[FSE] Fwd: Re: TG Drives - motory na následující sezónu
Jakub Nohejl
nohejjak na fel.cvut.cz
Pondělí Červen 11 00:04:06 CEST 2012
Ano Ondro, prikladal jsem jak ten prubeh napeti v case vypada a co jej
ovlivnuje. Podobne s energii. Samozrejme jsem mluvil hlavne za to, co
jde z akupacku a principy jsou stejne pro soucasne i pripravovane reseni.
Kuba
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
Dne 10.06.2012 14:55, Ondra Fric napsal(a):
> Ahoj Kubo,
>
> děkuji za vyčerpávající odpověď, je topro mě jako číst čínštinu, ale
> něco jsem pochopil.
>
> Z tvého mailu tedy vyplívá, že pokud by měl být pokles výkonu menší, je
> lepší jít na vyšší hladinu napětí?
>
> Ondra
>
>
>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od: Jakub Nohejl <nohejjak na fel.cvut.cz>
>> Předmět: Re: [FSE] Fwd: Re: TG Drives - motory na následující sezónu
>> Datum: 10.6.2012 14:43:58
>> ----------------------------------------
>> Ahoj,
>>
>> co se tyce odebirane energie a ucinnosti v elektrickych komponentach,
>> situace se ma takto. Akumulator zacina v soucasnem reseni sve vybijeni
>> na 54x4,2 V (226,8 V) a pokracuje dle charakteristiky vybijeni
>> (charakteristiky jsou vzdy pro konstantni vybijeci proud (C znaci
>> kapacitu akumulatoru, proud 1C je tedy proud 40 A, 2C pak 80 A atp.),
>> coz je trochu neptrakticke, protoze proud ve formuli s klesajicim
>> napetim bude klesat - charakteristika jednoho clanku plati co se tyce
>> proudu pro celou akumulatorovu baterii, protoze vsechny clanky v serii
>> maji tutez charakteristiku) pres jmenovitou hodnotu napeti 54x3,7 V
>> (199,8 V) az na konecnou hodnotu napeti 54x2,9 V (156,6 V). Tedy
>> prubeh napeti je nelinearni, dle prilozene charakteristiky a proto se
>> dle meho nazoru bude zmensovat i odebirany proud (menic muze svou
>> logikou kompenzovat snizovani napeti tim, ze bude zvysovat spinany
>> proud do motoru. tento princip se vsak muze plne naplnit jen pri
>> zvyseni napeti nekam nad 300V, v pripade soucasne varianty to neni
>> plne mozne, takze celkova tendence odberu proudu bude opravdu
>> klesajici.) Pokud se takto na vstupu menice meni napeti, ucinnost i
>> odebirane proudy se nekam posouvaji. Jak, to ja nedokazu moc
>> odhadnout. Ale za akumulatorove baterie (akupack) se to bude chovat
>> dle vyse popsaneho.
>>
>> Vyteznost resp. kolik energie je mozne odebrat z akupacku zas zalezi
>> na velikosti vybijeciho proudu a teplote. Tuto hodnotu bohuzel nelze
>> nikde z zadnych specifikaci vycist a lze zjistit merenim. U soucasne
>> varianty tuto hodnotu vime pro vybijeci proud 2C, kdy z jednoho clanku
>> je v rozmezi 4,9 - 2,9 V mozne odebrat 0,154 kWh. Tedy cela
>> konfigurace je 54x0,154 (8,3 kWh). Se zvysujicim proudem se cislo bude
>> zmensovat a naopak. O vlivu impulzniho namahani se muzemem vicemene
>> dohadovat, nicmene je mozne do baterie energii rovnez vracet, pokud
>> bude dodrzeno maximalni provozni napeti 226,8 V. (nabijeci proud
>> zalezi vzdy na rozdilu napeti baterie a prave teto spickove hodnoty)
>>
>>
>>
>> Pro variantu na 400 V plati postrehy vyse zminene, s tim, ze pocet
>> clanku, celkova napeti jsou nasobena x2 a energie obsazena v jednom
>> clanku je rovna 55%.
>>
>>
>> Kuba
>>
>> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>
>> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
>> CTU CarTech Electric, ACP group
>> Czech Technical University in Prague
>>
>> Dne 10.06.2012 12:23, Ondra Fric napsal(a):
>> > Ahoj,
>> >
>> >
>> > energie, kterou auto sežere pokud by jelo fako FS.03 ve španělsku
>> (zatím
>> nikde
>> > nejeli se spalouchem energeticky náročněji), tak je okolo 6,93 kWh.
>> > Počítám účinnost v elektrokomponentách 0,75 (bohužel nemohu zavést
>> žádnou
>> > nelineární závislost účinnosti, protože nemám grafy), na elektrické
>> komponenty
>> > bylo prozatím uvažováno 120 kg, chlazení počítám zvlášť.
>> >
>> > K této energii je potřeba přidat energii spotřebovanou na pohon
>> příslušenství
>> a
>> > určit povolenou hloubku vybití. Snad to pomůže v případné úvaze o
>> vyšším
>> > napětí.
>> >
>> > Ondra
>> >
>> > #> ------------ Původní zpráva ------------
>> > #> Od: Dominik Macko<mackodom na fel.cvut.cz>
>> > #> Předmět: Re: [FSE] TG Drives - motory na následující sezónu
>> > #> Datum: 10.6.2012 11:11:16
>> > #> ----------------------------------------
>> > #>
>> > #>
>> > #>
>> > #
>> > #
>> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>
>> > # Ondřej Fric
>> > # CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
>> > # Czech Technical University in Prague
>> > # icq#: 394-760-523
>> > # tel: +420 775 396 531
>> > #
>> > #
>> >
>> >
>> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>>
>> > Ondřej Fric
>> > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
>> > Czech Technical University in Prague
>> > icq#: 394-760-523
>> > tel: +420 775 396 531
>> >
>> >
>> >
>> > _______________________________________________
>> > Fse mailing list
>> > Fse na fel.cvut.cz
>> > https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>>
>>
>>
>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
>
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
More information about the Fse
mailing list