[FSE] Fwd: Testování 22.6.2012

pechfran na fel.cvut.cz pechfran na fel.cvut.cz
Úterý Červenec 24 00:27:31 CEST 2012


Ahoj,
nemohu s Tebou, Jakube, tak úplně souhlasit.
Nejsem z těch, kteří by lehce snášeli porážku a kdybych měl být v dílně 24h
denně, tak bych to udělal radši, než dojet na 9. místě z 10... Jelikož umíme
měřit teplotu motoru, tak se nebojím jeho vyhoření. Prostě se jen měničem
sníží proud a závod v klidu dojedeme. Ještě máme relativně dost času na autě
dělat i poměrně zásadní změny, takže bych se nebál vyšťourat od MGM Compro
jejich 600A moduly a zabudovat je do auta. Jen se s tím někdo musí zabývat,
ale PHE (jmenovitě T.Záruba a J.Prokeš) už se mi 3, resp. 2 dny neozývají.
Konkurence je dnes úplně jinde než na 20kW.
Nám auto momentálně jede asi 60km/h a rychlost v endurance se pohybuje
běžně přes 90km/h. S tím něco musíme udělat. Maďarsko bude pravděpodobně
pomalejší, pokud se to jede jak jsem viděl na parkovišti, ale tím si nemůžeme
být jisti.

Fanda


Cituji Jakub 'Hawk' Dražan <hawk na back-it-in.cz>:

> Ahoj,
>
> po posledních dvou dnech, kdy jsem se objevil na dílně musím
> smeknout klobouk. Na komplimenty bude, ale ještě čas.
>
> Výkon 25 kW
> opravdu není asi tím, co jsme chtěli, ale po tom co jsem viděl, jak
> formule jezdí, si myslím, že je plně konkurenceschopná. Nezapomeňme, že
> pokud nám Formule vydrží (přežije Endurance, tj. se neupeče motor
> apod.), tak velká část hodnocení je ve statických disciplínách. Proto si
> myslím, že za výkon panu Guičovi gule nakopat můžeme, ale tato
> konstalace by nám pro první soutěže měla stačit k úspěchu, pokud formule
> odkroutí celý závodní víkend a to i za cenu současného výkonu. Modří už
> vědí kam mířím. Radši 25 kW, dojet a mít kupu zkušeností, než vyhořelou
> raketu a koukat na ostatní. Budeme mít větší radost my, ale především
> sponzoři, se kterými se bude jednodušší domluvit na další spolupráci.
>
>
> Vím, že neříkám nic nového, ale bude dobré to mít v hlavě po celou
> dobu, kdy nás zase začnu tlačit čas a bude se zvyšovat stres.
>
> Takže
> když to shrneme. Letos bedna a příští sezonu první místo s novým pohonem
> :-)). Vše podstatné řekli už kluci níže.
>
> Myjte se, Hauk ;-)
>
> On Mon,
> 23 Jul 2012 22:55:11 +0200, Dominik Macko  wrote:  Ahoj,
>
>  V prvom rade
> chcem poďakovať všetkým za aktívnu účasť v dielni a pri testovaní.
> Obzvlášť Mirovi za dokončenie meniča a Ondrovi za spracovanie výsledkom
> z merania.
>  Samotné výsledky - sú v prílohe, neviem či to vyžaduje ešte
> nejaký komentár ....
>  Každopádne sa potvrdilo to, na čo už rok
> upozorňujem. Musíme sa ZBAVIŤ súčasných komponentov pre pohon. Po prvom
> roku sme vedeli, že to bol omyl použiť neprofesionálny motor a
> neotestovaný regulátor, naviac ani BMSky nie sú ideálne. Jednoducho, ak
> sa budeme držať týchto komponentov, viac už z nich nedostaneme a podľa
> toho budú vyzerať aj výsledky.
>
>  Tohtoročné závody odjazdíme s tým, čo
> máme. A ak chceme byť na ďalší rok konkurencieschopní - musíme ísť do
> profesionálneho riešenia motorov a meničov s náležitosťami, čo k tomu
> súvisia. To znamená zvýšenie trakčného napätia. (čo mi môže potvrdiť aj
> Miro, že súčasných 200 V nie je postačujúcich ani pre súčasnú
> variantu).
>
>  Zároveň vyzývam PHE skupinu, aby najneskôr do mesiaca
> dodali_ predbežný rozpočet pre budúcoročnú formulu_. Ak si neviete s tým
> poradiť, alebo neviete ako na to - tak nás kontaktujte. Hlavne chceme
> výsledky.
>  - Ďakujem
>
>  Toto je môj osobný názor a reálny pohľad na vec.
> Ak so mnou nesúhlasíte, som otvorený diskusii.
>
>  Dominik
>
>  --------
> Pôvodná správa --- Original Message --------
>
>  		PREDMET:
>  		Testování
> 22.6.2012
>
>  		DÁTUM:
>  		Sun, 22 Jul 2012 22:32:16 +0200 (CEST)
>
>  		OD:
>
>  		Ondra Fric  [1]
>
>  		PRE:
>  		Miroslav Rýzek  [2], Jakub Nohejl  [3],
> Zdeněk Houf  [4], Dominik Macko  [5], Marek Pátý  [6]
>
> Ahoj, píšu jen
> těm, kdo dnes byli v dílně.
>
> Posílám data z testování, připište vlastní
> komentáře a prosím přiložte můj (viz níže) a přepošlete do konfery (aby
> to došlo i p. Tichánkovi).
>
> Na základě nalogovaného pootočení motoru
> (úměrné rychlosti) v závislosti na čase naměřeném při dnešních
> testovacích jízdách jsem provedl simulaci jízdy a z toho jsem určil
> přiblyžný výkonový odběr z motoru při maximálním zrychlení - výsledky
> jsou jaké jsou.
>
> V souboru Data-testy.xlsx je přepočet a naměřená data -
> to jsem neformátoval
> V souboru Výsledky-testy.xlsx je změřená rychlostní
> výkonová a momentová charakteristika
> - v grafech jsem použil spojnici
> trendu polynomickou pro výkonovou charakteristiku a klouzavý průměr pro
> momentovou.
>
> Charakteristiky jsou dost zubaté, viz vyexportované grafy
> výkonu z matlabu v pdf - proto vyobrazeno přes spojnice.
>
> Nevím, jak se
> to podařilo, ale jeden krát se podařilo naměřit výkon odpovídající
> momentu 103,92 Nm na motoru ve třech hodnotách po sobě (takové cuknutí
> po rozjetí - následné přibrzdění a poté rozjezd - tato hodnota odpovídá
> odhadovanému momentu,který maximálně přenesou kola (já vypočítal adhezní
> mez v nízké rychlosti také 103,92 Nm, ale je to vzhledem k odhadům
> parametrů jen náhoda).
>
> Jak vidíte, v špičkách (diskrétních hodnotách)
> je výkon 20-25 kW, to je pdle mě dost smutné, vzhledem k očekáváním,
> která byla po snových parametrech pana Guiče (výkon ve špičce 65 kW a
> točivý moment přes 150 Nm).
>
> Nicméně nezbývá než ocenit výbornou práci
> chlapců, zejména pak vyzdvihnu práci Miro Rýzka, kterému se podařilo
> sestavit za rok regulátor, který motor krásně plynule rozběhne a je
> schopný motor řídit, neboť to se pánům z MGM Compro za nemalý obnos
> prozatím za 1,5 roku nepodařilo - myslím, že by stálo za to s nimi toto
> nedodržení předmětu smlouvy řešit.
>
> V současné době je další pokus o
> zvyšování výkonu nejspíše zbytečný, neboť bychom motor asi uvařili, už
> takto se velmi přehřívá (Kubo prosím doplň změřené teploty, díky) - není
> zde bohužel dořešen přenos tepla z vynutí k chladící patroně kvůli
> vzduchovým mezerám mezi plechy a trnem, do kterého se vkládá chlazení
> (dle požadavku pana Guiče) - toto chlazení má tedy pro motor malý
> efekt.
>
> Je mi to líto, ale nezbývá než konstatovat, že celý vůz je
> vzhledem ke stavbě na parametry udávané panem Guičem a vzhledem k
> minimalizaci výrobních nákladů po všech stránkách velmi předimenzovaný a
> to se bohužel projevuje na jeho výkonových
> schopnostech...
>
> Ondra
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Ondřej
> Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech
> Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396
> 531
>
> --
>
>
> ---------------------------------------------------------------------------------
>
> ASP.NET developer ve společnosti uLikeIT - www.ulikeit.cz
> zakladatel
> projektu BACK-IT-IN.cz - www.back-it-in.cz
> redaktor Českých
> motocyklových novin - www.cmn.cz
> pořadatel motokempu Hledání Přívěr -
> www.hledani-priver.cz
> vedoucí IT department týmu CTU CarTech -
> www.cartech.cvut.cz
> student programu STM na FEL ČVUT - www.fel.cvut.cz
>
>
> Jakub "Hawk" Dražan
>
> tel: +420 777 788 744
>
> icq: 325593088
>
>
> e-mail: hawk na back-it-in.cz
>
> web: www.back-it-in.cz [7]
>
>
>
>
> Links:
> ------
> [1] mailto:fricik na seznam.cz
> [2]
> mailto:miroslav.ryzek na gmail.com
> [3] mailto:nohejjak na gmail.com
> [4]
> mailto:houfzden na fel.cvut.cz
> [5] mailto:mackodom na fel.cvut.cz
> [6]
> mailto:marek.paty na seznam.cz
> [7] http://www.back-it-in.cz/






More information about the Fse mailing list