[FSE] Fwd: Re: TG Drives - motory na následující sezónu
Jakub Nohejl
nohejjak na fel.cvut.cz
Neděle Červen 10 14:48:08 CEST 2012
Ahoj,
co se tyce odebirane energie a ucinnosti v elektrickych komponentach,
situace se ma takto. Akumulator zacina v soucasnem reseni sve vybijeni
na 54x4,2 V (226,8 V) a pokracuje dle charakteristiky vybijeni
(charakteristiky jsou vzdy pro konstantni vybijeci proud (C znaci
kapacitu akumulatoru, proud 1C je tedy proud 40 A, 2C pak 80 A atp.),
coz je trochu neptrakticke, protoze proud ve formuli s klesajicim
napetim bude klesat - charakteristika jednoho clanku plati co se tyce
proudu pro celou akumulatorovu baterii, protoze vsechny clanky v serii
maji tutez charakteristiku) pres jmenovitou hodnotu napeti 54x3,7 V
(199,8 V) az na konecnou hodnotu napeti 54x2,9 V (156,6 V). Tedy prubeh
napeti je nelinearni, dle prilozene charakteristiky a proto se dle meho
nazoru bude zmensovat i odebirany proud (menic muze svou logikou
kompenzovat snizovani napeti tim, ze bude zvysovat spinany proud do
motoru. tento princip se vsak muze plne naplnit jen pri zvyseni napeti
nekam nad 300V, v pripade soucasne varianty to neni plne mozne, takze
celkova tendence odberu proudu bude opravdu klesajici.) Pokud se takto
na vstupu menice meni napeti, ucinnost i odebirane proudy se nekam
posouvaji. Jak, to ja nedokazu moc odhadnout. Ale za akumulatorove
baterie (akupack) se to bude chovat dle vyse popsaneho.
Vyteznost resp. kolik energie je mozne odebrat z akupacku zas zalezi na
velikosti vybijeciho proudu a teplote. Tuto hodnotu bohuzel nelze nikde
z zadnych specifikaci vycist a lze zjistit merenim. U soucasne varianty
tuto hodnotu vime pro vybijeci proud 2C, kdy z jednoho clanku je v
rozmezi 4,9 - 2,9 V mozne odebrat 0,154 kWh. Tedy cela konfigurace je
54x0,154 (8,3 kWh). Se zvysujicim proudem se cislo bude zmensovat a
naopak. O vlivu impulzniho namahani se muzemem vicemene dohadovat,
nicmene je mozne do baterie energii rovnez vracet, pokud bude dodrzeno
maximalni provozni napeti 226,8 V. (nabijeci proud zalezi vzdy na
rozdilu napeti baterie a prave teto spickove hodnoty)
Pro variantu na 400 V plati postrehy vyse zminene, s tim, ze pocet
clanku, celkova napeti jsou nasobena x2 a energie obsazena v jednom
clanku je rovna 55%.
Kuba
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
Dne 10.06.2012 12:23, Ondra Fric napsal(a):
> Ahoj,
>
>
> energie, kterou auto sežere pokud by jelo fako FS.03 ve španělsku (zatím nikde
> nejeli se spalouchem energeticky náročněji), tak je okolo 6,93 kWh.
> Počítám účinnost v elektrokomponentách 0,75 (bohužel nemohu zavést žádnou
> nelineární závislost účinnosti, protože nemám grafy), na elektrické komponenty
> bylo prozatím uvažováno 120 kg, chlazení počítám zvlášť.
>
> K této energii je potřeba přidat energii spotřebovanou na pohon příslušenství a
> určit povolenou hloubku vybití. Snad to pomůže v případné úvaze o vyšším
> napětí.
>
> Ondra
>
> #> ------------ Původní zpráva ------------
> #> Od: Dominik Macko<mackodom na fel.cvut.cz>
> #> Předmět: Re: [FSE] TG Drives - motory na následující sezónu
> #> Datum: 10.6.2012 11:11:16
> #> ----------------------------------------
> #>
> #>
> #>
> #
> # --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> # Ondřej Fric
> # CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> # Czech Technical University in Prague
> # icq#: 394-760-523
> # tel: +420 775 396 531
> #
> #
>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
>
>
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: vybijeci charakteristika Kokam SLPB100216216H 40Ah.pdf
Type: application/pdf
Size: 57217 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120610/a96aa5ac/attachment-0005.pdf>
More information about the Fse
mailing list