[FSE] Pravidla FSG

Dominik Macko macko.domi na gmail.com
Sobota Listopad 10 16:03:33 CET 2012


Diky za informácie ! :)

Len taký postreh, neprezradili vám ako dlho (resp. koľko cyklov) vydržia 
tie baterky kedže rekuperujú?

Dominik

Dňa 10. 11. 2012 12:18 Jakub Prokeš wrote / napísal(a):
> Ahoj,
> Na FSG workshopu jsem si dělal zápisky ke změnám v pravidlech FSE. Všechno
> jste už možná zjistili díky studiu těch nových pravidel, ale raději sepíšu,
> co tam vybrali za změny. Předesílám, že v FSE autech, jejich parametrech a
> pravidlech se detailně nevyznám, psal jsem si to, co jsem slyšel (viděl).
> Pokud je tedy něco "nesmysl", obraťte se na pravidla, víc vám k tomu
> nepovím, než píšu níže.
>
> - pro všechny evropské soutěže je max napětí baterie 600VDC, 300VDC má jen
> Lincoln v USA
> - zpátečka je zakázaná
> - rekuperace je povolená pouze při v > 5 km/h
> - pojistky musí být oddělené od baterií, AIR musí být zvlášť a také musí být
> bez rtuti
> - pozor na nové pravidlo EV 3.6, týká se AMS
> - pozor na nová pravidla pro non-LiFePo články
> - EV 4.2, EV 4.4 - vyjasnění
> - pozor na TS measuring points - EV 4.5, TS insulation EV 4.6
> - "wiring must withstand 200 N" - kabely musí být bezpečně připevněny.
> Ujišťovali nás, že nikdo nebude se siloměrem tahat za každý svazek, ale při
> zjevně volných svazcích vás mohou vyloučit
> - zapnutí TS možné pouze při sešlápnuté brzdě
> - EV 5.1.9 by mělo být vyřazeno
> - EV 5.6 - odpojení AIR, pokud jde více než 5kW na motor po t>500 ms
> - AV 5.3 - electrical systém advisor musí podepsat FMEA a ESF
> - D8.12.3 - při výměně pilotů smí být třetí osobou pouze ESO
> - D8.12.4 - MS mohou být použity při výměně "energy meter supply", musí být
> přímo v GLVMS (Ground Low Voltage ...)
> - snímač pedálu je považován za připojený "napřímo", i když jde skrz ECU
> - budou se kontrolovat nabíjecí podmínky baterií dle datasheetů (některé
> týmy údajně záměrně překračovali dovolené podmínky s cílem mít lehčí
> baterie, které ale vyždímají/zničí během jednoho Endurance)
> - byly změněny výpočty pro energy efficiency
>
> A ještě pár postřehů od kluků z Delftu a jejich mašině (opět prosím o
> shovívavost, nejsem odborník, psal jsem si co jsem slyšel):
> - různé nastavení řídící jednotky pro různé disciplíny, pro autokros
> maximální výkon, pro endurance snížený výkon s ohledem na "spotřebu"
> - během FSG Endurance vůbec nepoužili klasické brzdy - jeli sice né tak
> dynamicky (viz předchozí bod), ale díky tomu jim stačilo pro brždění pouze
> rekuperovat
> - motory mají chlazené pouze na vnějším plášti (matně si vybavuji vaši
> diskuzi ohledně chlazení vnitřkem před letošními soutěžemi)
> - baterie 32,6kg, rekuperací dobijí 1,4kWh -> -8kg na bateriích
>
> Doufám, že budou informace k užitku.
>
> Jakub Prokeš
>
> -----Original Message-----
> From: Fse [mailto:fse-bounces na fel.cvut.cz] On Behalf Of Jakub Nohejl
> Sent: Tuesday, November 06, 2012 11:53 PM
> To: martin iska
> Cc: Formula; Formula
> Subject: Re: [FSE] Pravidla FSG
>
> Výborně Martine a díky za zprávu, to je přesně to co potřebujeme, sám jsem
> si vůbec nevšíml. ;-) Již jsem je přidal do složky "_ACP_2013/Pravidla/".
> "Keep watching" aneb sleduj pravdila soutěží i nadále.
>
>
> Kuba
>
> ----------------------------------------------------------------------------
> ---------------------------------------------------------------------
> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> CTU CarTech Electric, ACP group
> Czech Technical University in Prague
> www.cartech.cvut.cz/electric
>
>
> Dne 06.11.2012 23:11, martin iska napsal(a):
>> Ahoj
>> zde zasílám pravidla FSG, týkají se:"maximum power for FSE, and a
>> minimum safety structure"
>>
>> Měj se
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse

-- 
Dominik Macko
CTU CarTech Electric
Czech Technical University in Prague
http://www.cartech.cvut.cz/
Mob. (+420) 605 446 825




More information about the Fse mailing list