[FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
Zdenek Houf
houfzden na fel.cvut.cz
Středa Září 19 23:57:33 CEST 2012
Ahoj,
za mě si myslím, že ACP by mohl vážit v pohodě 60 kg. Jiak mi ty hmotnosti souhlasí.
Z.
Ing. Zdeněk Houf
CTU CarTech Electric
Team Captain
www.cartech.cvut.cz
tel: +420 22435 2341, +420 720 672 328
ICQ: 243288640
Skype: fkyfkyfky
On 19.9.2012, at 23:21, Ondra Fric wrote:
> Ahoj,
>
> prosím o schválení/korekci dat pro TG drives - rád bych to zítra odeslal:
>
> Odhad hmotností dílčích částí:
> Mechanická část (rám, nápravy,karoserie, …viz FS.03): 120 [kg]
> Akumulátor (bude 20[Ah] @ 400[V]?): 80 [kg] (jde o odhad)
> Motory: 40 [kg]
> Regulátory: 15 [kg]
> Jezdec : 70 [kg]
> Kabeláž: 10 [kg]
> Chlazení: 5 [kg]
> ----------------------------------------------------------------------------------------------------
> celkem: 340 [kg] (auto 270 [kg] - šlo by i míň)
>
> Dále prosil pan Kreysa o vyspecifikování rozměrů pro regulátory - to by si měl vzít na starost ten kdo dělá package.
>
> Po cca 7mi hodinách úprav simulinků se mi konečně podařilo rozchodit výpočty i se zohledněním účinnostní mapy - tu jsem si interpoloval mezi křivkami od p. Chamráda. Mimochdem asi 3 hodiny jsem se zasekl protože jsem si přehodil vstupy do 2D look up table:-D
>
> Ze simulací mi vyplívá, že pokud by nám to jelo jako jela FS.03 ve Varáno v Itálii 2011 (což asi nepojede - o něco málo pomalejší by to mělo být - nemám energeticky náročnější rychlostní profil), tak by bylo potřeba odebrat bez rekuperace z baterek 7,44 kWh.
> Když jsem ještě zavedl omezení na odběr z baterek 80 [kW], tak tato hodnota klesne na 7,17 [kWh].
> Jen pro zajímavost jsem zkusil spočítat, kolik by bylo teoreticky možné rekuperovat kdyby se brzdilo maximálním momentem motorů při adhezním omezení (kde jsem k rekuperaci získal nějaké údaje se mě ani radši nepjtejte) a ono by teoreticky šlo rekuperovat přes 3,5 [KWh]...prakticky myslím, že necelá 1 [kWh] by byla dosažitelná.
>
> Předem díky za vyjádření
>
> Ondra
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
More information about the Fse
mailing list