[FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
Ondra Fric
fricik na seznam.cz
Čtvrtek Září 20 13:05:50 CEST 2012
Ahoj,
co se týče podélné dynamiky, tak mám komplet model vozidla v Simulinku, takže pokud by někdo sestavil něco, co by šlo použít jako subsystém a popisovalo by to chování motoru, tak by to neměl být problém přidat. Já jsem to počítal samozřejmě zjednodušeně - jen z energetických bilancí, bohužel nerozumím tomu, co se děje uvnitř motoru/regulátoru.
Stálo by za to pouvažovat o namodelování celého auta v SimPacku.
Ondra
> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Honza Bauer <bauerja2 na fel.cvut.cz>
> Předmět: Re: [FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
> Datum: 20.9.2012 12:26:41
> ----------------------------------------
> Ahoj, myslim, ze pokud se chcete zabyvat rekuperaci, tak by stalo zato
> udelat poradny model pohonu v Matlabu (s tim rad pomuzu), ale modelovat
> guicuv motor je absolutni ztratou casu. Takze by to chtelo presne
> parametry motoru od TG drives a zpusob jejich rizeni. Pripadne uvazujeme
> na katedre o nakupu toolboxu do matlabu pro modelovani mechaniky
> vozidla, takze i to by se pak dalo zakomponovat. Muzete pouvazovat o
> tom, zda by nekdo z FEL nechtel model resit jako BP. Model synchronaku
> s PM resil uz v ramci sve DP Dominik a vytvoril rekl bych zdarily model
> stroje. Rizeni by se muselo premodelovat, tak aby odpovidalo tomu co vam
> doda Zlin. Pak si muzeme/te zacit hrat s modelovanim rekuperace a zkusit
> ziskat alespon ramcovou predstavu o energiich, ktere se (ne)daji usporit.
>
> S pozdravem Honza Bauer
>
> Dne 20.9.2012 10:27, Ondra Fric napsal(a):
> > Ahoj,
> >
> > já vím, že je to problém s tou rekuperací - jen mě to zajímalo a chtěl jsem
> zkusit pošťouchnout někoho z elektrykářů, aby k tomu zjistil více - aby to
> nebylo už jenom, že to nejspíš nejde, ale zjistit jakto, že to někomu jde a jak
> moc je to na prd.
> >
> > K tomu jezdci máš pravdu - napíšu tam radši 70-80 [kg] - třeba bude další
> dominik;-)
> >
> > K rozměru réglů: 19.9. 2012, 09:37 - včera v 09:37 se mě právě pan Kreysa ptal
> na specifikaci zástavbového prostoru pro měniče, ty máš nějaké čerstvější info?
> >
> > Ondra
> >
> >> ------------ Původní zpráva ------------
> >> Od: František Pech <pechfran na fel.cvut.cz>
> >> Předmět: Re: [FSE] Podklady pro TG drives - důležité i PRO ACP!!!
> >> Datum: 20.9.2012 08:05:05
> >> ----------------------------------------
> >> Ahoj, jezdec ma 80kg (75 + obleceni). Rozměry regulátorů přišly v emailu od
> ing.
> >> Kreysy. Nechápu, co chce více specifikovat. Nevěříme moc tomu, že by ta
> >> rekuperace pomohla, když brzdíš max 2s. ACP bude mít kolem těch 80kg.
> >> Kdybys ještě něco potřeboval, tak napiš.
> >> Fanda
> >> --
> >> Odesláno z mého telefonu. Omluvte prosím mou stručnost.
> >>
> >> Ondra Fric <fricik na seznam.cz> napsal(a):
> >>
> >> Ahoj,
> >>
> >> prosím o schválení/korekci dat pro TG drives - rád bych to zítra odeslal:
> >>
> >> Odhad hmotností dílčích částí:
> >> Mechanická část (rám, nápravy,karoserie, …viz FS.03): 120 [kg]
> >> Akumulátor (bude 20[Ah] @ 400[V]?): 80 [kg] (jde o odhad)
> >> Motory: 40 [kg]
> >> Regulátory: 15 [kg]
> >> Jezdec : 70 [kg]
> >> Kabeláž: 10 [kg]
> >> Chlazení: 5 [kg]
> >> _____________________________________________
> >>
> >> celkem: 340 [kg] (auto 270 [kg] - šlo by i míň)
> >>
> >> Dále prosil pan Kreysa o vyspecifikování rozměrů pro regulátory - to by si
> měl
> >> vzít na starost ten kdo dělá package.
> >>
> >> Po cca 7mi hodinách úprav simulinků se mi konečně podařilo rozchodit výpočty
> i
> >> se zohledněním účinnostní mapy - tu jsem si interpoloval mezi křivkami od p.
> >> Chamráda. Mimochdem asi 3 hodiny jsem se zasekl protože jsem si přehodil
> vstupy
> >> do 2D look up table:-D
> >>
> >> Ze simulací mi vyplívá, že pokud by nám to jelo jako jela FS.03 ve Varáno v
> >> Itálii 2011 (což asi nepojede - o něco málo pomalejší by to mělo být - nemám
> >> energeticky náročnější rychlostní profil), tak by bylo potřeba odebrat bez
> >> rekuperace z baterek 7,44 kWh.
> >> Když jsem ještě zavedl omezení na odběr z baterek 80 [kW], tak tato hodnota
> >> klesne na 7,17 [kWh].
> >> Jen pro zajímavost jsem zkusil spočítat, kolik by bylo teoreticky možné
> >> rekuperovat kdyby se brzdilo maximálním momentem motorů při adhezním omezení
> >> (kde jsem k rekuperaci získal nějaké údaje se mě ani radši nepjtejte) a ono
> by
> >> teoreticky šlo rekuperovat přes 3,5 [KWh]...prakticky myslím, že necelá 1
> [kWh]
> >> by byla dosažitelná.
> >>
> >> Předem díky za vyjádření
> >>
> >> Ondra
> >> _____________________________________________
> >>
> >> Ondřej Fric
> >> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> >> Czech Technical University in Prague
> >> icq#: 394-760-523
> >> tel: +420 775 396 531
> >> _____________________________________________
> >>
> >> Fse mailing list
> >> Fse na fel.cvut.cz
> >> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
> >>
> >>
> >>
> >>
> >
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> > Ondřej Fric
> > CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> > Czech Technical University in Prague
> > icq#: 394-760-523
> > tel: +420 775 396 531
> > _______________________________________________
> > Fse mailing list
> > Fse na fel.cvut.cz
> > https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
>
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ondřej Fric
CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
Czech Technical University in Prague
icq#: 394-760-523
tel: +420 775 396 531
More information about the Fse
mailing list