> >>> www.cartech.cvut.cz/electric
>> >>
>> >>
>> >>
>>
>>
>>
>>





More information about the Fse mailing list