[FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Čtvrtek Září 20 10:27:00 CEST 2012
Ahoj,
já vím, že je to problém s tou rekuperací - jen mě to zajímalo a chtěl jsem zkusit pošťouchnout někoho z elektrykářů, aby k tomu zjistil více - aby to nebylo už jenom, že to nejspíš nejde, ale zjistit jakto, že to někomu jde a jak moc je to na prd.
K tomu jezdci máš pravdu - napíšu tam radši 70-80 [kg] - třeba bude další dominik;-)
K rozměru réglů: 19.9. 2012, 09:37 - včera v 09:37 se mě právě pan Kreysa ptal na specifikaci zástavbového prostoru pro měniče, ty máš nějaké čerstvější info?
Ondra
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: František Pech <pechfran na fel.cvut.cz>
> Předmět: Re: [FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
> Datum: 20.9.2012 08:05:05
> ----------------------------------------
> Ahoj, jezdec ma 80kg (75 + obleceni). Rozměry regulátorů přišly v emailu od ing.
> Kreysy. Nechápu, co chce více specifikovat. Nevěříme moc tomu, že by ta
> rekuperace pomohla, když brzdíš max 2s. ACP bude mít kolem těch 80kg.
> Kdybys ještě něco potřeboval, tak napiš.
> Fanda
> --
> Odesláno z mého telefonu. Omluvte prosím mou stručnost.
>
> Ondra Fric <fricik na seznam.cz> napsal(a):
>
> Ahoj,
>
> prosím o schválení/korekci dat pro TG drives - rád bych to zítra odeslal:
>
> Odhad hmotností dílčích částí:
> Mechanická část (rám, nápravy,karoserie, …viz FS.03): 120 [kg]
> Akumulátor (bude 20[Ah] @ 400[V]?): 80 [kg] (jde o odhad)
> Motory: 40 [kg]
> Regulátory: 15 [kg]
> Jezdec : 70 [kg]
> Kabeláž: 10 [kg]
> Chlazení: 5 [kg]
> _____________________________________________
>
> celkem: 340 [kg] (auto 270 [kg] - šlo by i míň)
>
> Dále prosil pan Kreysa o vyspecifikování rozměrů pro regulátory - to by si měl
> vzít na starost ten kdo dělá package.
>
> Po cca 7mi hodinách úprav simulinků se mi konečně podařilo rozchodit výpočty i
> se zohledněním účinnostní mapy - tu jsem si interpoloval mezi křivkami od p.
> Chamráda. Mimochdem asi 3 hodiny jsem se zasekl protože jsem si přehodil vstupy
> do 2D look up table:-D
>
> Ze simulací mi vyplívá, že pokud by nám to jelo jako jela FS.03 ve Varáno v
> Itálii 2011 (což asi nepojede - o něco málo pomalejší by to mělo být - nemám
> energeticky náročnější rychlostní profil), tak by bylo potřeba odebrat bez
> rekuperace z baterek 7,44 kWh.
> Když jsem ještě zavedl omezení na odběr z baterek 80 [kW], tak tato hodnota
> klesne na 7,17 [kWh].
> Jen pro zajímavost jsem zkusil spočítat, kolik by bylo teoreticky možné
> rekuperovat kdyby se brzdilo maximálním momentem motorů při adhezním omezení
> (kde jsem k rekuperaci získal nějaké údaje se mě ani radši nepjtejte) a ono by
> teoreticky šlo rekuperovat přes 3,5 [KWh]...prakticky myslím, že necelá 1 [kWh]
> by byla dosažitelná.
>
> Předem díky za vyjádření
>
> Ondra
> _____________________________________________
>
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
> _____________________________________________
>
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list