[FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
Honza Bauer
bauerja2 na fel.cvut.cz
Čtvrtek Září 20 12:26:37 CEST 2012
Ahoj, myslim, ze pokud se chcete zabyvat rekuperaci, tak by stalo zato
udelat poradny model pohonu v Matlabu (s tim rad pomuzu), ale modelovat
guicuv motor je absolutni ztratou casu. Takze by to chtelo presne
parametry motoru od TG drives a zpusob jejich rizeni. Pripadne uvazujeme
na katedre o nakupu toolboxu do matlabu pro modelovani mechaniky
vozidla, takze i to by se pak dalo zakomponovat. Muzete pouvazovat o
tom, zda by nekdo z FEL nechtel model resit jako BP. Model synchronaku
s PM resil uz v ramci sve DP Dominik a vytvoril rekl bych zdarily model
stroje. Rizeni by se muselo premodelovat, tak aby odpovidalo tomu co vam
doda Zlin. Pak si muzeme/te zacit hrat s modelovanim rekuperace a zkusit
ziskat alespon ramcovou predstavu o energiich, ktere se (ne)daji usporit.
S pozdravem Honza Bauer
Dne 20.9.2012 10:27, Ondra Fric napsal(a):
> Ahoj,
>
> já vím, že je to problém s tou rekuperací - jen mě to zajímalo a chtěl jsem zkusit pošťouchnout někoho z elektrykářů, aby k tomu zjistil více - aby to nebylo už jenom, že to nejspíš nejde, ale zjistit jakto, že to někomu jde a jak moc je to na prd.
>
> K tomu jezdci máš pravdu - napíšu tam radši 70-80 [kg] - třeba bude další dominik;-)
>
> K rozměru réglů: 19.9. 2012, 09:37 - včera v 09:37 se mě právě pan Kreysa ptal na specifikaci zástavbového prostoru pro měniče, ty máš nějaké čerstvější info?
>
> Ondra
>
>> ------------ Původní zpráva ------------
>> Od: František Pech <pechfran na fel.cvut.cz>
>> Předmět: Re: [FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
>> Datum: 20.9.2012 08:05:05
>> ----------------------------------------
>> Ahoj, jezdec ma 80kg (75 + obleceni). Rozměry regulátorů přišly v emailu od ing.
>> Kreysy. Nechápu, co chce více specifikovat. Nevěříme moc tomu, že by ta
>> rekuperace pomohla, když brzdíš max 2s. ACP bude mít kolem těch 80kg.
>> Kdybys ještě něco potřeboval, tak napiš.
>> Fanda
>> --
>> Odesláno z mého telefonu. Omluvte prosím mou stručnost.
>>
>> Ondra Fric <fricik na seznam.cz> napsal(a):
>>
>> Ahoj,
>>
>> prosím o schválení/korekci dat pro TG drives - rád bych to zítra odeslal:
>>
>> Odhad hmotností dílčích částí:
>> Mechanická část (rám, nápravy,karoserie, …viz FS.03): 120 [kg]
>> Akumulátor (bude 20[Ah] @ 400[V]?): 80 [kg] (jde o odhad)
>> Motory: 40 [kg]
>> Regulátory: 15 [kg]
>> Jezdec : 70 [kg]
>> Kabeláž: 10 [kg]
>> Chlazení: 5 [kg]
>> _____________________________________________
>>
>> celkem: 340 [kg] (auto 270 [kg] - šlo by i míň)
>>
>> Dále prosil pan Kreysa o vyspecifikování rozměrů pro regulátory - to by si měl
>> vzít na starost ten kdo dělá package.
>>
>> Po cca 7mi hodinách úprav simulinků se mi konečně podařilo rozchodit výpočty i
>> se zohledněním účinnostní mapy - tu jsem si interpoloval mezi křivkami od p.
>> Chamráda. Mimochdem asi 3 hodiny jsem se zasekl protože jsem si přehodil vstupy
>> do 2D look up table:-D
>>
>> Ze simulací mi vyplívá, že pokud by nám to jelo jako jela FS.03 ve Varáno v
>> Itálii 2011 (což asi nepojede - o něco málo pomalejší by to mělo být - nemám
>> energeticky náročnější rychlostní profil), tak by bylo potřeba odebrat bez
>> rekuperace z baterek 7,44 kWh.
>> Když jsem ještě zavedl omezení na odběr z baterek 80 [kW], tak tato hodnota
>> klesne na 7,17 [kWh].
>> Jen pro zajímavost jsem zkusil spočítat, kolik by bylo teoreticky možné
>> rekuperovat kdyby se brzdilo maximálním momentem motorů při adhezním omezení
>> (kde jsem k rekuperaci získal nějaké údaje se mě ani radši nepjtejte) a ono by
>> teoreticky šlo rekuperovat přes 3,5 [KWh]...prakticky myslím, že necelá 1 [kWh]
>> by byla dosažitelná.
>>
>> Předem díky za vyjádření
>>
>> Ondra
>> _____________________________________________
>>
>> Ondřej Fric
>> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
>> Czech Technical University in Prague
>> icq#: 394-760-523
>> tel: +420 775 396 531
>> _____________________________________________
>>
>> Fse mailing list
>> Fse na fel.cvut.cz
>> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>>
>>
>>
>>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
More information about the Fse
mailing list