[FSE] Práce před závody

Ondra Fric fricik na seznam.cz
Úterý Srpen 13 11:32:55 CEST 2013


Ahoj kluci,




nebudu nic komentovat, jen se pokusím pomct odstranit problémy.





podle mě by měl být postup následující:

1.) dokončit úklid a sepsat, co chybí

2.) sepsat vybavení, které na závodech chybělo a nakoupit/půjčit

3.) sepsat, co na závodech nefungovalo (na autě i v týmu) a navrhnout 
opravná opatření včetně přiřazení úkolů

4.) Každou důležitou konstrukční skupinu má na starosti jedna odpovědná 
osoba (může mít pod sebou lidi) a ta musí zajistiti její maximální fukčnost 
a spolehlivost - hlásit kapitánům stav, co potřebují ke splnění a 
předpokládané dokončení.

5.) Zvolení 1 osoby zodpovědné za elektro a 1 za mechaniku, které řeknou - 
jsme připravení nebo k tomu abychom mohli dokončit, potřebujeme: např. 
mechanika od elektra - potřebujeme aby to jezdilo, než naladímu tlumiče a 
doladíme geometrii, staticky je vše nastavené a připravené.

6.) Větší spolupráce elektra a mechaniky - uvědomte si pánové, že bez trubek
by elektro popadalo na zem, ale také naopak, že bez pohonu je sebelepší 
chassis jen Flinstounovic autíčko.

7.) Distribuovat práci - je zde pár chlapců, kteří jsou tak přetížení, že je
to ničí a naopak pár chlapců, kteří nemají moc co dělat - vezměte si někoho 
pod křídla, kdo vám bude koukat přes rameno a pomáhat s jednoduššími věcmi -
je potřeba zaučit nové kluky, ať nedopadnete jako spalovák po odchodu Jindry
Hrušky a Tomáše Karniše...

8.) Lidi, co nebudou aktivní a spolehliví a hlavně, co nebudou plnit úkoly 
by neměli jezdit na závody, v případě hrubších prohřešků by měli opustit 
tým. Uvědomte si, že když se práce rozdělí a zvolí se harmonogram, tak každý
výpadek práce způsobuje časový skluz, přetížení jiných lidí, stres a logicky
i chyby!!!




Rád bych poradil k elektru, ale to nechám na povolaných




Co se týče mechaniky:




1.) Zajděte za kluky z CMB a půjčte si váhy a přípravky na geometrii

2.) Nafoukejte gumy a pak polaďte geometrii - vše jen staticky  - je to 
jejich vybavení, tak při vracení slušně poděkovat (mluvil jsem s kluky z CMB
a oni by se nebránili větší spolupráci - sami toho mají hodně a ocenili by 
distribuci sil a nákladů - úspora práce i nákadů by byla okolo 25%/tým - 
náklady na mechaniku jsou podobné - pro nás by to byl opět slušný skok ve 
vývoji)

3.) Zkontrolovat všechny lepené spoje šrouby a viditelné svary

4.) Nakupte gumové lišty na ostré hrany karoserie

5.) Zvažte přetahání brzd

6.) Narovnat unibaly v žabkách

7.) zprovoznit brzdový pedál!!!!

8.) poprosit o rady s nastavením Milana Svobodu - ideálně aby už to jezdilo 
- poladí vám tlumiče

9.) nášlapy pedálů

10.) Komplexní zamyšlení nad neúspěchem EDR




Námět k elektru (před dokončením aktivního diferáku) - zkusit nastavit 
aktivní diferák v poměru stlačení tlumičů (ve stejném poměru dělit moment) -
normála na kolo určí max přenesitelnou sílu....nevím kolik by to stálo sil a
výsledek nebude ideální, protože nerespektujeme natočení volantu, směr 
pohybu, otáčky kol, ani polohu stabilizátoru, ale myslím, že by to mohlo být
lepší, než co tam zatím je...pokud to zkusíte, zkuste ještě přidat nějakou 
konstantu, kterou by se dala měnit směrnice závislosti - viz příloha.




Auto a pohon mají dle mě obrovský potenciál a pokud bude využit naplno, tak 
to bude skok oproti FSE.01 o 3 třídy a to by mohlo u kluků ze spalováku 
pomoct vydobít respekt, aby vás začali považovat za rovnocenného hráče - to 
je klíčem k tomu, aby se navázala lepší spolupráce, bez které podle mě další
vývoj nemá cenu - zkuste na to koukat profesionálně!!!




Ondra






---------- Původní zpráva ----------
Od: Miroslav Rýzek <miroslav.ryzek na gmail.com>
Datum: 13. 8. 2013
Předmět: Re: [FSE] Práce před závody

"

Ahojte,



chcem len podotknut, ze nikto nikoho nemoze teraz obvinovat, lebo kazdy z 
nas sme spravili vela chyb. A do toho sa nam este vnieslo vela nestastnych 
situacii... A samozrejme, nikto z celeho timu si nemoze povedat, ze odviedol
svoju pracu na 100% a nema na neuspechu v hradci ziadnu vinu. Hodne som 
premyslal nad tym, preco to cele nevyslo a kde sa skryva to jadro, preco sa 
porobilo tolko chyb, nestastnych situacii. Nic ine ma nenapada, iba jedine a
to - nedostatok casu. Vela z nas ani nespavalo a to uz je problem num.1. 
Nemozem povedat, ze so svojim vysledkom som spokojny, ale ani sa za to 
nehanbim. A toto si moze povedat kazdy jeden, kto do toho vlozil svoje 
maximum. Jedine co ma mrzi je, ze medzi nami su aj taki, co sa s uspechom 
timu len vezu.




Stresova situacia = vela chyb. Dnes som si v klude rozlozil BMS na stol a 
nasiel som uplne primitivnu chybu, kvoli ktorej to cele nefungovalo. Tak 
teda ziadam ostatnych, vyuzite teraz ten pocit, ze casu do zavodu je dost a 
snazte sa robit naplno. Neodkladajte veci! Robota vam vsetkym teraz pojde 
odruky!




Musim co najskor tento tyzden odist na slovensko, lebo otec uz prestal 
verit, ze cez prazky mu s niecim doma pomozem. Uz som doma nebol mesiac. V 
dielni budem len nutne minimum aby som dokoncil BMS a nabijanie ACP. Pridem 
cez vikend - predpokladam v nedelu. V pondelok a utorok dufam ze vyrazime 
testovat plne funkcne vozidlo, aby sme sa (piloti) s tym naucili aspon 
trochu jazdit a v madarsku predvedieme nemeckym timom, ze neplati pravidlo 
drahsi = lepsi.




Plne suhlasim s panom Hlinovskym, tento vikend musi byt auto pripravene a 
prakticky odladene a hotove. Je to realny a splnitelny ciel, tak sa snazme !














2013/8/13 Vít Hlinovský <hlinovsk na feld.cvut.cz(mailto:hlinovsk na feld.cvut.cz)
>
" 
Zdravím,
již dnes dopoledne začal úklid v dílně - do něj se zapojili čtyři členové 
týmu, do večera docela postoupili, mrzí mne, že na závodech se objevilo 
tolik lidí, ale při práci v dílně , možná že i na autě jsem jich tolik 
neregistroval.
Snad po víkendu ví každý kde dělá chybu, při pozorování z povzdálí mám 
problém s udržením pořádku a vztahem k věcem (zařízení), to není zadarmo a 
některé částí jsou v cenách i přes 100 000,- Kč i k celému projektu kam se 
nelilo 1-mega a nutná určitá zodpovědnost. 
Je nutno stanovit si cíl, že formule bude tento víkend na 99.9999 % OK, 
jinak ty výlety na závody jsou drahou srandou. Dnes na fakultě, koho jsem 
potkal tak se ptal na výsledky, jednou se to dá umluvit vývojem, ale podruhý
již těžko.
Zkuste zamakat (na dovelenou, kdo chce něco dosáhnout není nárok),   i když 
auto jezdí tak při srovnání s konkurencí tak to není ono.
Navrhuji svolat na středu v 10:00 hodin schůzku a přesně určit kdo, kdy a 
jak zabezpečí další krok.
Madarsko není Hradec a příprava na závod musí tomu také odpovídat!
Nemusíte čekat na středu zítra (dnes) je dílna také otevřena  a práce je 
dost.
Dobrou noc VH




Dne 12.8.2013 23:43, František Pech napsal(a):

"

Ahoj všichni,
soutěž v Hradci mě velmi překvapila naší neprofesionalitou a neschopností 
části týmu dodržovat alespoň základní pravidla práce v kolektivu. 
Nebudu komentovat pomlouvání toho, co kdo nestihl. To je velmi trapné a byl 
bych rád ušetřen příštích podobných výlevů. Také už nechci slyšet, kdo co na
formuli "zkurvil," protože každý velmi dobře ví, co udělal a co neudělal, je
jen na něm, zda si přizná chybu nebo ne. Rozhodně nechci poslouchat, že jsme
v Čechách nedojeli kvůli mně, když kabel od baterek mohl klidně dotyčný 
zkontrolovat a baterky složit dříve, aby se rain mohl otestovat. Jsou věci, 
které se dají přehlédnout a člověk si jich na první pohled nevšimne. Jet ale
na brake test s měkkými gumami...

Teď k tomu, co je potřeba v dílně:
Já bohužel zítra nemohu být přítomen, ale každý, kdo je v Praze přijde a 
začne uklízet. Pokud se zítra večer vrátím do stejného bordelu, tak na 
závody v Maďarsku jedete sami. Je mi jedno, kdo to udělá, ale v dílně bude 
takový pořádek, jaký v ní byl, když jsme ji dostali! Včetně klubovny a 
elektrodílny. 

Ve středu budu od rána v dílně a začne se pracovat na odlazení nedostatků v 
měniči. 
Michal si ASAP domluví schůzku s panem Svobodou ohledně nastavení auta. 
Každý si napíše na papír seznam věcí, na kterých pracoval a co je potřeba na
opravu, kdyby se s nimi cokoli stalo. Tyto věci se poté budou brát na 
závody/testování. 
Do odjezdu do Maďarska a Rakouska zbývá 9 dní. Je potřeba se přihlásit v 
anketě a vyřešit dopravu. Na přihlášení nechávám jen krátký čas, kvůli 
následnému rozdělení kompetencí. 
Se zklamaným pozdravem
Fanda

-- 




 František Pech, tel. +420 605 208 177
 CTU CarTech Electric, Team Captain
 Drivetrain group, Mechanical assisstance
 Czech Technical University in Prague
 www.cartech.cvut.cz/electric(http://www.cartech.cvut.cz/electric) 
 	 







_______________________________________________
Fse mailing list
<a href='mailto:Fse na fel.cvut.cz'>Fse na fel.cvut.cz</a>
<a href='https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse'>https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse</a>

" 


_______________________________________________
Fse mailing list
Fse na fel.cvut.cz(mailto:Fse na fel.cvut.cz)
https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
(https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse)

"





-- 


Miroslav Rýzek

CTU in Prague, CTU CarTech Electric

Electrical Equipment Team Leader,

Battery Management System,

Pilot

www.cartech.cvut.cz(http://www.cartech.cvut.cz/)




tel (CZ): +420 605 208 167, +420 722 673 933

tel (SK): +421 902 414 282

ICQ: 353528059

Skype: teoret1



_______________________________________________
Fse mailing list
Fse na fel.cvut.cz
https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20130813/37eda57a/attachment-0002.htm>
------------- další část ---------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: Diferák.png
Type: image/png
Size: 32220 bytes
Desc: [žádný popis není k dispozici]
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20130813/37eda57a/attachment-0004.png>


More information about the Fse mailing list