[FSE] [Fse-cs] Fwd: RE: Pohon pre elektrovozidlo

Dominik Macko mackodom na fel.cvut.cz
Středa Leden 25 08:54:51 CET 2012


Miro otázka je, dokedy čakať, či bude fungovať plán A ? Ide o to aby 
potom zrazu nebolo neskoro aj na ten B.
S financiami neviem ako to je, ale bude sa asi prerábať accupack a 
nevyhnutne aj zadok formule (uchytenie motora), pretože nevyhovuje 
súčasným pravidlám.
To je otázka na ekonomické oddelenie.
Druhá vec je, že tento motor je otvorený, čo by mohlo byť zaujímavé pri 
rain-teste.
Mne osobne je jedno aký pohon tam bude, mne ide len o to nech to 100% 
funguje. Pretože teraz je to už rok, čo sme s tým projektom začali.

Petr : Mne príde tých 60 kg tiež veľa. Asi im napíšem, či nemajú ľahšiu 
variantu. Nevieš koľko váži súčasný pohon presne? Resp. aké je 
obmedzenie hmotnosti nového pohonu?

Dňa 25. 1. 2012 1:32, Miroslav Rýzek  wrote / napísal(a):
> Mali by sme si ujasnit, co mame a co vlastne chceme... Myslim tym 
> hlavne financne prostriedky. Ci je este niekto ochotny vrazit 
> predpokladam tak minimalne 300 tisic do zbrusu noveho pohonu plus 
> dalsie peniaze na novy zadok formule, upravy acupacku atd atd.. Alebo 
> ci budeme riesit situaciu ekonomicky - uspokojit sa a vylepsovat 
> momentalne to, co mame, aby sme to dostali do stavu kedy si povieme - 
> super, takto uz nam to vyhovuje alebo nie, toto urcite vyhovovat nebude.
>
> Spravili sme formulu, s ktorou sme este zatial nikde neboli a bojim sa 
> ze sponzori nebudu ochotni vrazat do toho dalsie velke peniaze kedze 
> nevidia vysledky. Co sa tyka novej regulacie - urcite nejaka bude. Ci 
> uz zo Zlina, alebo moja. Tazko sa mi hovori napad aby sme pockali ako 
> sa situacia s terajsim pohonom vyriesi, ci ten motor co mame uplne 
> zavrhneme, alebo z neho dokazeme vytlacit slusny vykon, ked viem ze 
> cas hraje hodne proti nam. (osobne si myslim ze z toho motora sa dal 
> vytlacit slusny vykon, ked bol v stave s povodnym vinutim, len este 
> nemal kvalitnu, ako to dominik nazyvas - vektorovu regulaciu)
>
> Chcelo by to zjednotit sa a stanovit nejaky plan A a B... Ako plan A 
> by sme mohli pockat ako sa situacia vyriesi s terajsim pohonom a plan 
> B - uz zistovat alternativne firmy na pohony - tak ako to Dominik uz 
> robi, ale aj s cenami a hlavne zistit ake mame financne prostriedky. 
> Pozistovat dostupne firmy - vsetko nezavazne. Ich cenove poziadavky a 
> nase financne moznosti.
>
> Mozno sa vo vsetkom mylim a skodovka alebo skola nam da penazi kolko 
> si povieme - tym by sa nam vsetko zjednodusilo a zostal by len plan B.
>
>
>
> Dňa 24. januára 2012 23:16, petr suchacek <petr.suchacek na seznam.cz 
> <mailto:petr.suchacek na seznam.cz>> napísal(-a):
>
>     Zdravím všechny,
>     Nabídka to je pěkná, parametrově myslím, že by nám to vyhovovalo.
>     Otázkou je cena a zda jsme schopni (ochotní) kupovat nový motor a
>     měnič po finanční stránce - nevím jak to přesně funguje - prostě
>     jestli bude fakulta ochotná dat nam prachy na něco, co už máme,
>     ikdyž stávající nešlape na 100 procent.
>     Pokud jde o otázku chlazení, myslím si, že není problém mít tam
>     stávající vodu (je to pár kg navíc, ale uchladíme tím i 5 motorů),
>     abysme pak nemuseli řešit přehřívání vzduchem chlazeného motoru a
>     vymýšlet jak k němu přivézt proud vzduchu.
>     V otázce hmotnosti jsme na tom v současném stavu nejspíš o dost
>     líp - tipuju 25 kg motor +měnič + 5 kg převody? Navrhovaný nový
>     pohon je 2x 30 kg motory + měnič(e?).
>     Prakticky jsem nic neřekl, ale aspoň pár námětů k dalšímu
>     přemýšlení - pokud by mi někdo objasnil stránku financování (koupě
>     nového motoru) byl bych rád ;-) stačí jen pár větama.
>     Díky, Petr
>
>
>
>         ------------ Původní zpráva ------------
>         Od: Dominik Macko <mackodom na fel.cvut.cz
>         <mailto:mackodom na fel.cvut.cz>>
>         Předmět: [FSE] Fwd: RE: Pohon pre elektrovozidlo
>         Datum: 24.1.2012 22:44:16
>         ----------------------------------------
>
>         Zdravím,
>         Vzhľadom na to, ako sa vyvíjajú veci ohľadne súčasného pohonu
>         (bude-nebude, o mesiac-o tri, ...) oslovil som 4 firmy
>         zaoberajúce sa výrobou motorov a controllerov.
>         Poslal som im naše požiadavky s prosbou o ponuku, či sú
>         schopní dodať nám pohon.
>         Ako prvá promptne reagovala firma tgdrives a ponúkajú nám
>         nasledovný motor :
>
>         Prosím všetkých členov teamu, ktorí majú k tejto problematike
>         čo dodať, alebo len chcú vyjadriť názor, nech odpovedia mailom
>         do konfery. Pretože v poslednej dobe je tu nejak ticho a nikto
>         nereaguje na správy smerované pre celý team.
>         Ak zvážime ich ponuku ako vyhovujúcu pre našu aplikáciu,
>         môžeme sa začať baviť o cene, prípadne termíne dodania.
>
>         Dominik
>
>         ----- Pôvodná správa -----
>         Predmet:        RE: Pohon pre elektrovozidlo
>         Dátum:  Tue, 24 Jan 2012 22:11:46 +0100
>         Od:     Richard Chamrád <chamrad na tgdrives.cz
>         <mailto:chamrad na tgdrives.cz>>
>         Pre:    'Dominik Macko' <mackodom na fel.cvut.cz
>         <mailto:mackodom na fel.cvut.cz>>
>
>
>
>         Dobrý den,
>         Dle Vašeho požadavku Vám můžeme nabídnout motor speciálně
>         navržený pro nízké
>         poměry výkonu a hmotnosti. Motor se vyvinul teprve nedávno.
>
>         Původně je motor navržen na napájecí napětí 320VDC. Při tomto
>         napětí je
>         možno vinutí vyrobit tak, že otáčky motoru jsou 2000 1/min a
>         jmenovitá
>         moment 170Nm, Maximální moment 360Nm. Výkon motoru  při
>         intenzivním
>         vzduchovém chlazení je cca. 35kW
>
>         Hmotnost motoru (stator+kabely + rotor dle obr.) je 34,6 kg.
>         Vnější průměr statoru je 280mm (300mm včetně pláště), celková
>         délka motoru
>         včetně ložisek a přírub je cca 238mm.
>
>         Při napájecím napětí 220VDC bychom redukovali otáčky na 1000
>         (1200) 1/min
>         (motor na přímo). Motor by mohl dosáhnout parametry dle
>         přílohy (190Nm
>         jmenovitý moment, 400Nm maximální moment, otáčky 1000 1/min,
>         jmenovitý výkon
>         19,8kW, max. výkon 32,6kW při 780ot/min). Při použití těchto
>         dvou motorů
>         bychom dosáhli požadované parametry.
>         Parametry motorů předpokládají aktivní chlazení vzduchem. Při
>         použití
>         vodního chlazení, by se mohly hodnoty zatížení i zvýšit. Je
>         možné, že můžeme
>         zvážit zkrácení aktivní délky statoru ze 120mm na 90mm (nebo i
>         více). Tím by
>         se zkrátila celková délka (na cca. 200mm) a současně snížila
>         hmotnost na
>         cca.28kg.
>
>         Předpokládáme, že motor bude mít snímač polohy resolver, nutný
>         pro kvalitní
>         komutaci a optimální řízení (maximální moment v nulových
>         otáčkách). Měnič
>         umožňuje rekuperaci energie zpět do baterii, čímž se může
>         prodloužit dojezd
>         a sníží se také opotřebení brzd. Při použití dvou motorů není
>         nutný
>         diferenciál-ten zajistíme elektronicky. Použití dvou motorů se
>         mi také jeví
>         výhodnější z hlediska rozdělení proudového zatížení-relativně
>         jednodušší
>         kabeláž.
>
>         Rád bych ještě jednou upozornil, že parametry motoru jsou tak
>         trochu hrou a
>         záleží na chladicích podmínkách době provozu apod. Při našich
>         návrzích jsme
>         spíše konzervativní, protože spíše předpokládáme horší
>         chlazení a výpočty
>         směřujeme k trvalému provozu.
>
>         Pokud by naše řešení bylo pro Vás zajímavé mohli bychom pro
>         Vás připravit
>         návrh celého mechanického řešení (příruby, hřídel apod.) jak
>         motoru tak i
>         měniče. Řešení by vycházelo z Vaši požadavků na rozměry,
>         umístění ve vozidle
>         apod.
>
>         S pozdravem
>
>         Richard Chamrád
>         -----Original Message-----
>         From: Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz
>         <mailto:mackodom na fel.cvut.cz>]
>         Sent: Tuesday, January 24, 2012 3:03 PM
>         To: Richard Chamrád
>         Subject: Re: Pohon pre elektrovozidlo
>
>         Dobrý deň,
>         Dopĺňam informácie o rozmeroch:
>         - najdôležitejšia je pre nás hmotnosť alebo výkonová hustota
>         - rám môžeme upraviť podľa rozmerov nového motora
>         - uprednostňujeme kratšie prevedenie motora
>
>         S pozdravom
>
>         Dňa 23. 1. 2012 22:09, Dominik Macko  wrote / napísal(a):
>         >  Dobrý deň,
>         >  Riešenie pomocou 2 motorov nie je podmienkou, ale je pre
>         nás vyhovujúce.
>         >  Posielam Vám fotky súčasného riešenia upevnenia motoru.
>         >  Rozmery súčasného motoru sú približne 30 cm dĺžka a 25 cm
>         priemer.
>         >  Pohon do kolies nevyžadujeme.
>         >  Strojárske požiadavky a požiadavky na rozmery Vám upresní
>         kolega.
>         >  Mohol by ste nám potom poslať katalóg s vytypovanými motormi ?
>         >  Ďakujem za Vašu odpoveď
>         >
>         >  S pozdravom
>         >
>         >  Dňa 23. 1. 2012 16:35, Richard Chamrád  wrote / napísal(a):
>         >>  Dobrý den,
>         >>
>         >>  Děkuji za Váš e-mail.
>         >>  Naše firma se zabývá výrobou servomotorů.. Všechny motory
>         co dodáváme
>         >>  jsou na bází synchronních motorů s permanentními magnety.
>         Zabýváme se
>         >>  také speciální výrobou pohonů pro trakce (pohon kol
>         vozíčků, pohon
>         >>  vrtule apod.).
>         >>  Myslím si, že pro Vaši aplikaci bychom byli schopni dodat
>         řešení se
>         >>  dvěma motory a dvěma regulátory. Motory by mohly být i
>         přímé bez
>         >>  převodovky. Máte nějaké požadavky na rozměry? Požadujete
>         pohon přímo
>         >>  do kol?
>         >>  S pozdravem
>         >>
>         >>  Richard Chamrád
>         >>
>         >>  -----Original Message-----
>         >>  From: Dominik Macko [mailto:mackodom na fel.cvut.cz
>         <mailto:mackodom na fel.cvut.cz>]
>         >>  Sent: Saturday, January 21, 2012 10:14 AM
>         >>  To: info na tgdrives.cz <mailto:info na tgdrives.cz>
>         >>  Subject: Pohon pre elektrovozidlo
>         >>
>         >>  Dobrý deň,
>         >>
>         >>  Píšem Vám v mene teamu CTU CarTech Electric. Sme skupina
>         študentov,
>         >>  naším projektom je zostrojiť Elektroformulu a závodiť s ňou na
>         >>  prestížnych medzinárodných súťažiach. Projekt je pod
>         záštitou ČVUT.
>         >>  V súčastnosti hľadáme alternatívu k starému pohonu, s
>         ktorým sme mali
>         >>  problémy.
>         >>  Chceli by sme Vás požiadať o ponuku elektrického pohonu
>         pre našu
>         >>  aplikáciu.
>         >>  Potrebujeme elektromotor (PMSM, BLDC alebo asynchrónny)
>         spolu s
>         >>  dynamickým vektorovým riadením.
>         >>
>         >>  Uvádzam naše požiadavky na pohon:
>         >>  - na pohon použijeme 1 motor (s prevodovkou) alebo 2
>         motory bez
>         >>  prevodovky
>         >>  - súčtové parametre pre 2 motory alebo parametre pre jeden
>         motor:
>         >>  minimálne otáčky za prevodom : 1000 rpm maximálny točivý
>         moment za
>         >>  prevodom okolo 700 Nm stredná hodnota výkonu okolo 15 kW
>         maximálny
>         >>  výkon okolo 70 kW maximálny elektrický príkon
>         >>  85 kW
>         >>  - spôsob chladenia - voda (vzduch)
>         >>  - požiadavok na nízku hmotnosť motora a regulátora
>         >>  - napájanie z akumulátorov s menovitým napätím 220V DC
>         >>  - vhodné pre dynamickú trakčnú záťaž
>         >>
>         >>  Ak vo vašom sortimente ponúkate produkt vhodný pre našu
>         aplikáciu,
>         >>  tak nás prosím kontaktujte. V tom prípade Vám naše
>         požiadavky úplne
>         >>  špecifikujeme, prípade si môžeme dohodnúť osobné stretnutie a
>         >>  problematiku prejednať.
>         >>
>         >>  Náš team môže robiť reklamu vašej spoločnosti za vašu
>         výhodnú ponuku
>         >>  pohonu.
>         >>
>         >>  S pozdravom
>         >>
>         >>  --
>         >>  Dominik Macko
>         >>  CTU CarTech Electric
>         >>  Czech Technical University in Prague
>         >> http://www.cartech.cvut.cz/
>         >>  Mob. (+420) 605 446 825 <tel:%28%2B420%29%20605%20446%20825>
>         >>
>         >
>
>         --
>         Dominik Macko
>         CTU CarTech Electric
>         Czech Technical University in Prague
>         http://www.cartech.cvut.cz/
>         Mob. (+420) 605 446 825 <tel:%28%2B420%29%20605%20446%20825>
>
>
>
>
>
>     _______________________________________________
>     Fse mailing list
>     Fse na fel.cvut.cz <mailto:Fse na fel.cvut.cz>
>     https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Fse-cs mailing list
> Fse-cs na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse-cs

-- 
Dominik Macko
CTU CarTech Electric
Czech Technical University in Prague
http://www.cartech.cvut.cz/
Mob. (+420) 605 446 825

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120125/d049fb51/attachment-0003.htm>


More information about the Fse mailing list