[FSE] Fwd: RE: Motory pro formuli student electric
Dominik Macko
mackodom na fel.cvut.cz
Úterý Červen 26 13:08:45 CEST 2012
Zdravím,
Z Firmy TG drives nám poslali návrh motorov pre ďalšiu sezónu. Sú tam 2
varianty. Treba si jednu zvoliť, ak nám vyhovuje. A do konca týždňa to
oznámim firme TG drives, a začnú pracovať na návhu, dodajú nám technické
výkresy. Je to varianta, ktorá počíta s novým accupackom 400 VDC.
Ktorá mechanická charakteristika vyhovuje viac našim požiadavkám ? Tá z
nižšími otáčkami znamená lacnejší IGBT modul.
----- Pôvodná správa -----
Predmet: RE: Motory pro formuli student electric
Dátum: Tue, 26 Jun 2012 10:36:27 +0200
Od: Richard Chamrád <chamrad na tgdrives.cz>
Pre: 'Dominik Macko' <mackodom na fel.cvut.cz>
Kópia: Zdenek Houf <houfzden na fel.cvut.cz>
Dobrý den,
Vaše požadavky jsou jiné než původně navržený motor. Dalo nám to nějaký čas,
než jsme navrhli nové řešení:
Nakonec jsme dospěli k tomuto řešení:
Motor: TGQ6-2000-10-400/T3X
Motor by měl vnější průměr 310mm (včetně chlazení, menší průměr není možný)
Aktivní délka železa bude 60mm, celková délka motoru včetně přírub by měla
být do 150mm.
Předpokládaná hmotnost aktivních částí-kostra, vinutí, magnety 14kg (nejsou
započítaná ložiska, chlazení, příruby)
V příloze posílám návrh vinutí s předpokládanými charakteristikami motorů
při 400VDC.
Pokud bude napětí nižší-motor nedosáhne na maximální otáčky a moment, ale
bude fungovat. Pokud napětí bude vyšší (nabité baterie 450VDC), bude možno
dosáhnout maximálního momentu i při vyšších otáčkách, než které jsou ve
grafu.
Hodnoty jsou předběžné a spíše je nutno počítat s nějakou toleranci.
Optimální se mi jeví řešení, s maximálním proudem 199A (v3)., ke kterému
bychom mohli použít 300A výkonové moduly(199 x 1,4=282A). Možná se podaří
ještě navinout něco mezi verzemi V2 a V3.
Dále upozorňují, že při použití napětí až 450VDC, bude nutno použít moduly
na min. 800VDC (800VDC obvykle nejsou jsou pak až 1200V).
Pokud si tuto koncepci odsouhlasíme, považoval bych první část vývoje
(koncepce řešení) za uzavřenou a v průběhu července bychom začali pracovat
na výkresové dokumentaci k motoru a vytipování výkonových modulů k měniči.
Během července bychom mohli uzavřít také smlouvu .
Příští týden mám dovolenou budu až 10.8.
S pozdravem
Richard Chamrád
Předpokládaný špičkový výkon 37,6 kW.
se poměrně značně měnií
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120626/b28460e9/attachment-0003.htm>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: Q6-2000-10-400a-v3.xls
Type: application/vnd.ms-excel
Size: 50176 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120626/b28460e9/attachment-0010.xls>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: Q6-2000-10-400a-v2.xls
Type: application/vnd.ms-excel
Size: 49664 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20120626/b28460e9/attachment-0011.xls>
More information about the Fse
mailing list