[FSE] Fwd: RE: Pohon pre elektrovozidlo

Dominik Macko mackodom na fel.cvut.cz
Úterý Leden 24 22:42:35 CET 2012


Zdravím,
Vzhľadom na to, ako sa vyvíjajú veci ohľadne súčasného pohonu 
(bude-nebude, o mesiac-o tri, ...) oslovil som 4 firmy zaoberajúce sa 
výrobou motorov a controllerov.
Poslal som im naše požiadavky s prosbou o ponuku, či sú schopní dodať 
nám pohon.
Ako prvá promptne reagovala firma tgdrives a ponúkajú nám nasledovný motor :

Prosím všetkých členov teamu, ktorí majú k tejto problematike čo dodať, 
alebo len chcú vyjadriť názor, nech odpovedia mailom do konfery. Pretože 
v poslednej dobe je tu nejak ticho a nikto nereaguje na správy smerované 
pre celý team.
Ak zvážime ich ponuku ako vyhovujúcu pre našu aplikáciu, môžeme sa začať 
baviť o cene, prípadne termíne dodania.

Dominik

----- Pôvodná správa -----
Predmet: 	RE: Pohon pre elektrovozidlo
Dátum: 	Tue, 24 Jan 2012 22:11:46 +0100
Od: 	Richard Chamrád <chamrad na tgdrives.cz>
Pre: 	'Dominik Macko' <mackodom na fel.cvut.cz>



Dobrý den,
Dle Vašeho požadavku Vám můžeme nabídnout motor speciálně navržený pro nízké
poměry výkonu a hmotnosti. Motor se vyvinul teprve nedávno.

Původně je motor navržen na napájecí napětí 320VDC. Při tomto napětí je
možno vinutí vyrobit tak, že otáčky motoru jsou 2000 1/min a jmenovitá
moment 170Nm, Maximální moment 360Nm. Výkon motoru  při intenzivním
vzduchovém chlazení je cca. 35kW

Hmotnost motoru (stator+kabely + rotor dle obr.) je 34,6 kg.
Vnější průměr statoru je 280mm (300mm včetně pláště), celková délka motoru
včetně ložisek a přírub je cca 238mm.

Při napájecím napětí 220VDC bychom redukovali otáčky na 1000 (1200) 1/min
(motor na přímo). Motor by mohl dosáhnout parametry dle přílohy (190Nm
jmenovitý moment, 400Nm maximální moment, otáčky 1000 1/min, jmenovitý výkon
19,8kW, max. výkon 32,6kW při 780ot/min). Při použití těchto dvou motorů
bychom dosáhli požadované parametry.
Parametry motorů předpokládají aktivní chlazení vzduchem. Při použití
vodního chlazení, by se mohly hodnoty zatížení i zvýšit. Je možné, že můžeme
zvážit zkrácení aktivní délky statoru ze 120mm na 90mm (nebo i více). Tím by
se zkrátila celková délka (na cca. 200mm) a současně snížila hmotnost na
cca.28kg.

Předpokládáme, že motor bude mít snímač polohy resolver, nutný pro kvalitní
komutaci a optimální řízení (maximální moment v nulových otáčkách). Měnič
umožňuje rekuperaci energie zpět do baterii, čímž se může prodloužit dojezd
a sníží se také opotřebení brzd. Při použití dvou motorů není nutný
diferenciál-ten zajistíme elektronicky. Použití dvou motorů se mi také jeví
výhodnější z hlediska rozdělení proudového zatížení-relativně jednodušší
kabeláž.

Rád bych ještě jednou upozornil, že parametry motoru jsou tak trochu hrou a
záleží na chladicích podmínkách době provozu apod. Při našich návrzích jsme
spíše konzervativní, protože spíše předpokládáme horší chlazení a výpočty
směřujeme k trvalému provozu.

Pokud by naše řešení bylo pro Vás zajímavé mohli bychom pro Vás připravit
návrh celého mechanického řešení (příruby, hřídel apod.) jak motoru tak i
měniče. Řešení by vycházelo z Vaši požadavků na rozměry, umístění ve vozidle
apod.

S pozdravem

Richard Chamrád
-----Original Message-----
From: Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz]
Sent: Tuesday, January 24, 2012 3:03 PM
To: Richard Chamrád
Subject: Re: Pohon pre elektrovozidlo

Dobrý deň,
Dopĺňam informácie o rozmeroch:
- najdôležitejšia je pre nás hmotnosť alebo výkonová hustota
- rám môžeme upraviť podľa rozmerov nového motora
- uprednostňujeme kratšie prevedenie motora

S pozdravom

Dňa 23. 1. 2012 22:09, Dominik Macko  wrote / napísal(a):
>  Dobrý deň,
>  Riešenie pomocou 2 motorov nie je podmienkou, ale je pre nás vyhovujúce.
>  Posielam Vám fotky súčasného riešenia upevnenia motoru.
>  Rozmery súčasného motoru sú približne 30 cm dĺžka a 25 cm priemer.
>  Pohon do kolies nevyžadujeme.
>  Strojárske požiadavky a požiadavky na rozmery Vám upresní kolega.
>  Mohol by ste nám potom poslať katalóg s vytypovanými motormi ?
>  Ďakujem za Vašu odpoveď
>
>  S pozdravom
>
>  Dňa 23. 1. 2012 16:35, Richard Chamrád  wrote / napísal(a):
>>  Dobrý den,
>>
>>  Děkuji za Váš e-mail.
>>  Naše firma se zabývá výrobou servomotorů.. Všechny motory co dodáváme
>>  jsou na bází synchronních motorů s permanentními magnety. Zabýváme se
>>  také speciální výrobou pohonů pro trakce (pohon kol vozíčků, pohon
>>  vrtule apod.).
>>  Myslím si, že pro Vaši aplikaci bychom byli schopni dodat řešení se
>>  dvěma motory a dvěma regulátory. Motory by mohly být i přímé bez
>>  převodovky. Máte nějaké požadavky na rozměry? Požadujete pohon přímo
>>  do kol?
>>  S pozdravem
>>
>>  Richard Chamrád
>>
>>  -----Original Message-----
>>  From: Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz]
>>  Sent: Saturday, January 21, 2012 10:14 AM
>>  To: info na tgdrives.cz
>>  Subject: Pohon pre elektrovozidlo
>>
>>  Dobrý deň,
>>
>>  Píšem Vám v mene teamu CTU CarTech Electric. Sme skupina študentov,
>>  naším projektom je zostrojiť Elektroformulu a závodiť s ňou na
>>  prestížnych medzinárodných súťažiach. Projekt je pod záštitou ČVUT.
>>  V súčastnosti hľadáme alternatívu k starému pohonu, s ktorým sme mali
>>  problémy.
>>  Chceli by sme Vás požiadať o ponuku elektrického pohonu pre našu
>>  aplikáciu.
>>  Potrebujeme elektromotor (PMSM, BLDC alebo asynchrónny) spolu s
>>  dynamickým vektorovým riadením.
>>
>>  Uvádzam naše požiadavky na pohon:
>>  - na pohon použijeme 1 motor (s prevodovkou) alebo 2 motory bez
>>  prevodovky
>>  - súčtové parametre pre 2 motory alebo parametre pre jeden motor:
>>  minimálne otáčky za prevodom : 1000 rpm maximálny točivý moment za
>>  prevodom okolo 700 Nm stredná hodnota výkonu okolo 15 kW maximálny
>>  výkon okolo 70 kW maximálny elektrický príkon
>>  85 kW
>>  - spôsob chladenia - voda (vzduch)
>>  - požiadavok na nízku hmotnosť motora a regulátora
>>  - napájanie z akumulátorov s menovitým napätím 220V DC
>>  - vhodné pre dynamickú trakčnú záťaž
>>
>>  Ak vo vašom sortimente ponúkate produkt vhodný pre našu aplikáciu,
>>  tak nás prosím kontaktujte. V tom prípade Vám naše požiadavky úplne
>>  špecifikujeme, prípade si môžeme dohodnúť osobné stretnutie a
>>  problematiku prejednať.
>>
>>  Náš team môže robiť reklamu vašej spoločnosti za vašu výhodnú ponuku
>>  pohonu.
>>
>>  S pozdravom
>>
>>  --
>>  Dominik Macko
>>  CTU CarTech Electric
>>  Czech Technical University in Prague
>>  http://www.cartech.cvut.cz/
>>  Mob. (+420) 605 446 825
>>
>

--
Dominik Macko
CTU CarTech Electric
Czech Technical University in Prague
http://www.cartech.cvut.cz/
Mob. (+420) 605 446 825


------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120124/7d58b3bd/attachment-0003.htm>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: IMG_0365.JPG
Type: image/jpeg
Size: 1877090 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120124/7d58b3bd/attachment-0010.jpe>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: IMG_0367.JPG
Type: image/jpeg
Size: 1666550 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120124/7d58b3bd/attachment-0011.jpe>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: HS019-20000-10-220a.xls
Type: application/vnd.ms-excel
Size: 50688 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120124/7d58b3bd/attachment-0005.xls>


More information about the Fse mailing list