[FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka
Dominik Macko
mackodom na fel.cvut.cz
Neděle Srpen 26 21:37:02 CEST 2012
Tá firma vyzerá, že sú v tom fakt odborníci. Len som prišiel na to, že
tie materiály sú v malom balení s vysokou cenou. Aký máme na to rozpočet
? Aby sme zbytočne neinvestovali niekoľko tisíc do teplovodivej hmoty.
Odhadujem že potrebujeme 150-200 ml.
Dominik Macko
CTU CarTech Electric
Czech Technical University in Prague
http://www.cartech.cvut.cz/
Mob. (+420) 605 446 825
new e-mail: macko.domi na gmail.com
Dňa 24. 8. 2012 23:31 Jakub Nohejl wrote / napísal(a):
> Dominiku, prosim vyber a zajisti potrebny material pro zalití.
>
> Pro ostatni - dokud tento material nebude, nic s tim neprovadet. Jen
> by se to vymontovalo a pak by se resilo co tam najednou rychle dat a
> nebylo by to zajiste to nejlepsi.
>
> Dominiku, navrhy materialu jsem ti jiz zasilal. Ted se jen rozhodni
> ktery a kup/objednej jej. Pak napis co a jak, dekuji.
>
>
> Kuba
>
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> CTU CarTech Electric, ACP group
> Czech Technical University in Prague
> www.cartech.cvut.cz/electric
>
> Dne 24.08.2012 12:36, Marek Pátý napsal(a):
>> Zdar,
>>
>> zalití mezer v motoru je dobrý nápad, ale větší chladič podle mě nemá
>> smysl. Problém je v přestupu tepla mezi motorem a vodou, která
>> zůstává i při horkém motoru studená.
>>
>> Marek
>>
>>> ------------ Původní zpráva ------------
>>> Od: Dominik Macko <mackodom na fel.cvut.cz>
>>> Předmět: Re: [FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka
>>> Datum: 24.8.2012 00:44:24
>>> ----------------------------------------
>>> Ahoj,
>>> Ak by ste na formuli robili nejaké úpravy, čo zahŕňajú manipuláciu s
>>> motorom, tak navrhujem zaliať vzduchové medzery medzi statorom a
>>> patronou teplovodivím materiálom (zalevaci hmota, pasta, ...).
>>> Odhadujem zvýšenie chladenia motora o 20-30%, čo môže výrazne
>>> pomôcť, ak bude teplo ako v Madarsku.
>>> Ďalej by som chcel poprosiť, keby mal niekto možnosť získať trochu
>>> väčší chladič ... tak sem s ním.
>>> No v každom prípade by som poprosil niekoho zručného, aby sa vytvori
>>> nábeh na vzduch pre chladič do bočného tunela.
>>>
>>> Dominik Macko
>>> CTU CarTech Electric
>>> Czech Technical University in Prague
>>> http://www.cartech.cvut.cz/
>>> Mob. (+420) 605 446 825
>>>
>>> new e-mail: macko.domi na gmail.com
>>>
>>> Dňa 16. 8. 2012 0:49 Jakub Nohejl wrote / napísal(a):
>>> > Ahoj Dominiku,
>>> >
>>> > koukal jsem na ten stator motoru a na plechy hliniku se mi to
>>> opravdu > moc nelibi. Nenachazely by se v miste opravdu zadneho
>>> magneticko, vsak > posud sam (priloha1). Takze tady (priloha2) jsem
>>> ti sestavil maly > prehled teplovodivych a zaroven izolacnich
>>> materialu pro vyplneni > mezery, ktere by pripadaly v uvahu. Bylo by
>>> idealni, kdybys taky > prosel moznosti a doplnil seznam dalsimi, aby
>>> byl prehled pro > fundovany vyber optimalniho materialu.
>>> >
>>> > S pozdravem
>>> > Kuba
>>> >
>>> >
>>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>>
>>>
>>> >
>>> > Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>>> > CTU CarTech Electric, ACP group
>>> > Czech Technical University in Prague
>>> > www.cartech.cvut.cz/electric
>>> >
>>> >
>>> > Dne 14.08.2012 15:25, mackodom na fel.cvut.cz napsal(a):
>>> >> Toho by som sa ani trochu nebál. Kedže celý statorový paket je >>
>>> skratovaný a od jedného konca po druhý nemá ani 1 Ohm ! Mimochodom,
>>> z >> konštrukcie vyplýva, že cez stred sa neuzatvára skoro žiadny >>
>>> magnetický tok, takže straty nehrozia, navyše hliník nemá ani
>>> zdaleka >> takú permeabilitu ako statorové plechy. Takže prúžok
>>> hliniku >> 3x1,5x20mm topit nebude. Btw- ale je možné vykonať nejakú
>>> povrchovú >> úpravu pre zvýšenie odporu.
>>> >>
>>> >> Dominik
>>> >>
>>> >>
>>> >> Cituji Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>:
>>> >>
>>> >>> Jen preposilam dobrou pripominku ke zlepseni chladeni motoru.
>>> >>>
>>> >>> Kuba
>>> >>>
>>> >>>
>>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>>
>>>
>>> >>>
>>> >>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>>> >>> CTU CarTech Electric, ACP group
>>> >>> Czech Technical University in Prague
>>> >>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>> -------- Původní zpráva --------
>>> >>> Předmět: jen připomínka
>>> >>> Datum: Mon, 13 Aug 2012 21:58:07 +0200
>>> >>> Od: Pavel Hrzina <hrzinap na fel.cvut.cz>
>>> >>> Komu: Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>>
>>> >>> Ahoj,
>>> >>> sice neznám přesnou konstrukci motoru, ale pozor na vířivé
>>> proudy. >>> Pokud
>>> >>> použijete něco co bude elektricky vodivé (Hliník) a zároveň tam
>>> bude
>>> >>> proměnný magnetický tok, bude to topit!
>>> >>> Pavel.
>>> >>>
>>> >>> ------------------------------------------
>>> >>> Ok, tim padem jsem jednoznacne pro zaplneni a vyplneni prostor mezi
>>> >>> stredem a plechy necim teplovodivym. Jake materialy navrhujes
>>> Dominiku?
>>> >>> (napis konkretni veci pls, co se da koupit, pokud to chces
>>> udelat - >>> neco
>>> >>> vyberem)
>>> >>>
>>> >>> Kuba
>>> >>>
>>> >>>
>>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>>
>>>
>>> >>>
>>> >>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>>> >>> CTU CarTech Electric, ACP group
>>> >>> Czech Technical University in Prague
>>> >>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>> >>
>>> >>
>>> >>
>>>
>>>
>>>
>>>
>
>
More information about the Fse
mailing list