[FSE] Fwd: Re: TG Drives - motory na následující sezónu
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Neděle Červen 10 14:55:50 CEST 2012
Ahoj Kubo,
děkuji za vyčerpávající odpověď, je topro mě jako číst čínštinu, ale něco jsem pochopil.
Z tvého mailu tedy vyplívá, že pokud by měl být pokles výkonu menší, je lepší jít na vyšší hladinu napětí?
Ondra
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Jakub Nohejl <nohejjak na fel.cvut.cz>
> Předmět: Re: [FSE] Fwd: Re: TG Drives - motory na následující sezónu
> Datum: 10.6.2012 14:43:58
> ----------------------------------------
> Ahoj,
>
> co se tyce odebirane energie a ucinnosti v elektrickych komponentach,
> situace se ma takto. Akumulator zacina v soucasnem reseni sve vybijeni
> na 54x4,2 V (226,8 V) a pokracuje dle charakteristiky vybijeni
> (charakteristiky jsou vzdy pro konstantni vybijeci proud (C znaci
> kapacitu akumulatoru, proud 1C je tedy proud 40 A, 2C pak 80 A atp.),
> coz je trochu neptrakticke, protoze proud ve formuli s klesajicim
> napetim bude klesat - charakteristika jednoho clanku plati co se tyce
> proudu pro celou akumulatorovu baterii, protoze vsechny clanky v serii
> maji tutez charakteristiku) pres jmenovitou hodnotu napeti 54x3,7 V
> (199,8 V) az na konecnou hodnotu napeti 54x2,9 V (156,6 V). Tedy prubeh
> napeti je nelinearni, dle prilozene charakteristiky a proto se dle meho
> nazoru bude zmensovat i odebirany proud (menic muze svou logikou
> kompenzovat snizovani napeti tim, ze bude zvysovat spinany proud do
> motoru. tento princip se vsak muze plne naplnit jen pri zvyseni napeti
> nekam nad 300V, v pripade soucasne varianty to neni plne mozne, takze
> celkova tendence odberu proudu bude opravdu klesajici.) Pokud se takto
> na vstupu menice meni napeti, ucinnost i odebirane proudy se nekam
> posouvaji. Jak, to ja nedokazu moc odhadnout. Ale za akumulatorove
> baterie (akupack) se to bude chovat dle vyse popsaneho.
>
> Vyteznost resp. kolik energie je mozne odebrat z akupacku zas zalezi na
> velikosti vybijeciho proudu a teplote. Tuto hodnotu bohuzel nelze nikde
> z zadnych specifikaci vycist a lze zjistit merenim. U soucasne varianty
> tuto hodnotu vime pro vybijeci proud 2C, kdy z jednoho clanku je v
> rozmezi 4,9 - 2,9 V mozne odebrat 0,154 kWh. Tedy cela konfigurace je
> 54x0,154 (8,3 kWh). Se zvysujicim proudem se cislo bude zmensovat a
> naopak. O vlivu impulzniho namahani se muzemem vicemene dohadovat,
> nicmene je mozne do baterie energii rovnez vracet, pokud bude dodrzeno
> maximalni provozni napeti 226,8 V. (nabijeci proud zalezi vzdy na
> rozdilu napeti baterie a prave teto spickove hodnoty)
>
>
>
> Pro variantu na 400 V plati postrehy vyse zminene, s tim, ze pocet
> clanku, celkova napeti jsou nasobena x2 a energie obsazena v jednom
> clanku je rovna 55%.
>
>
> Kuba
>
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> CTU CarTech Electric, ACP group
> Czech Technical University in Prague
>
> Dne 10.06.2012 12:23, Ondra Fric napsal(a):
> > Ahoj,
> >
> >
> > energie, kterou auto sežere pokud by jelo fako FS.03 ve španělsku (zatím
> nikde
> > nejeli se spalouchem energeticky náročněji), tak je okolo 6,93 kWh.
> > Počítám účinnost v elektrokomponentách 0,75 (bohužel nemohu zavést žádnou
> > nelineární závislost účinnosti, protože nemám grafy), na elektrické
> komponenty
> > bylo prozatím uvažováno 120 kg, chlazení počítám zvlášť.
> >
> > K této energii je potřeba přidat energii spotřebovanou na pohon příslušenství
> a
> > určit povolenou hloubku vybití. Snad to pomůže v případné úvaze o vyšším
> > napětí.
> >
> > Ondra
> >
> > #> ------------ Původní zpráva ------------
> > #> Od: Dominik Macko<mackodom na fel.cvut.cz>
> > #> Předmět: Re: [FSE] TG Drives - motory na následující sezónu
> > #> Datum: 10.6.2012 11:11:16
> > #> ----------------------------------------
> > #>
> > #>
> > #>
> > #
> > #
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> > # Ondřej Fric
> > # CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > # Czech Technical University in Prague
> > # icq#: 394-760-523
> > # tel: +420 775 396 531
> > #
> > #
> >
> >
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> > Ondřej Fric
> > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > Czech Technical University in Prague
> > icq#: 394-760-523
> > tel: +420 775 396 531
> >
> >
> >
> > _______________________________________________
> > Fse mailing list
> > Fse na fel.cvut.cz
> > https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list