[FSE] Fwd: RE: Pohon pre elektrovozidlo
Dominik Macko
mackodom na fel.cvut.cz
Úterý Leden 24 22:42:35 CET 2012
Zdravím,
Vzhľadom na to, ako sa vyvíjajú veci ohľadne súčasného pohonu
(bude-nebude, o mesiac-o tri, ...) oslovil som 4 firmy zaoberajúce sa
výrobou motorov a controllerov.
Poslal som im naše požiadavky s prosbou o ponuku, či sú schopní dodať
nám pohon.
Ako prvá promptne reagovala firma tgdrives a ponúkajú nám nasledovný motor :
Prosím všetkých členov teamu, ktorí majú k tejto problematike čo dodať,
alebo len chcú vyjadriť názor, nech odpovedia mailom do konfery. Pretože
v poslednej dobe je tu nejak ticho a nikto nereaguje na správy smerované
pre celý team.
Ak zvážime ich ponuku ako vyhovujúcu pre našu aplikáciu, môžeme sa začať
baviť o cene, prípadne termíne dodania.
Dominik
----- Pôvodná správa -----
Predmet: RE: Pohon pre elektrovozidlo
Dátum: Tue, 24 Jan 2012 22:11:46 +0100
Od: Richard Chamrád <chamrad na tgdrives.cz>
Pre: 'Dominik Macko' <mackodom na fel.cvut.cz>
Dobrý den,
Dle Vašeho požadavku Vám můžeme nabídnout motor speciálně navržený pro nízké
poměry výkonu a hmotnosti. Motor se vyvinul teprve nedávno.
Původně je motor navržen na napájecí napětí 320VDC. Při tomto napětí je
možno vinutí vyrobit tak, že otáčky motoru jsou 2000 1/min a jmenovitá
moment 170Nm, Maximální moment 360Nm. Výkon motoru při intenzivním
vzduchovém chlazení je cca. 35kW
Hmotnost motoru (stator+kabely + rotor dle obr.) je 34,6 kg.
Vnější průměr statoru je 280mm (300mm včetně pláště), celková délka motoru
včetně ložisek a přírub je cca 238mm.
Při napájecím napětí 220VDC bychom redukovali otáčky na 1000 (1200) 1/min
(motor na přímo). Motor by mohl dosáhnout parametry dle přílohy (190Nm
jmenovitý moment, 400Nm maximální moment, otáčky 1000 1/min, jmenovitý výkon
19,8kW, max. výkon 32,6kW při 780ot/min). Při použití těchto dvou motorů
bychom dosáhli požadované parametry.
Parametry motorů předpokládají aktivní chlazení vzduchem. Při použití
vodního chlazení, by se mohly hodnoty zatížení i zvýšit. Je možné, že můžeme
zvážit zkrácení aktivní délky statoru ze 120mm na 90mm (nebo i více). Tím by
se zkrátila celková délka (na cca. 200mm) a současně snížila hmotnost na
cca.28kg.
Předpokládáme, že motor bude mít snímač polohy resolver, nutný pro kvalitní
komutaci a optimální řízení (maximální moment v nulových otáčkách). Měnič
umožňuje rekuperaci energie zpět do baterii, čímž se může prodloužit dojezd
a sníží se také opotřebení brzd. Při použití dvou motorů není nutný
diferenciál-ten zajistíme elektronicky. Použití dvou motorů se mi také jeví
výhodnější z hlediska rozdělení proudového zatížení-relativně jednodušší
kabeláž.
Rád bych ještě jednou upozornil, že parametry motoru jsou tak trochu hrou a
záleží na chladicích podmínkách době provozu apod. Při našich návrzích jsme
spíše konzervativní, protože spíše předpokládáme horší chlazení a výpočty
směřujeme k trvalému provozu.
Pokud by naše řešení bylo pro Vás zajímavé mohli bychom pro Vás připravit
návrh celého mechanického řešení (příruby, hřídel apod.) jak motoru tak i
měniče. Řešení by vycházelo z Vaši požadavků na rozměry, umístění ve vozidle
apod.
S pozdravem
Richard Chamrád
-----Original Message-----
From: Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz]
Sent: Tuesday, January 24, 2012 3:03 PM
To: Richard Chamrád
Subject: Re: Pohon pre elektrovozidlo
Dobrý deň,
Dopĺňam informácie o rozmeroch:
- najdôležitejšia je pre nás hmotnosť alebo výkonová hustota
- rám môžeme upraviť podľa rozmerov nového motora
- uprednostňujeme kratšie prevedenie motora
S pozdravom
Dňa 23. 1. 2012 22:09, Dominik Macko wrote / napísal(a):
> Dobrý deň,
> Riešenie pomocou 2 motorov nie je podmienkou, ale je pre nás vyhovujúce.
> Posielam Vám fotky súčasného riešenia upevnenia motoru.
> Rozmery súčasného motoru sú približne 30 cm dĺžka a 25 cm priemer.
> Pohon do kolies nevyžadujeme.
> Strojárske požiadavky a požiadavky na rozmery Vám upresní kolega.
> Mohol by ste nám potom poslať katalóg s vytypovanými motormi ?
> Ďakujem za Vašu odpoveď
>
> S pozdravom
>
> Dňa 23. 1. 2012 16:35, Richard Chamrád wrote / napísal(a):
>> Dobrý den,
>>
>> Děkuji za Váš e-mail.
>> Naše firma se zabývá výrobou servomotorů.. Všechny motory co dodáváme
>> jsou na bází synchronních motorů s permanentními magnety. Zabýváme se
>> také speciální výrobou pohonů pro trakce (pohon kol vozíčků, pohon
>> vrtule apod.).
>> Myslím si, že pro Vaši aplikaci bychom byli schopni dodat řešení se
>> dvěma motory a dvěma regulátory. Motory by mohly být i přímé bez
>> převodovky. Máte nějaké požadavky na rozměry? Požadujete pohon přímo
>> do kol?
>> S pozdravem
>>
>> Richard Chamrád
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz]
>> Sent: Saturday, January 21, 2012 10:14 AM
>> To: info na tgdrives.cz
>> Subject: Pohon pre elektrovozidlo
>>
>> Dobrý deň,
>>
>> Píšem Vám v mene teamu CTU CarTech Electric. Sme skupina študentov,
>> naším projektom je zostrojiť Elektroformulu a závodiť s ňou na
>> prestížnych medzinárodných súťažiach. Projekt je pod záštitou ČVUT.
>> V súčastnosti hľadáme alternatívu k starému pohonu, s ktorým sme mali
>> problémy.
>> Chceli by sme Vás požiadať o ponuku elektrického pohonu pre našu
>> aplikáciu.
>> Potrebujeme elektromotor (PMSM, BLDC alebo asynchrónny) spolu s
>> dynamickým vektorovým riadením.
>>
>> Uvádzam naše požiadavky na pohon:
>> - na pohon použijeme 1 motor (s prevodovkou) alebo 2 motory bez
>> prevodovky
>> - súčtové parametre pre 2 motory alebo parametre pre jeden motor:
>> minimálne otáčky za prevodom : 1000 rpm maximálny točivý moment za
>> prevodom okolo 700 Nm stredná hodnota výkonu okolo 15 kW maximálny
>> výkon okolo 70 kW maximálny elektrický príkon
>> 85 kW
>> - spôsob chladenia - voda (vzduch)
>> - požiadavok na nízku hmotnosť motora a regulátora
>> - napájanie z akumulátorov s menovitým napätím 220V DC
>> - vhodné pre dynamickú trakčnú záťaž
>>
>> Ak vo vašom sortimente ponúkate produkt vhodný pre našu aplikáciu,
>> tak nás prosím kontaktujte. V tom prípade Vám naše požiadavky úplne
>> špecifikujeme, prípade si môžeme dohodnúť osobné stretnutie a
>> problematiku prejednať.
>>
>> Náš team môže robiť reklamu vašej spoločnosti za vašu výhodnú ponuku
>> pohonu.
>>
>> S pozdravom
>>
>> --
>> Dominik Macko
>> CTU CarTech Electric
>> Czech Technical University in Prague
>> http://www.cartech.cvut.cz/
>> Mob. (+420) 605 446 825
>>
>
--
Dominik Macko
CTU CarTech Electric
Czech Technical University in Prague
http://www.cartech.cvut.cz/
Mob. (+420) 605 446 825
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120124/7d58b3bd/attachment-0003.htm>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: IMG_0365.JPG
Type: image/jpeg
Size: 1877090 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120124/7d58b3bd/attachment-0010.jpe>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: IMG_0367.JPG
Type: image/jpeg
Size: 1666550 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120124/7d58b3bd/attachment-0011.jpe>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: HS019-20000-10-220a.xls
Type: application/vnd.ms-excel
Size: 50688 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120124/7d58b3bd/attachment-0005.xls>
More information about the Fse
mailing list