[FSE] Fwd: Testování 22.6.2012
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Středa Červenec 25 00:02:42 CEST 2012
Řekněte mi jaký bude průběh momentu a já vám navrhnu převod, ale bez toho je to jako koukání do věštecké koule...delší převod samozřejmě zvedne top speed, ale sníží moment na kolech - ten byl v současnosti malý i s aktuálním převodem... nejsem si dokonce ani jistý, zda se tam 22 zubů s aktuální rozetou vejde, to byh radši nechal vyřezat novou rozetu - to dá méně práce....
Ondra
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: <pechfran na fel.cvut.cz>
> Předmět: Re: [FSE] Fwd: Testování 22.6.2012
> Datum: 24.7.2012 23:11:57
> ----------------------------------------
> Jede nám to 60km/h ;-)
> Jinak díky Marku za ty výpočty.
>
> Měl bych dotaz na Ondru, co si myslí o změně převodu?
> Zdeněk mi to pořád naznačuje. Co bys řekl na 22zubový pastorek
> při současném stavu, případně s 600A moduly ("2x vyšší moment")?
>
> Díky Fanda
>
>
> Cituji Marek Pátý <marek.paty na seznam.cz>:
>
> > Ahoj,
> >
> > souhlasím s Jakubem a dal bych přednost jistotě před riskováním. Se
> > současným stavem formule určitě nebudeme na špičce, ale ostudu si
> > snad také neuděláme. A nějaký výsledek udělat musíme, jinak to bude
> > znamenat konec celého projektu.
> >
> > Vyloučil bych variantu převinutí motoru při zachování současných
> > výkonových modulů. Předpokládám, že výkon by byl zhruba stejný jako
> > je teď, akorát by se zvýšily max. otáčky a zmenšil max. moment, tedy
> > bychom získali vyšší rychlost na úkor zrychlení. To zrychlení ale
> > ani teď není žádný zázrak a poměr zrychlení/maximálka bych neměnil.
> >
> > Zabudování 600A modulů by určitě bylo fajn, sice se bojím, že by se
> > při vyšších proudech motor přehříval, ale jak píše Miro, na 75m to
> > vydrží a na endurance se proud může omezit.
> >
> > Co se týče převinutí motoru, nevím jak dlouho by to Guičovi trvalo a
> > jak moc se to dá zkazit. Abychom nakonec na závody měli fungující
> > motor.
> >
> > Abych to shrnul, jsem pro zabudování modulů od MGM, ale motor bych
> > nepřevíjel, pokud by hrozilo, že pak nebude správně fungovat.
> >
> > Marek
> >
> >> ------------ Původní zpráva ------------
> >> Od: Miroslav Rýzek <miroslav.ryzek na gmail.com>
> >> Předmět: Re: [FSE] Fwd: Testování 22.6.2012
> >> Datum: 24.7.2012 01:11:34
> >> ----------------------------------------
> >> Dovolte mi, aby som sa i ja k tomu este vyjadril.
> >>
> >> V prvom rade chcem podakovat vsetkym, ktori mi pomahali pri
> >> konstrukcii menica, bez pomoci ostatnych by som to sam urcite
> >> nezvladol.
> >> Celemu timu, ze mi dokazali doverovat a verit. Od zaciatku to tak
> >> nebolo, co beriem ako uplne normalne, lebo sam neviem ci by som
> >> dokazal verit niekomu, kto nikdy pred tym regulator ani nic tak
> >> komplikovane nerobil.
> >>
> >> A k comu sa chcem dostat:
> >> Kvoli Guicovi a idiotom z mgm-compro sme teda stratili sancu nejako
> >> extra skorovat a konkurovat na zavodoch. No po dnesku stravenom pri
> >> formule som zistil este par veci co by nam mohli myslim ze razantne
> >> pomoct a necham na zvazenie ostatnym. Neviem ako vy, ale ja ked vidim
> >> moznost este nieco zlepsit, nepoviem si ok uz to funguje a staci.
> >> Zatial ma tento pristup nesklamal... Takze:
> >>
> >> 1) Ak nechame previnut motor guicovi (je ochotny, povedal to):
> >> - ziskame: vyssiu maximalnu rychlost (predpoklad 90km/h)
> >> - stratime: moment = zrychlenie
> >>
> >> Dalej, menic od mgm-com-amateri vobec nefunguje to uz sme sa 2 krat
> >> presvedcili, ale pouzili v nom dvojnasobne vykonne moduly ako mame
> >> (600A). Jedine co staci je, aby sa od nich vyjednala tato vykonova
> >> cast. Riadenie nepotrebujeme to nech si nechaju. my by sme ho jedine
> >> mohli dat na nastenku ako odstrasujuci priklad.
> >> - ziskame: moment = zrychlenie
> >> - stratime: dominikovu dobru naladu, lebo ak budeme chciet mat zalozny
> >> plan (momentalny funkcny stav), bude treba predratovat control system
> >> do novej krabice.
> >>
> >> Ked si tieto obidve varianty spojim, tak si myslim ze:
> >> ziskame: vyssiu maximalku a moment vo vyssej rychlosti, prilis
> >> nestratime moment, ziskame teda lepsie vlastnosti ktore sa uz budu
> >> podobat formule a nie motokare...
> >>
> >> urcite by som minimalne chcel tu 600A vykonovu cast. dokazeme s tym
> >> spravit akceleraciu na 75m taku, ze nebudeme na konci tabulky. Co sa
> >> tyka chladenia, 75m ten motor to pretazenie bezproblemov vydrzi. Na
> >> endurance sa moze nastavit obmedzenie take ako je teraz a samozrejme
> >> teplotu motora si bude regulator este sam strazit, aby sme dojeli az
> >> do ciela.
> >>
> >> mne by sa pacilo ak by bol motor previnuty a mali by sme 600A
> >> vykonovku od mgm-com-amateri. Ukazali nam, ze ta vykonovka funguje,
> >> takze verim tomu ze aj bude.
> >>
> >> Nepaci sa mi myslienka ist na zavody s takto slabym vykonom ako je
> >> teraz. Ak je prioritou iba ukazat sa na zavodoch a skoncit kludne
> >> vsade posledny, potom nech sa teda nerobia ziadne zmeny. Myslim si
> >> ale, ze je to sutaz, kde sa ma sutazit.
> >>
> >> Miro
> >>
> >>
> >> 2012/7/24 <pechfran na fel.cvut.cz>:
> >> > Ahoj,
> >> > nemohu s Tebou, Jakube, tak úplně souhlasit.
> >> > Nejsem z těch, kteří by lehce snášeli porážku a kdybych měl být v
> >> dílně 24h
> >> > denně, tak bych to udělal radši, než dojet na 9. místě z 10...
> >> Jelikož umíme
> >> > měřit teplotu motoru, tak se nebojím jeho vyhoření. Prostě se jen měničem
> >> > sníží proud a závod v klidu dojedeme. Ještě máme relativně dost
> >> času na autě
> >> > dělat i poměrně zásadní změny, takže bych se nebál vyšťourat od MGM Compro
> >> > jejich 600A moduly a zabudovat je do auta. Jen se s tím někdo
> >> musí zabývat,
> >> > ale PHE (jmenovitě T.Záruba a J.Prokeš) už se mi 3, resp. 2 dny neozývají.
> >> > Konkurence je dnes úplně jinde než na 20kW.
> >> > Nám auto momentálně jede asi 60km/h a rychlost v endurance se pohybuje
> >> > běžně přes 90km/h. S tím něco musíme udělat. Maďarsko bude pravděpodobně
> >> > pomalejší, pokud se to jede jak jsem viděl na parkovišti, ale tím si
> >> > nemůžeme
> >> > být jisti.
> >> >
> >> > Fanda
> >> >
> >> >
> >> > Cituji Jakub 'Hawk' Dražan <hawk na back-it-in.cz>:
> >> >
> >> >> Ahoj,
> >> >>
> >> >> po posledních dvou dnech, kdy jsem se objevil na dílně musím
> >> >> smeknout klobouk. Na komplimenty bude, ale ještě čas.
> >> >>
> >> >> Výkon 25 kW
> >> >> opravdu není asi tím, co jsme chtěli, ale po tom co jsem viděl, jak
> >> >> formule jezdí, si myslím, že je plně konkurenceschopná. Nezapomeňme, že
> >> >> pokud nám Formule vydrží (přežije Endurance, tj. se neupeče motor
> >> >> apod.), tak velká část hodnocení je ve statických disciplínách. Proto si
> >> >> myslím, že za výkon panu Guičovi gule nakopat můžeme, ale tato
> >> >> konstalace by nám pro první soutěže měla stačit k úspěchu, pokud formule
> >> >> odkroutí celý závodní víkend a to i za cenu současného výkonu. Modří už
> >> >> vědí kam mířím. Radši 25 kW, dojet a mít kupu zkušeností, než vyhořelou
> >> >> raketu a koukat na ostatní. Budeme mít větší radost my, ale především
> >> >> sponzoři, se kterými se bude jednodušší domluvit na další spolupráci.
> >> >>
> >> >>
> >> >> Vím, že neříkám nic nového, ale bude dobré to mít v hlavě po celou
> >> >> dobu, kdy nás zase začnu tlačit čas a bude se zvyšovat stres.
> >> >>
> >> >> Takže
> >> >> když to shrneme. Letos bedna a příští sezonu první místo s novým pohonem
> >> >> :-)). Vše podstatné řekli už kluci níže.
> >> >>
> >> >> Myjte se, Hauk ;-)
> >> >>
> >> >> On Mon,
> >> >> 23 Jul 2012 22:55:11 +0200, Dominik Macko wrote: Ahoj,
> >> >>
> >> >>
> >> >> V prvom rade
> >> >> chcem poďakovať všetkým za aktívnu účasť v dielni a pri testovaní.
> >> >> Obzvlášť Mirovi za dokončenie meniča a Ondrovi za spracovanie výsledkom
> >> >> z merania.
> >> >> Samotné výsledky - sú v prílohe, neviem či to vyžaduje ešte
> >> >> nejaký komentár ....
> >> >> Každopádne sa potvrdilo to, na čo už rok
> >> >> upozorňujem. Musíme sa ZBAVIŤ súčasných komponentov pre pohon. Po prvom
> >> >>
> >> >> roku sme vedeli, že to bol omyl použiť neprofesionálny motor a
> >> >> neotestovaný regulátor, naviac ani BMSky nie sú ideálne. Jednoducho, ak
> >> >> sa budeme držať týchto komponentov, viac už z nich nedostaneme a podľa
> >> >> toho budú vyzerať aj výsledky.
> >> >>
> >> >> Tohtoročné závody odjazdíme s tým, čo
> >> >> máme. A ak chceme byť na ďalší rok konkurencieschopní - musíme ísť do
> >> >> profesionálneho riešenia motorov a meničov s náležitosťami, čo k tomu
> >> >> súvisia. To znamená zvýšenie trakčného napätia. (čo mi môže potvrdiť aj
> >> >> Miro, že súčasných 200 V nie je postačujúcich ani pre súčasnú
> >> >> variantu).
> >> >>
> >> >> Zároveň vyzývam PHE skupinu, aby najneskôr do mesiaca
> >> >> dodali_ predbežný rozpočet pre budúcoročnú formulu_. Ak si neviete s tým
> >> >>
> >> >> poradiť, alebo neviete ako na to - tak nás kontaktujte. Hlavne chceme
> >> >> výsledky.
> >> >> - Ďakujem
> >> >>
> >> >> Toto je môj osobný názor a reálny pohľad na vec.
> >> >> Ak so mnou nesúhlasíte, som otvorený diskusii.
> >> >>
> >> >> Dominik
> >> >>
> >> >> --------
> >> >> Pôvodná správa --- Original Message --------
> >> >>
> >> >> PREDMET:
> >> >> Testování
> >> >> 22.6.2012
> >> >>
> >> >> DÁTUM:
> >> >>
> >> >> Sun, 22 Jul 2012 22:32:16 +0200 (CEST)
> >> >>
> >> >> OD:
> >> >>
> >> >> Ondra Fric [1]
> >> >>
> >> >> PRE:
> >> >> Miroslav Rýzek [2], Jakub Nohejl [3],
> >> >> Zdeněk Houf [4], Dominik Macko [5], Marek Pátý [6]
> >> >>
> >> >>
> >> >> Ahoj, píšu jen
> >> >> těm, kdo dnes byli v dílně.
> >> >>
> >> >> Posílám data z testování, připište vlastní
> >> >> komentáře a prosím přiložte můj (viz níže) a přepošlete do konfery (aby
> >> >> to došlo i p. Tichánkovi).
> >> >>
> >> >> Na základě nalogovaného pootočení motoru
> >> >> (úměrné rychlosti) v závislosti na čase naměřeném při dnešních
> >> >> testovacích jízdách jsem provedl simulaci jízdy a z toho jsem určil
> >> >> přiblyžný výkonový odběr z motoru při maximálním zrychlení - výsledky
> >> >> jsou jaké jsou.
> >> >>
> >> >> V souboru Data-testy.xlsx je přepočet a naměřená data -
> >> >> to jsem neformátoval
> >> >> V souboru Výsledky-testy.xlsx je změřená rychlostní
> >> >> výkonová a momentová charakteristika
> >> >> - v grafech jsem použil spojnici
> >> >> trendu polynomickou pro výkonovou charakteristiku a klouzavý průměr pro
> >> >> momentovou.
> >> >>
> >> >> Charakteristiky jsou dost zubaté, viz vyexportované grafy
> >> >> výkonu z matlabu v pdf - proto vyobrazeno přes spojnice.
> >> >>
> >> >> Nevím, jak se
> >> >> to podařilo, ale jeden krát se podařilo naměřit výkon odpovídající
> >> >> momentu 103,92 Nm na motoru ve třech hodnotách po sobě (takové cuknutí
> >> >> po rozjetí - následné přibrzdění a poté rozjezd - tato hodnota odpovídá
> >> >> odhadovanému momentu,který maximálně přenesou kola (já vypočítal adhezní
> >> >> mez v nízké rychlosti také 103,92 Nm, ale je to vzhledem k odhadům
> >> >> parametrů jen náhoda).
> >> >>
> >> >> Jak vidíte, v špičkách (diskrétních hodnotách)
> >> >> je výkon 20-25 kW, to je pdle mě dost smutné, vzhledem k očekáváním,
> >> >> která byla po snových parametrech pana Guiče (výkon ve špičce 65 kW a
> >> >> točivý moment přes 150 Nm).
> >> >>
> >> >> Nicméně nezbývá než ocenit výbornou práci
> >> >> chlapců, zejména pak vyzdvihnu práci Miro Rýzka, kterému se podařilo
> >> >> sestavit za rok regulátor, který motor krásně plynule rozběhne a je
> >> >> schopný motor řídit, neboť to se pánům z MGM Compro za nemalý obnos
> >> >> prozatím za 1,5 roku nepodařilo - myslím, že by stálo za to s nimi toto
> >> >> nedodržení předmětu smlouvy řešit.
> >> >>
> >> >> V současné době je další pokus o
> >> >> zvyšování výkonu nejspíše zbytečný, neboť bychom motor asi uvařili, už
> >> >> takto se velmi přehřívá (Kubo prosím doplň změřené teploty, díky) - není
> >> >> zde bohužel dořešen přenos tepla z vynutí k chladící patroně kvůli
> >> >> vzduchovým mezerám mezi plechy a trnem, do kterého se vkládá chlazení
> >> >> (dle požadavku pana Guiče) - toto chlazení má tedy pro motor malý
> >> >> efekt.
> >> >>
> >> >> Je mi to líto, ale nezbývá než konstatovat, že celý vůz je
> >> >> vzhledem ke stavbě na parametry udávané panem Guičem a vzhledem k
> >> >> minimalizaci výrobních nákladů po všech stránkách velmi předimenzovaný a
> >> >> to se bohužel projevuje na jeho výkonových
> >> >> schopnostech...
> >> >>
> >> >> Ondra
> >> >>
> >> >>
> >>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> >> >> Ondřej
> >> >> Fric
> >> >> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> >> >> Czech
> >> >> Technical University in Prague
> >> >> icq#: 394-760-523
> >> >> tel: +420 775 396
> >> >> 531
> >> >>
> >> >> --
> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >>
> ---------------------------------------------------------------------------------
> >> >>
> >> >> ASP.NET developer ve společnosti uLikeIT - www.ulikeit.cz
> >> >> zakladatel
> >> >> projektu BACK-IT-IN.cz - www.back-it-in.cz
> >> >> redaktor Českých
> >> >> motocyklových novin - www.cmn.cz
> >> >> pořadatel motokempu Hledání Přívěr -
> >> >> www.hledani-priver.cz
> >> >> vedoucí IT department týmu CTU CarTech -
> >> >> www.cartech.cvut.cz
> >> >> student programu STM na FEL ČVUT - www.fel.cvut.cz
> >> >>
> >> >>
> >> >> Jakub "Hawk" Dražan
> >> >>
> >> >> tel: +420 777 788 744
> >> >>
> >> >> icq: 325593088
> >> >>
> >> >>
> >> >> e-mail: hawk na back-it-in.cz
> >> >>
> >> >> web: www.back-it-in.cz [7]
> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >> >>
> >> >> Links:
> >> >> ------
> >> >> [1] mailto:fricik na seznam.cz
> >> >> [2]
> >> >> mailto:miroslav.ryzek na gmail.com
> >> >> [3] mailto:nohejjak na gmail.com
> >> >> [4]
> >> >> mailto:houfzden na fel.cvut.cz
> >> >> [5] mailto:mackodom na fel.cvut.cz
> >> >> [6]
> >> >> mailto:marek.paty na seznam.cz
> >> >> [7] http://www.back-it-in.cz/
> >> >
> >> >
> >> >
> >> >
> >> > _______________________________________________
> >> > Fse mailing list
> >> > Fse na fel.cvut.cz
> >> > https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
> >> _______________________________________________
> >> Fse mailing list
> >> Fse na fel.cvut.cz
> >> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
> >>
> >>
> >>
>
>
>
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list