[FSE] Fwd: Re: TG Drives - motory na následující sezónu

Ondra Fric fricik na seznam.cz
Neděle Červen 10 14:55:50 CEST 2012


Ahoj Kubo,

děkuji za vyčerpávající odpověď, je topro mě jako číst čínštinu, ale něco jsem pochopil.

Z tvého mailu tedy vyplívá, že pokud by měl být pokles výkonu menší, je lepší jít na vyšší hladinu napětí?

Ondra


> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Jakub Nohejl <nohejjak na fel.cvut.cz>
> Předmět: Re: [FSE] Fwd: Re:  TG Drives - motory na následující sezónu
> Datum: 10.6.2012 14:43:58
> ----------------------------------------
> Ahoj,
> 
> co se tyce odebirane energie a ucinnosti v elektrickych komponentach, 
> situace se ma takto. Akumulator zacina v soucasnem reseni sve vybijeni 
> na 54x4,2 V (226,8 V) a pokracuje dle charakteristiky vybijeni 
> (charakteristiky jsou vzdy pro konstantni vybijeci proud (C znaci 
> kapacitu akumulatoru, proud 1C je tedy proud 40 A, 2C pak 80 A atp.), 
> coz je trochu neptrakticke, protoze proud ve formuli s klesajicim 
> napetim bude klesat - charakteristika jednoho clanku plati co se tyce 
> proudu pro celou akumulatorovu baterii, protoze vsechny clanky v serii 
> maji tutez charakteristiku) pres jmenovitou hodnotu napeti 54x3,7 V 
> (199,8 V) az na konecnou hodnotu napeti 54x2,9 V (156,6 V). Tedy prubeh 
> napeti je nelinearni, dle prilozene charakteristiky a proto se dle meho 
> nazoru bude zmensovat i odebirany proud (menic muze svou logikou 
> kompenzovat snizovani napeti tim, ze bude zvysovat spinany proud do 
> motoru. tento princip se vsak muze plne naplnit jen pri zvyseni napeti 
> nekam nad 300V, v pripade soucasne varianty to neni plne mozne, takze 
> celkova tendence odberu proudu bude opravdu klesajici.) Pokud se takto 
> na vstupu menice meni napeti, ucinnost i odebirane proudy se nekam 
> posouvaji. Jak, to ja nedokazu moc odhadnout. Ale za akumulatorove 
> baterie (akupack) se to bude chovat dle vyse popsaneho.
> 
> Vyteznost resp. kolik energie je mozne odebrat z akupacku zas zalezi na 
> velikosti vybijeciho proudu a teplote. Tuto hodnotu bohuzel nelze nikde 
> z zadnych specifikaci vycist a lze zjistit merenim. U soucasne varianty 
> tuto hodnotu vime pro vybijeci proud 2C, kdy z jednoho clanku je v 
> rozmezi 4,9 - 2,9 V mozne odebrat 0,154 kWh. Tedy cela konfigurace je 
> 54x0,154 (8,3 kWh). Se zvysujicim proudem se cislo bude zmensovat a 
> naopak. O vlivu impulzniho namahani se muzemem vicemene dohadovat, 
> nicmene je mozne do baterie energii rovnez vracet, pokud bude dodrzeno 
> maximalni provozni napeti 226,8 V. (nabijeci proud zalezi vzdy na 
> rozdilu napeti baterie a prave teto spickove hodnoty)
> 
> 
> 
> Pro variantu na 400 V plati postrehy vyse zminene, s tim, ze pocet 
> clanku, celkova napeti jsou nasobena x2 a energie obsazena v jednom 
> clanku je rovna 55%.
> 
> 
> Kuba
> 
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> CTU CarTech Electric, ACP group
> Czech Technical University in Prague
> 
> Dne 10.06.2012 12:23, Ondra Fric napsal(a):
> > Ahoj,
> >
> >
> > energie, kterou auto sežere pokud by jelo fako FS.03 ve španělsku (zatím
> nikde
> > nejeli se spalouchem energeticky náročněji), tak je okolo 6,93 kWh.
> > Počítám účinnost v elektrokomponentách 0,75 (bohužel nemohu zavést žádnou
> > nelineární závislost účinnosti, protože nemám grafy), na elektrické
> komponenty
> > bylo prozatím uvažováno 120 kg, chlazení počítám zvlášť.
> >
> > K této energii je potřeba přidat energii spotřebovanou na pohon příslušenství
> a
> > určit povolenou hloubku vybití. Snad to pomůže v případné úvaze o vyšším
> > napětí.
> >
> > Ondra
> >
> > #>  ------------ Původní zpráva ------------
> > #>  Od: Dominik Macko<mackodom na fel.cvut.cz>
> > #>  Předmět: Re: [FSE] TG Drives - motory na následující sezónu
> > #>  Datum: 10.6.2012 11:11:16
> > #>  ----------------------------------------
> > #>
> > #>
> > #>
> > #
> > #
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> > # Ondřej Fric
> > # CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > # Czech Technical University in Prague
> > # icq#:  394-760-523
> > # tel:     +420 775 396 531
> > #
> > #
> >
> >
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> > Ondřej Fric
> > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > Czech Technical University in Prague
> > icq#:  394-760-523
> > tel:     +420 775 396 531
> >
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Fse mailing list
> > Fse na fel.cvut.cz
> > https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
> 
> 
> 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#:  394-760-523
tel:     +420 775 396 531



More information about the Fse mailing list