[FSE] Fwd: RE: Motory pro formuli student electric
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Úterý Červen 26 19:14:43 CEST 2012
Ahoj,
nacpal jsem napočítané hodnoty do simulinku na výpočet zrychlení, výsledky jsou:
Varianta 2
acceleration (75m) za 4,23 s
100 km/h za 3,38 s
Varianta 3
acceleration (75m) za 4,33 s
100 km/h za 3,6 s
Výsledky nejsou až tak rozdílné, vezmeme li v úvahu nezahrnuté faktory, jako jsou kvalita jezdce, pneumatik, vozovky, povrchu a hlavně přesnost numerické integrace, je rozdíl minimální. Nicméně každá desetinka může znamenat několik příček, z tohoto pohledu se jeví jako vhodnější varianta 2.
Průměr 310 považuji za akceptovatelný, nicméně bude znamenat menší zásah do uchycení tlumících/pružících jednotek.
Nyní je to spíše na vyjádření elektrotechniků a TG Drives, co je vhodnější.
Z pohledu výpočtáře bych opět doplnil jako další kritérium pro výběr vyšší účinnost a nižší hmotnost (pokud se varianty včetně regulace budou výrazně lišit).
Nevím jak je na tom tým s bugetem na příští sezónu, zda není změna akumulátoru příliš nákladná investice.
Ondra
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Dominik Macko <mackodom na fel.cvut.cz>
> Předmět: Fwd: RE: Motory pro formuli student electric
> Datum: 26.6.2012 13:08:58
> ----------------------------------------
> Zdravím,
>
> Z Firmy TG drives nám poslali návrh motorov pre ďalšiu sezónu. Sú tam 2
> varianty. Treba si jednu zvoliť, ak nám vyhovuje. A do konca týždňa to
> oznámim firme TG drives, a začnú pracovať na návhu, dodajú nám technické
> výkresy. Je to varianta, ktorá počíta s novým accupackom 400 VDC.
>
> Ktorá mechanická charakteristika vyhovuje viac našim požiadavkám ? Tá z
> nižšími otáčkami znamená lacnejší IGBT modul.
>
>
> ----- Pôvodná správa -----
> Predmet: RE: Motory pro formuli student electric
> Dátum: Tue, 26 Jun 2012 10:36:27 +0200
> Od: Richard Chamrád <chamrad na tgdrives.cz>
> Pre: 'Dominik Macko' <mackodom na fel.cvut.cz>
> Kópia: Zdenek Houf <houfzden na fel.cvut.cz>
>
>
>
> Dobrý den,
>
> Vaše požadavky jsou jiné než původně navržený motor. Dalo nám to nějaký čas,
> než jsme navrhli nové řešení:
>
> Nakonec jsme dospěli k tomuto řešení:
> Motor: TGQ6-2000-10-400/T3X
> Motor by měl vnější průměr 310mm (včetně chlazení, menší průměr není možný)
> Aktivní délka železa bude 60mm, celková délka motoru včetně přírub by měla
> být do 150mm.
> Předpokládaná hmotnost aktivních částí-kostra, vinutí, magnety 14kg (nejsou
> započítaná ložiska, chlazení, příruby)
>
> V příloze posílám návrh vinutí s předpokládanými charakteristikami motorů
> při 400VDC.
> Pokud bude napětí nižší-motor nedosáhne na maximální otáčky a moment, ale
> bude fungovat. Pokud napětí bude vyšší (nabité baterie 450VDC), bude možno
> dosáhnout maximálního momentu i při vyšších otáčkách, než které jsou ve
> grafu.
> Hodnoty jsou předběžné a spíše je nutno počítat s nějakou toleranci.
> Optimální se mi jeví řešení, s maximálním proudem 199A (v3)., ke kterému
> bychom mohli použít 300A výkonové moduly(199 x 1,4=282A). Možná se podaří
> ještě navinout něco mezi verzemi V2 a V3.
> Dále upozorňují, že při použití napětí až 450VDC, bude nutno použít moduly
> na min. 800VDC (800VDC obvykle nejsou jsou pak až 1200V).
>
> Pokud si tuto koncepci odsouhlasíme, považoval bych první část vývoje
> (koncepce řešení) za uzavřenou a v průběhu července bychom začali pracovat
> na výkresové dokumentaci k motoru a vytipování výkonových modulů k měniči.
> Během července bychom mohli uzavřít také smlouvu .
>
> Příští týden mám dovolenou budu až 10.8.
>
> S pozdravem
> Richard Chamrád
>
>
>
>
> Předpokládaný špičkový výkon 37,6 kW.
>
> se poměrně značně měnií
>
>
>
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list