[FSE] Pravidla FSG
Jakub Prokeš
jakub.prokes na fs.cvut.cz
Sobota Listopad 10 12:18:21 CET 2012
Ahoj,
Na FSG workshopu jsem si dělal zápisky ke změnám v pravidlech FSE. Všechno
jste už možná zjistili díky studiu těch nových pravidel, ale raději sepíšu,
co tam vybrali za změny. Předesílám, že v FSE autech, jejich parametrech a
pravidlech se detailně nevyznám, psal jsem si to, co jsem slyšel (viděl).
Pokud je tedy něco "nesmysl", obraťte se na pravidla, víc vám k tomu
nepovím, než píšu níže.
- pro všechny evropské soutěže je max napětí baterie 600VDC, 300VDC má jen
Lincoln v USA
- zpátečka je zakázaná
- rekuperace je povolená pouze při v > 5 km/h
- pojistky musí být oddělené od baterií, AIR musí být zvlášť a také musí být
bez rtuti
- pozor na nové pravidlo EV 3.6, týká se AMS
- pozor na nová pravidla pro non-LiFePo články
- EV 4.2, EV 4.4 - vyjasnění
- pozor na TS measuring points - EV 4.5, TS insulation EV 4.6
- "wiring must withstand 200 N" - kabely musí být bezpečně připevněny.
Ujišťovali nás, že nikdo nebude se siloměrem tahat za každý svazek, ale při
zjevně volných svazcích vás mohou vyloučit
- zapnutí TS možné pouze při sešlápnuté brzdě
- EV 5.1.9 by mělo být vyřazeno
- EV 5.6 - odpojení AIR, pokud jde více než 5kW na motor po t>500 ms
- AV 5.3 - electrical systém advisor musí podepsat FMEA a ESF
- D8.12.3 - při výměně pilotů smí být třetí osobou pouze ESO
- D8.12.4 - MS mohou být použity při výměně "energy meter supply", musí být
přímo v GLVMS (Ground Low Voltage ...)
- snímač pedálu je považován za připojený "napřímo", i když jde skrz ECU
- budou se kontrolovat nabíjecí podmínky baterií dle datasheetů (některé
týmy údajně záměrně překračovali dovolené podmínky s cílem mít lehčí
baterie, které ale vyždímají/zničí během jednoho Endurance)
- byly změněny výpočty pro energy efficiency
A ještě pár postřehů od kluků z Delftu a jejich mašině (opět prosím o
shovívavost, nejsem odborník, psal jsem si co jsem slyšel):
- různé nastavení řídící jednotky pro různé disciplíny, pro autokros
maximální výkon, pro endurance snížený výkon s ohledem na "spotřebu"
- během FSG Endurance vůbec nepoužili klasické brzdy - jeli sice né tak
dynamicky (viz předchozí bod), ale díky tomu jim stačilo pro brždění pouze
rekuperovat
- motory mají chlazené pouze na vnějším plášti (matně si vybavuji vaši
diskuzi ohledně chlazení vnitřkem před letošními soutěžemi)
- baterie 32,6kg, rekuperací dobijí 1,4kWh -> -8kg na bateriích
Doufám, že budou informace k užitku.
Jakub Prokeš
-----Original Message-----
From: Fse [mailto:fse-bounces na fel.cvut.cz] On Behalf Of Jakub Nohejl
Sent: Tuesday, November 06, 2012 11:53 PM
To: martin iska
Cc: Formula; Formula
Subject: Re: [FSE] Pravidla FSG
Výborně Martine a díky za zprávu, to je přesně to co potřebujeme, sám jsem
si vůbec nevšíml. ;-) Již jsem je přidal do složky "_ACP_2013/Pravidla/".
"Keep watching" aneb sleduj pravdila soutěží i nadále.
Kuba
----------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------
Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
CTU CarTech Electric, ACP group
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric
Dne 06.11.2012 23:11, martin iska napsal(a):
> Ahoj
> zde zasílám pravidla FSG, týkají se:"maximum power for FSE, and a
> minimum safety structure"
>
> Měj se
_______________________________________________
Fse mailing list
Fse na fel.cvut.cz
https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
More information about the Fse
mailing list