[FSE] Fwd: RE: Pohon pre elektrovozidlo

petr suchacek petr.suchacek na seznam.cz
Úterý Leden 24 23:16:02 CET 2012


Zdravím všechny,
Nabídka to je pěkná, parametrově myslím, že by nám to vyhovovalo. 

Otázkou je cena a zda jsme schopni (ochotní) kupovat nový motor a měnič po finanční stránce - nevím jak to přesně funguje - prostě jestli bude fakulta ochotná dat nam prachy na něco, co už máme, ikdyž stávající nešlape na 100 procent. 

Pokud jde o otázku chlazení, myslím si, že není problém mít tam stávající vodu (je to pár kg navíc, ale uchladíme tím i 5 motorů), abysme pak nemuseli řešit přehřívání vzduchem chlazeného motoru a vymýšlet jak k němu přivézt proud vzduchu. 

V otázce hmotnosti jsme na tom v současném stavu nejspíš o dost líp - tipuju 25 kg motor +měnič + 5 kg převody? Navrhovaný nový pohon je 2x 30 kg motory + měnič(e?). 

Prakticky jsem nic neřekl, ale aspoň pár námětů k dalšímu přemýšlení - pokud by mi někdo objasnil stránku financování (koupě nového motoru) byl bych rád ;-) stačí jen pár větama. 

Díky, Petr



> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Dominik Macko <mackodom na fel.cvut.cz>
> Předmět: [FSE] Fwd: RE: Pohon pre elektrovozidlo
> Datum: 24.1.2012 22:44:16
> ----------------------------------------
> Zdravím,
> Vzhľadom na to, ako sa vyvíjajú veci ohľadne súčasného pohonu 
> (bude-nebude, o mesiac-o tri, ...) oslovil som 4 firmy zaoberajúce sa 
> výrobou motorov a controllerov.
> Poslal som im naše požiadavky s prosbou o ponuku, či sú schopní dodať 
> nám pohon.
> Ako prvá promptne reagovala firma tgdrives a ponúkajú nám nasledovný motor :
> 
> Prosím všetkých členov teamu, ktorí majú k tejto problematike čo dodať, 
> alebo len chcú vyjadriť názor, nech odpovedia mailom do konfery. Pretože 
> v poslednej dobe je tu nejak ticho a nikto nereaguje na správy smerované 
> pre celý team.
> Ak zvážime ich ponuku ako vyhovujúcu pre našu aplikáciu, môžeme sa začať 
> baviť o cene, prípadne termíne dodania.
> 
> Dominik
> 
> ----- Pôvodná správa -----
> Predmet: 	RE: Pohon pre elektrovozidlo
> Dátum: 	Tue, 24 Jan 2012 22:11:46 +0100
> Od: 	Richard Chamrád <chamrad na tgdrives.cz>
> Pre: 	'Dominik Macko' <mackodom na fel.cvut.cz>
> 
> 
> 
> Dobrý den,
> Dle Vašeho požadavku Vám můžeme nabídnout motor speciálně navržený pro nízké
> poměry výkonu a hmotnosti. Motor se vyvinul teprve nedávno.
> 
> Původně je motor navržen na napájecí napětí 320VDC. Při tomto napětí je
> možno vinutí vyrobit tak, že otáčky motoru jsou 2000 1/min a jmenovitá
> moment 170Nm, Maximální moment 360Nm. Výkon motoru  při intenzivním
> vzduchovém chlazení je cca. 35kW
> 
> Hmotnost motoru (stator+kabely + rotor dle obr.) je 34,6 kg.
> Vnější průměr statoru je 280mm (300mm včetně pláště), celková délka motoru
> včetně ložisek a přírub je cca 238mm.
> 
> Při napájecím napětí 220VDC bychom redukovali otáčky na 1000 (1200) 1/min
> (motor na přímo). Motor by mohl dosáhnout parametry dle přílohy (190Nm
> jmenovitý moment, 400Nm maximální moment, otáčky 1000 1/min, jmenovitý výkon
> 19,8kW, max. výkon 32,6kW při 780ot/min). Při použití těchto dvou motorů
> bychom dosáhli požadované parametry.
> Parametry motorů předpokládají aktivní chlazení vzduchem. Při použití
> vodního chlazení, by se mohly hodnoty zatížení i zvýšit. Je možné, že můžeme
> zvážit zkrácení aktivní délky statoru ze 120mm na 90mm (nebo i více). Tím by
> se zkrátila celková délka (na cca. 200mm) a současně snížila hmotnost na
> cca.28kg.
> 
> Předpokládáme, že motor bude mít snímač polohy resolver, nutný pro kvalitní
> komutaci a optimální řízení (maximální moment v nulových otáčkách). Měnič
> umožňuje rekuperaci energie zpět do baterii, čímž se může prodloužit dojezd
> a sníží se také opotřebení brzd. Při použití dvou motorů není nutný
> diferenciál-ten zajistíme elektronicky. Použití dvou motorů se mi také jeví
> výhodnější z hlediska rozdělení proudového zatížení-relativně jednodušší
> kabeláž.
> 
> Rád bych ještě jednou upozornil, že parametry motoru jsou tak trochu hrou a
> záleží na chladicích podmínkách době provozu apod. Při našich návrzích jsme
> spíše konzervativní, protože spíše předpokládáme horší chlazení a výpočty
> směřujeme k trvalému provozu.
> 
> Pokud by naše řešení bylo pro Vás zajímavé mohli bychom pro Vás připravit
> návrh celého mechanického řešení (příruby, hřídel apod.) jak motoru tak i
> měniče. Řešení by vycházelo z Vaši požadavků na rozměry, umístění ve vozidle
> apod.
> 
> S pozdravem
> 
> Richard Chamrád
> -----Original Message-----
> From: Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz]
> Sent: Tuesday, January 24, 2012 3:03 PM
> To: Richard Chamrád
> Subject: Re: Pohon pre elektrovozidlo
> 
> Dobrý deň,
> Dopĺňam informácie o rozmeroch:
> - najdôležitejšia je pre nás hmotnosť alebo výkonová hustota
> - rám môžeme upraviť podľa rozmerov nového motora
> - uprednostňujeme kratšie prevedenie motora
> 
> S pozdravom
> 
> Dňa 23. 1. 2012 22:09, Dominik Macko  wrote / napísal(a):
> >  Dobrý deň,
> >  Riešenie pomocou 2 motorov nie je podmienkou, ale je pre nás vyhovujúce.
> >  Posielam Vám fotky súčasného riešenia upevnenia motoru.
> >  Rozmery súčasného motoru sú približne 30 cm dĺžka a 25 cm priemer.
> >  Pohon do kolies nevyžadujeme.
> >  Strojárske požiadavky a požiadavky na rozmery Vám upresní kolega.
> >  Mohol by ste nám potom poslať katalóg s vytypovanými motormi ?
> >  Ďakujem za Vašu odpoveď
> >
> >  S pozdravom
> >
> >  Dňa 23. 1. 2012 16:35, Richard Chamrád  wrote / napísal(a):
> >>  Dobrý den,
> >>
> >>  Děkuji za Váš e-mail.
> >>  Naše firma se zabývá výrobou servomotorů.. Všechny motory co dodáváme
> >>  jsou na bází synchronních motorů s permanentními magnety. Zabýváme se
> >>  také speciální výrobou pohonů pro trakce (pohon kol vozíčků, pohon
> >>  vrtule apod.).
> >>  Myslím si, že pro Vaši aplikaci bychom byli schopni dodat řešení se
> >>  dvěma motory a dvěma regulátory. Motory by mohly být i přímé bez
> >>  převodovky. Máte nějaké požadavky na rozměry? Požadujete pohon přímo
> >>  do kol?
> >>  S pozdravem
> >>
> >>  Richard Chamrád
> >>
> >>  -----Original Message-----
> >>  From: Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz]
> >>  Sent: Saturday, January 21, 2012 10:14 AM
> >>  To: info na tgdrives.cz
> >>  Subject: Pohon pre elektrovozidlo
> >>
> >>  Dobrý deň,
> >>
> >>  Píšem Vám v mene teamu CTU CarTech Electric. Sme skupina študentov,
> >>  naším projektom je zostrojiť Elektroformulu a závodiť s ňou na
> >>  prestížnych medzinárodných súťažiach. Projekt je pod záštitou ČVUT.
> >>  V súčastnosti hľadáme alternatívu k starému pohonu, s ktorým sme mali
> >>  problémy.
> >>  Chceli by sme Vás požiadať o ponuku elektrického pohonu pre našu
> >>  aplikáciu.
> >>  Potrebujeme elektromotor (PMSM, BLDC alebo asynchrónny) spolu s
> >>  dynamickým vektorovým riadením.
> >>
> >>  Uvádzam naše požiadavky na pohon:
> >>  - na pohon použijeme 1 motor (s prevodovkou) alebo 2 motory bez
> >>  prevodovky
> >>  - súčtové parametre pre 2 motory alebo parametre pre jeden motor:
> >>  minimálne otáčky za prevodom : 1000 rpm maximálny točivý moment za
> >>  prevodom okolo 700 Nm stredná hodnota výkonu okolo 15 kW maximálny
> >>  výkon okolo 70 kW maximálny elektrický príkon
> >>  85 kW
> >>  - spôsob chladenia - voda (vzduch)
> >>  - požiadavok na nízku hmotnosť motora a regulátora
> >>  - napájanie z akumulátorov s menovitým napätím 220V DC
> >>  - vhodné pre dynamickú trakčnú záťaž
> >>
> >>  Ak vo vašom sortimente ponúkate produkt vhodný pre našu aplikáciu,
> >>  tak nás prosím kontaktujte. V tom prípade Vám naše požiadavky úplne
> >>  špecifikujeme, prípade si môžeme dohodnúť osobné stretnutie a
> >>  problematiku prejednať.
> >>
> >>  Náš team môže robiť reklamu vašej spoločnosti za vašu výhodnú ponuku
> >>  pohonu.
> >>
> >>  S pozdravom
> >>
> >>  --
> >>  Dominik Macko
> >>  CTU CarTech Electric
> >>  Czech Technical University in Prague
> >>  http://www.cartech.cvut.cz/
> >>  Mob. (+420) 605 446 825
> >>
> >
> 
> --
> Dominik Macko
> CTU CarTech Electric
> Czech Technical University in Prague
> http://www.cartech.cvut.cz/
> Mob. (+420) 605 446 825
> 
> 
> 
> 
> 



More information about the Fse mailing list