[FSE] Fwd: Testování 22.6.2012

Miroslav Rýzek miroslav.ryzek na gmail.com
Úterý Červenec 24 01:11:23 CEST 2012


Dovolte mi, aby som sa i ja k tomu este vyjadril.

V prvom rade chcem podakovat vsetkym, ktori mi pomahali pri
konstrukcii menica, bez pomoci ostatnych by som to sam urcite
nezvladol.
Celemu timu, ze mi dokazali doverovat a verit. Od zaciatku to tak
nebolo, co beriem ako uplne normalne, lebo sam neviem ci by som
dokazal verit niekomu, kto nikdy pred tym regulator ani nic tak
komplikovane nerobil.

A k comu sa chcem dostat:
Kvoli Guicovi a idiotom z mgm-compro sme teda stratili sancu nejako
extra skorovat a konkurovat na zavodoch. No po dnesku stravenom pri
formule som zistil este par veci co by nam mohli myslim ze razantne
pomoct a necham na zvazenie ostatnym. Neviem ako vy, ale ja ked vidim
moznost este nieco zlepsit, nepoviem si ok uz to funguje a staci.
Zatial ma tento pristup nesklamal... Takze:

1) Ak nechame previnut motor guicovi (je ochotny, povedal to):
- ziskame: vyssiu maximalnu rychlost (predpoklad 90km/h)
- stratime: moment = zrychlenie

Dalej, menic od mgm-com-amateri vobec nefunguje to uz sme sa 2 krat
presvedcili, ale pouzili v nom dvojnasobne vykonne moduly ako mame
(600A). Jedine co staci je, aby sa od nich vyjednala tato vykonova
cast. Riadenie nepotrebujeme to nech si nechaju. my by sme ho jedine
mohli dat na nastenku ako odstrasujuci priklad.
- ziskame: moment = zrychlenie
- stratime: dominikovu dobru naladu, lebo ak budeme chciet mat zalozny
plan (momentalny funkcny stav), bude treba predratovat control system
do novej krabice.

Ked si tieto obidve varianty spojim, tak si myslim ze:
ziskame: vyssiu maximalku a moment vo vyssej rychlosti, prilis
nestratime moment, ziskame teda lepsie vlastnosti ktore sa uz budu
podobat formule a nie motokare...

urcite by som minimalne chcel tu 600A vykonovu cast. dokazeme s tym
spravit akceleraciu na 75m taku, ze nebudeme na konci tabulky. Co sa
tyka chladenia, 75m ten motor to pretazenie bezproblemov vydrzi. Na
endurance sa moze nastavit obmedzenie take ako je teraz a samozrejme
teplotu motora si bude regulator este sam strazit, aby sme dojeli az
do ciela.

mne by sa pacilo ak by bol motor previnuty a mali by sme 600A
vykonovku od mgm-com-amateri. Ukazali nam, ze ta vykonovka funguje,
takze verim tomu ze aj bude.

Nepaci sa mi myslienka ist na zavody s takto slabym vykonom ako je
teraz. Ak je prioritou iba ukazat sa na zavodoch a skoncit kludne
vsade posledny, potom nech sa teda nerobia ziadne zmeny. Myslim si
ale, ze je to sutaz, kde sa ma sutazit.

Miro


2012/7/24  <pechfran na fel.cvut.cz>:
> Ahoj,
> nemohu s Tebou, Jakube, tak úplně souhlasit.
> Nejsem z těch, kteří by lehce snášeli porážku a kdybych měl být v dílně 24h
> denně, tak bych to udělal radši, než dojet na 9. místě z 10... Jelikož umíme
> měřit teplotu motoru, tak se nebojím jeho vyhoření. Prostě se jen měničem
> sníží proud a závod v klidu dojedeme. Ještě máme relativně dost času na autě
> dělat i poměrně zásadní změny, takže bych se nebál vyšťourat od MGM Compro
> jejich 600A moduly a zabudovat je do auta. Jen se s tím někdo musí zabývat,
> ale PHE (jmenovitě T.Záruba a J.Prokeš) už se mi 3, resp. 2 dny neozývají.
> Konkurence je dnes úplně jinde než na 20kW.
> Nám auto momentálně jede asi 60km/h a rychlost v endurance se pohybuje
> běžně přes 90km/h. S tím něco musíme udělat. Maďarsko bude pravděpodobně
> pomalejší, pokud se to jede jak jsem viděl na parkovišti, ale tím si
> nemůžeme
> být jisti.
>
> Fanda
>
>
> Cituji Jakub 'Hawk' Dražan <hawk na back-it-in.cz>:
>
>> Ahoj,
>>
>> po posledních dvou dnech, kdy jsem se objevil na dílně musím
>> smeknout klobouk. Na komplimenty bude, ale ještě čas.
>>
>> Výkon 25 kW
>> opravdu není asi tím, co jsme chtěli, ale po tom co jsem viděl, jak
>> formule jezdí, si myslím, že je plně konkurenceschopná. Nezapomeňme, že
>> pokud nám Formule vydrží (přežije Endurance, tj. se neupeče motor
>> apod.), tak velká část hodnocení je ve statických disciplínách. Proto si
>> myslím, že za výkon panu Guičovi gule nakopat můžeme, ale tato
>> konstalace by nám pro první soutěže měla stačit k úspěchu, pokud formule
>> odkroutí celý závodní víkend a to i za cenu současného výkonu. Modří už
>> vědí kam mířím. Radši 25 kW, dojet a mít kupu zkušeností, než vyhořelou
>> raketu a koukat na ostatní. Budeme mít větší radost my, ale především
>> sponzoři, se kterými se bude jednodušší domluvit na další spolupráci.
>>
>>
>> Vím, že neříkám nic nového, ale bude dobré to mít v hlavě po celou
>> dobu, kdy nás zase začnu tlačit čas a bude se zvyšovat stres.
>>
>> Takže
>> když to shrneme. Letos bedna a příští sezonu první místo s novým pohonem
>> :-)). Vše podstatné řekli už kluci níže.
>>
>> Myjte se, Hauk ;-)
>>
>> On Mon,
>> 23 Jul 2012 22:55:11 +0200, Dominik Macko  wrote:  Ahoj,
>>
>>
>>  V prvom rade
>> chcem poďakovať všetkým za aktívnu účasť v dielni a pri testovaní.
>> Obzvlášť Mirovi za dokončenie meniča a Ondrovi za spracovanie výsledkom
>> z merania.
>>  Samotné výsledky - sú v prílohe, neviem či to vyžaduje ešte
>> nejaký komentár ....
>>  Každopádne sa potvrdilo to, na čo už rok
>> upozorňujem. Musíme sa ZBAVIŤ súčasných komponentov pre pohon. Po prvom
>>
>> roku sme vedeli, že to bol omyl použiť neprofesionálny motor a
>> neotestovaný regulátor, naviac ani BMSky nie sú ideálne. Jednoducho, ak
>> sa budeme držať týchto komponentov, viac už z nich nedostaneme a podľa
>> toho budú vyzerať aj výsledky.
>>
>>  Tohtoročné závody odjazdíme s tým, čo
>> máme. A ak chceme byť na ďalší rok konkurencieschopní - musíme ísť do
>> profesionálneho riešenia motorov a meničov s náležitosťami, čo k tomu
>> súvisia. To znamená zvýšenie trakčného napätia. (čo mi môže potvrdiť aj
>> Miro, že súčasných 200 V nie je postačujúcich ani pre súčasnú
>> variantu).
>>
>>  Zároveň vyzývam PHE skupinu, aby najneskôr do mesiaca
>> dodali_ predbežný rozpočet pre budúcoročnú formulu_. Ak si neviete s tým
>>
>> poradiť, alebo neviete ako na to - tak nás kontaktujte. Hlavne chceme
>> výsledky.
>>  - Ďakujem
>>
>>  Toto je môj osobný názor a reálny pohľad na vec.
>> Ak so mnou nesúhlasíte, som otvorený diskusii.
>>
>>  Dominik
>>
>>  --------
>> Pôvodná správa --- Original Message --------
>>
>>                 PREDMET:
>>                 Testování
>> 22.6.2012
>>
>>                 DÁTUM:
>>
>>                 Sun, 22 Jul 2012 22:32:16 +0200 (CEST)
>>
>>                 OD:
>>
>>                 Ondra Fric  [1]
>>
>>                 PRE:
>>                 Miroslav Rýzek  [2], Jakub Nohejl  [3],
>> Zdeněk Houf  [4], Dominik Macko  [5], Marek Pátý  [6]
>>
>>
>> Ahoj, píšu jen
>> těm, kdo dnes byli v dílně.
>>
>> Posílám data z testování, připište vlastní
>> komentáře a prosím přiložte můj (viz níže) a přepošlete do konfery (aby
>> to došlo i p. Tichánkovi).
>>
>> Na základě nalogovaného pootočení motoru
>> (úměrné rychlosti) v závislosti na čase naměřeném při dnešních
>> testovacích jízdách jsem provedl simulaci jízdy a z toho jsem určil
>> přiblyžný výkonový odběr z motoru při maximálním zrychlení - výsledky
>> jsou jaké jsou.
>>
>> V souboru Data-testy.xlsx je přepočet a naměřená data -
>> to jsem neformátoval
>> V souboru Výsledky-testy.xlsx je změřená rychlostní
>> výkonová a momentová charakteristika
>> - v grafech jsem použil spojnici
>> trendu polynomickou pro výkonovou charakteristiku a klouzavý průměr pro
>> momentovou.
>>
>> Charakteristiky jsou dost zubaté, viz vyexportované grafy
>> výkonu z matlabu v pdf - proto vyobrazeno přes spojnice.
>>
>> Nevím, jak se
>> to podařilo, ale jeden krát se podařilo naměřit výkon odpovídající
>> momentu 103,92 Nm na motoru ve třech hodnotách po sobě (takové cuknutí
>> po rozjetí - následné přibrzdění a poté rozjezd - tato hodnota odpovídá
>> odhadovanému momentu,který maximálně přenesou kola (já vypočítal adhezní
>> mez v nízké rychlosti také 103,92 Nm, ale je to vzhledem k odhadům
>> parametrů jen náhoda).
>>
>> Jak vidíte, v špičkách (diskrétních hodnotách)
>> je výkon 20-25 kW, to je pdle mě dost smutné, vzhledem k očekáváním,
>> která byla po snových parametrech pana Guiče (výkon ve špičce 65 kW a
>> točivý moment přes 150 Nm).
>>
>> Nicméně nezbývá než ocenit výbornou práci
>> chlapců, zejména pak vyzdvihnu práci Miro Rýzka, kterému se podařilo
>> sestavit za rok regulátor, který motor krásně plynule rozběhne a je
>> schopný motor řídit, neboť to se pánům z MGM Compro za nemalý obnos
>> prozatím za 1,5 roku nepodařilo - myslím, že by stálo za to s nimi toto
>> nedodržení předmětu smlouvy řešit.
>>
>> V současné době je další pokus o
>> zvyšování výkonu nejspíše zbytečný, neboť bychom motor asi uvařili, už
>> takto se velmi přehřívá (Kubo prosím doplň změřené teploty, díky) - není
>> zde bohužel dořešen přenos tepla z vynutí k chladící patroně kvůli
>> vzduchovým mezerám mezi plechy a trnem, do kterého se vkládá chlazení
>> (dle požadavku pana Guiče) - toto chlazení má tedy pro motor malý
>> efekt.
>>
>> Je mi to líto, ale nezbývá než konstatovat, že celý vůz je
>> vzhledem ke stavbě na parametry udávané panem Guičem a vzhledem k
>> minimalizaci výrobních nákladů po všech stránkách velmi předimenzovaný a
>> to se bohužel projevuje na jeho výkonových
>> schopnostech...
>>
>> Ondra
>>
>> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>> Ondřej
>> Fric
>> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
>> Czech
>> Technical University in Prague
>> icq#: 394-760-523
>> tel: +420 775 396
>> 531
>>
>> --
>>
>>
>>
>> ---------------------------------------------------------------------------------
>>
>> ASP.NET developer ve společnosti uLikeIT - www.ulikeit.cz
>> zakladatel
>> projektu BACK-IT-IN.cz - www.back-it-in.cz
>> redaktor Českých
>> motocyklových novin - www.cmn.cz
>> pořadatel motokempu Hledání Přívěr -
>> www.hledani-priver.cz
>> vedoucí IT department týmu CTU CarTech -
>> www.cartech.cvut.cz
>> student programu STM na FEL ČVUT - www.fel.cvut.cz
>>
>>
>> Jakub "Hawk" Dražan
>>
>> tel: +420 777 788 744
>>
>> icq: 325593088
>>
>>
>> e-mail: hawk na back-it-in.cz
>>
>> web: www.back-it-in.cz [7]
>>
>>
>>
>>
>> Links:
>> ------
>> [1] mailto:fricik na seznam.cz
>> [2]
>> mailto:miroslav.ryzek na gmail.com
>> [3] mailto:nohejjak na gmail.com
>> [4]
>> mailto:houfzden na fel.cvut.cz
>> [5] mailto:mackodom na fel.cvut.cz
>> [6]
>> mailto:marek.paty na seznam.cz
>> [7] http://www.back-it-in.cz/
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse



More information about the Fse mailing list