[FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Středa Září 19 23:21:51 CEST 2012
Ahoj,
prosím o schválení/korekci dat pro TG drives - rád bych to zítra odeslal:
Odhad hmotností dílčích částí:
Mechanická část (rám, nápravy,karoserie, …viz FS.03): 120 [kg]
Akumulátor (bude 20[Ah] @ 400[V]?): 80 [kg] (jde o odhad)
Motory: 40 [kg]
Regulátory: 15 [kg]
Jezdec : 70 [kg]
Kabeláž: 10 [kg]
Chlazení: 5 [kg]
----------------------------------------------------------------------------------------------------
celkem: 340 [kg] (auto 270 [kg] - šlo by i míň)
Dále prosil pan Kreysa o vyspecifikování rozměrů pro regulátory - to by si měl vzít na starost ten kdo dělá package.
Po cca 7mi hodinách úprav simulinků se mi konečně podařilo rozchodit výpočty i se zohledněním účinnostní mapy - tu jsem si interpoloval mezi křivkami od p. Chamráda. Mimochdem asi 3 hodiny jsem se zasekl protože jsem si přehodil vstupy do 2D look up table:-D
Ze simulací mi vyplívá, že pokud by nám to jelo jako jela FS.03 ve Varáno v Itálii 2011 (což asi nepojede - o něco málo pomalejší by to mělo být - nemám energeticky náročnější rychlostní profil), tak by bylo potřeba odebrat bez rekuperace z baterek 7,44 kWh.
Když jsem ještě zavedl omezení na odběr z baterek 80 [kW], tak tato hodnota klesne na 7,17 [kWh].
Jen pro zajímavost jsem zkusil spočítat, kolik by bylo teoreticky možné rekuperovat kdyby se brzdilo maximálním momentem motorů při adhezním omezení (kde jsem k rekuperaci získal nějaké údaje se mě ani radši nepjtejte) a ono by teoreticky šlo rekuperovat přes 3,5 [KWh]...prakticky myslím, že necelá 1 [kWh] by byla dosažitelná.
Předem díky za vyjádření
Ondra
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list