[FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka

Jakub Nohejl nohejjak na gmail.com
Pondělí Srpen 27 01:14:03 CEST 2012


Ahoj,

s tepelnou vodivosti - vitej v realite teplovodivych past (jak trefne 
pojmenovani "teplovodiva" ze? :) ). Ohledne hlinikovych pasku a teorie - 
to je pekne ale je ted treba, abys to rozhodl a rekl co tam ma byt a 
basta. Myslim ze jsi k tomu jeden z nejpovolanejsich. A pokud se 
pouzijou prave pasky hliniku, kterymi nejspise opravdu nic nezkazime (na 
pohonech jsi urcite oproti mne pocital obdobna magneticka pole tocivych 
stroju a tak budu verit vice tvemu usudku v tomto ohledu),  pak se 
teplovodive paste tak jako tak nevyhnes.

K predchozimu e-mailu - Dominiku, jak rikam nejlepe kdyz to rozhodnes ty 
a zaridis, nam reknes co, kdy, kde. Konecne preci jsi team captain. .) A 
pokud se ptas na muj nazor, tak si myslim, ze by se mela koupit kvalitni 
hmota a ne skudlit nejake stokoruny a pak opet opekat motor.

Verim ze to zvladnes.  A pokud ne, rekni to prosim obratem, at to muzu 
zajistit ja nebo nekdo povereny.


Diky
Kuba

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric

Dne 26.08.2012 22:06, Dominik Macko napsal(a):
> Pozeral som tie teplovodivé hmoty. A dosť ma zarazila ich tepelná 
> vodivosť.
> Hlinik 240 a tie pasty od 0,8 do 1,5. Fakt uvažujem nad tým, narvať 
> tam hliníkový pásik. A ak sa bojíme skratovania plechov, tak myslím, 
> že už sú vyskratované tým ako sú nasunuté na tom hliníkovom valci, čo 
> je v strede. Takže prúžkom by sme to neskazili. Je to len teória, 
> chcelo by to overiť.
>
> Dominik Macko
> CTU CarTech Electric
> Czech Technical University in Prague
> http://www.cartech.cvut.cz/
> Mob. (+420) 605 446 825
>
> new e-mail: macko.domi na gmail.com
>
> Dňa 24. 8. 2012 23:31 Jakub Nohejl wrote / napísal(a):
>> Dominiku, prosim vyber a zajisti potrebny material pro zalití.
>>
>> Pro ostatni - dokud tento material nebude, nic s tim neprovadet. Jen 
>> by se to vymontovalo a pak by se resilo co tam najednou rychle dat a 
>> nebylo by to zajiste to nejlepsi.
>>
>> Dominiku, navrhy materialu jsem ti jiz zasilal. Ted se jen rozhodni 
>> ktery a kup/objednej jej. Pak napis co a jak, dekuji.
>>
>>
>> Kuba
>>
>> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
>>
>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>> CTU CarTech Electric, ACP group
>> Czech Technical University in Prague
>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>
>> Dne 24.08.2012 12:36, Marek Pátý napsal(a):
>>> Zdar,
>>>
>>> zalití mezer v motoru je dobrý nápad, ale větší chladič podle mě 
>>> nemá smysl. Problém je v přestupu tepla mezi motorem a vodou, která 
>>> zůstává i při horkém motoru studená.
>>>
>>> Marek
>>>
>>>> ------------ Původní zpráva ------------
>>>> Od: Dominik Macko <mackodom na fel.cvut.cz>
>>>> Předmět: Re: [FSE] Motor - chladenie, Fwd: jen připomínka
>>>> Datum: 24.8.2012 00:44:24
>>>> ----------------------------------------
>>>> Ahoj,
>>>> Ak by ste na formuli robili nejaké úpravy, čo zahŕňajú manipuláciu 
>>>> s motorom, tak navrhujem zaliať vzduchové medzery medzi statorom a 
>>>> patronou teplovodivím materiálom (zalevaci hmota, pasta, ...). 
>>>> Odhadujem zvýšenie chladenia motora o 20-30%, čo môže výrazne 
>>>> pomôcť, ak bude teplo ako v Madarsku.
>>>> Ďalej by som chcel poprosiť, keby mal niekto možnosť získať trochu 
>>>> väčší chladič ... tak sem s ním.
>>>> No v každom prípade by som poprosil niekoho zručného, aby sa 
>>>> vytvori nábeh na vzduch pre chladič do bočného tunela.
>>>>
>>>> Dominik Macko
>>>> CTU CarTech Electric
>>>> Czech Technical University in Prague
>>>> http://www.cartech.cvut.cz/
>>>> Mob. (+420) 605 446 825
>>>>
>>>> new e-mail: macko.domi na gmail.com
>>>>
>>>> Dňa 16. 8. 2012 0:49 Jakub Nohejl wrote / napísal(a):
>>>> > Ahoj Dominiku,
>>>> >
>>>> > koukal jsem na ten stator motoru a na plechy hliniku se mi to 
>>>> opravdu > moc nelibi. Nenachazely by se v miste opravdu zadneho 
>>>> magneticko, vsak > posud sam (priloha1). Takze tady (priloha2) jsem 
>>>> ti sestavil maly > prehled teplovodivych a zaroven izolacnich 
>>>> materialu pro vyplneni > mezery, ktere by pripadaly v uvahu. Bylo 
>>>> by idealni, kdybys taky > prosel moznosti a doplnil seznam dalsimi, 
>>>> aby byl prehled pro > fundovany vyber optimalniho materialu.
>>>> >
>>>> > S pozdravem
>>>> > Kuba
>>>> >
>>>> >
>>>> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
>>>>
>>>>
>>>> >
>>>> > Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>>>> > CTU CarTech Electric, ACP group
>>>> > Czech Technical University in Prague
>>>> > www.cartech.cvut.cz/electric
>>>> >
>>>> >
>>>> > Dne 14.08.2012 15:25, mackodom na fel.cvut.cz napsal(a):
>>>> >> Toho by som sa ani trochu nebál. Kedže celý statorový paket je 
>>>> >> skratovaný a od jedného konca po druhý nemá ani 1 Ohm ! 
>>>> Mimochodom, z >> konštrukcie vyplýva, že cez stred sa neuzatvára 
>>>> skoro žiadny >> magnetický tok, takže straty nehrozia, navyše 
>>>> hliník nemá ani zdaleka >> takú permeabilitu ako statorové plechy. 
>>>> Takže prúžok hliniku >> 3x1,5x20mm topit nebude. Btw- ale je možné 
>>>> vykonať nejakú povrchovú >> úpravu pre zvýšenie odporu.
>>>> >>
>>>> >> Dominik
>>>> >>
>>>> >>
>>>> >> Cituji Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>:
>>>> >>
>>>> >>> Jen preposilam dobrou pripominku ke zlepseni chladeni motoru.
>>>> >>>
>>>> >>> Kuba
>>>> >>>
>>>> >>>
>>>> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
>>>>
>>>>
>>>> >>>
>>>> >>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>>>> >>> CTU CarTech Electric, ACP group
>>>> >>> Czech Technical University in Prague
>>>> >>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>>> >>>
>>>> >>>
>>>> >>>
>>>> >>> -------- Původní zpráva --------
>>>> >>> Předmět:     jen připomínka
>>>> >>> Datum:     Mon, 13 Aug 2012 21:58:07 +0200
>>>> >>> Od:     Pavel Hrzina <hrzinap na fel.cvut.cz>
>>>> >>> Komu:     Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
>>>> >>>
>>>> >>>
>>>> >>>
>>>> >>> Ahoj,
>>>> >>> sice neznám přesnou konstrukci motoru, ale pozor na vířivé 
>>>> proudy. >>> Pokud
>>>> >>> použijete něco co bude elektricky vodivé (Hliník) a zároveň tam 
>>>> bude
>>>> >>> proměnný magnetický tok, bude to topit!
>>>> >>>               Pavel.
>>>> >>>
>>>> >>> ------------------------------------------
>>>> >>> Ok, tim padem jsem jednoznacne pro zaplneni a vyplneni prostor 
>>>> mezi
>>>> >>> stredem a plechy necim teplovodivym. Jake materialy navrhujes 
>>>> Dominiku?
>>>> >>> (napis konkretni veci pls, co se da koupit, pokud to chces 
>>>> udelat - >>> neco
>>>> >>> vyberem)
>>>> >>>
>>>> >>> Kuba
>>>> >>>
>>>> >>>
>>>> ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
>>>>
>>>>
>>>> >>>
>>>> >>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>>>> >>> CTU CarTech Electric, ACP group
>>>> >>> Czech Technical University in Prague
>>>> >>> www.cartech.cvut.cz/electric
>>>> >>
>>>> >>
>>>> >>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>
>>
>





More information about the Fse mailing list