[FSE] Fwd: design formule
Dominik Macko
macko.domi na gmail.com
Pátek Leden 11 08:33:19 CET 2013
Ondra, v tomto prípade budem za kompromis.
Trošku to už načrtol Franta ...
Na závody sa postaví funkčná a ľahká kapotáž - viz predstava Strojárov.
Na výstavu sa postaví pekná, naleštená, kľudne aj 20 kg kapotáž - aby bolo
hodne miesta pre sponzorov.
Spokojné budú obe strany.
PS: Tomáš, si schopný zorganizovať designérov a sponzorov, aby sa navrhli 2
kastle a vyrobili ??
Dmk
2013/1/11 Jakub 'Hawk' Dražan <hawk na back-it-in.cz>
> **
>
> Rozhodně nesouhlasím s tím, že sponzory a média zajímá jenom kapotovaná
> kostka. Naopak trendy jdou naproti technice, která se snaží prezentovat na
> první pohled, viz. jak zmínil Ondra Bimotu a další značky. Design se
> podrobuje technickým řešením, kterými je potřeba se chlubit a v tom je
> podle mě krása celého vývoje. Občas se nezadaří a mě osobně design
> monopostů F1 taky neuchvacuje, ale jde o funkci. Doba, kdy frčel Batman car
> je naštěstí dávno pryč a já jsem za to moc rád.
>
> Tudíž doufám, že se na FSE.02 nedočkáme deštníku, který z formuli zakryje
> a udělá z ní úplně jiné auto.
>
> Těším se na schůzi příští týden a zároveň blahopřeju Ondrovi ke spolupráci
> s Porsche. Jeho texty v konfeře se čtou prostě dobře :-).
>
> Krásnou noc všem ;-)
>
>
>
> Dne 11.01.2013 0:18, Jakub Nohejl napsal:
>
> Ondro, díky, to byl balzám na duši! :)
>
> Tome, vím že tě to možná vytočilo ale odhoď veškerou naštvasnost a věcně
> se na to podívej, na to co Ondra napsal, je to tak.
>
> Díky všem za reakce, nechtěl jsem skicy jen tak odignorovat a tak jsem si
> ve svém programu našel čas na reakci. A též mne zajímal Váš názor - tímto
> tedy byly myšlenky řečeny a blíže to ještě rozebereme spolu na schůzi.
>
>
> Zdraví
> Kuba
>
> -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> CTU CarTech Electric, ACP group
> Czech Technical University in Praguewww.cartech.cvut.cz/electric
>
>
> Dne 10.01.2013 23:48, Ondra Fric napsal(a):
>
> Tak promiň, ale ten kdo si to představuje jako Hurvínek válku jsi teď ty a
> rád si s tebou o tom z očí do očí popovídám. Samozřejmě nemám již právo
> rozhodovat, jsem zde od toho abych pomohl a radil.
>
>
>
> Tohle je konstrukční soutěž, né honič na ego pro velké firmy, má vychovat
> profesionály v oboru a pomoci nám lépe najít místo (a že třeba mě formule
> sááákra pomohla - na co se ptali? jak to jezdilo! - teď díky tomu nastupuji
> do Porsche Engineeringu - vyhledali si mě sami). Neděláme to pro velké
> firmy, ale proto, abychom se naučili. Samozřejmě bez sponzorů to nejde, ale
> proč to ti kluci tady chtějí dělat? Protože chtějí vyhrávat a něco dokázat
> a auto s kompromisy nevyhrává!!!
>
>
>
> FSC.01 a FSC.02 měli většinu chyb založených na tom, že se příliš
> ustupovalo designérům (FSC01 je příliš velká, FSC02 a FSE01 má příliš
> těžkou kapotáž, není z ní vidět, má příliš těžký rám a olizuje při
> brzdění zem, všechny další chyby nebudu vypisovat). To že nebude všude
> laminát neznamená, že to nebude hezké a že nebude kam na opticky zajímavá
> místa umístit reklamy - to je o umu designera. Proč je právě Bimota brána
> jako designová top značka? Když to celé zakapotuješ, uděláš jen další
> formuli gloria, co takhle radši vytvořit něco divočejšího, neokoukaného,
> progresivního?
>
>
>
> Copak je potřeba kapotáž na to, abychom se dostai do médii? To nemyslíš
> vážně!
>
>
>
> Při vývoji sériového auta je nutné koukat se i na potřeby klienta, ale
> toto je závodní speciál a ten se staví čistě pro potřeby soutěže, protože
> klient zde není - podívejte se na obludu z Delftu - je to ošklivé jak noc,
> ale jezdí to božsky (sponzoři jsou spokojení a tak sypou). Myslíš, že je
> pro prezentaci týmu dobré napsat byli jsme 40 z 50ti?
>
> Loprais taky nestaví Tatru na krásu a moderní F1? To je taky hnus
> velebnosti.
>
>
>
> Jak se tvoří design vím, absolvoval jsem několik semestrů u Standy Hanuše,
> dokonce jsem i vystavoval, ale samotný koncept se musí vytvářet na základě
> požadavků konstrukce - až jeho rozvíjení uvolňuje designérovy ruce.
>
>
>
> Když mluvíš o firemní hierarchii měl by sis uvědomit, co je tu základ -
> základ je produkt, který vytváří vývojáři, cílem marketingu je ho prodat -
> v našem případě se nelze koukat na to, že marketing také zjišťuje požadavky
> trhu atp. Naším cílem je vyhrávat a získávat tak kredit, který lze
> prezentovat sponzorům.
>
>
>
> Uvědomuji si, že si přeješ, aby měli designéři a marketing lehčí život,
> ale ty si uvědom důsledky...to že je karosérie těžká znamená přepočítat
> podvozek - bude taky logicky těžší, postavit pevnější držáky (vibrující
> laminát dělá divy) - další váha. Pokud je karosérie všude okolo, znamená to
> další držáky a to je špatně - kapotáž musí co nejtěsněji lemovat trubky a
> ty musí být kvůli váze a tuhosti co nejkratší, dále nesmí bránit výhledu a
> popravdě - její výroba je nehorázně pracná a drahá (mimochodem kdo bude
> dělat formy a kopyto?) - za každou z těchto drobností strhnou dost bodů a
> to snižuje šanci na úspěch (a ty nebudeš mít co prezentovat sponzorovy,
> protože se budeme za výsledky stydět)...cílem konstrukční soutěže je
> konstrukční vyspělost a jedním z požadavků je to, aby každá součást měla
> aspoň dvě funkce.
>
>
>
> Ale pokud je požadavkem být spalovákům pro smých, tak prosím.
>
>
>
> Všem koho jsem se dotkl se omlouvám, ale každý si musí uvědomit, co je
> důležité, protože celý projet můžou nedůležité drobnosti zabít. Zejména
> pak, pokud se neurčí správně priority.
>
>
>
> Neberte to jako útok na projektovku, ale nikde jsem neviděl hezký článek s
> hezkými fotkami, přitom by bylo co po této sezóně prezentovat!!! Proč není
> na webu a facebooku sumarizace minulé sezóny? VÝVOJ (takže z velké části
> já) TAKY UDĚLAL HODNĚ CHYB A JEDNOU Z NICH BYLY KOMPROMISY, tak nedělejme
> chyby podruhé a vytvořme profesionální produkt!!!
>
>
>
> Kdybychom si u každého dílu řekli 10g nevadí - uděláme kompromis, tak se
> pod 300kg nedostaneme, cíl konstrukce je 270kg - to znamená bez kompromisu.
>
>
>
> Toto není myšleno jako útok na designéry, jen je to pro ně doporučení, že
> by měli více komunikovat s konstrukcí, vzít si blueprinty formule bez
> karoserie a na ně si pasovat své myšlenky - nepřipadá v úvahu zásadně
> zasahovat do chassis - kvůli designu mohou být provedeny pouze marginální
> změny.
>
>
>
> Myslím, že teď mluvím za všechny z vývoje a věřím, že ti co nesouhlasí se
> vyjádří.
>
>
> Ondra
>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
>
>
> ---------- Původní zpráva ----------
> Od: Tomáš Záruba <zaruba na opluxury.com> <zaruba na opluxury.com>
> Datum: 10. 1. 2013
> Předmět: Re: [FSE] Fwd: design formule
>
>
> Zdravím,
>
> protože to máte jako hurvínek válku a koukáte na to tak trochu moc
> technicky tak se vám pokusím nastínit jak to běžně chodí...
>
> *V kostce a zjednodušeně...*
> Vy po designérech chcete aby to mělo co nejmenší kapotu kvůli váze, já po
> nich chci aby to mělo kapotu co největší kvuli tomu že to dobře vypadá a
> lépe se produkt prodává.
> Takže bude kompromis!, né žádné řeči, to je o pul kila více, to
> nechceme... TO NEPŘIPADÁ V ÚVAHU. Pak vám jen řeknu ať si to financujete
> sami. Nikoho nezajímá že budeme na závodech první nebo poslední... to je
> jen pro váš dobrý pocit... každého jenom zajímá jak moc dobře je to
> vidět!!!! Vy s těmi firmami nekomunikuejte, pro ně je důležitější že jsem
> jednou v roce na ČT1 než že jsme s formulí vyhráli bicyklický tur de
> franc... Proto dělám marketing, protože vim o co de a necpu se vám do
> konstrukce de prostě nevím, ale musí to platit i naopak...
>
> *Oni tvoří skici.. cca 50 skic.. je koncept který určuje tendenční
> hladinu, jakýsi vizuál, myšlenka... pak se rozkreslují detaily typu, hrana
> tohoto oblouku, úhly tunelu atd atd.... *
>
> Víte proč se do toho zapojili designéři? Protože jste dobří
> konstruktéři...ale nemluvíte a nemůžete mít stejný pohled na věc jako
> veřejnost.. civilisté, média, firmy co nám dávají peníze atd..
> Tohle je v rukách Marketingu, respektive PR a mělo by se to
> respektovat.... Jinak se mužeme zbalit a jít o dům dál.. jednoduché.
>
>
> Já vím že vám tady saháme na "vaší" věc, ale ač jsme kroužek musí tady
> fungovat hierarchie kterou zavedlo asi z dobrého důvodu miliony firem po
> celém světě. To že určité sekce v určitý moment mají prostě vyšší
> rozhodovací právo.
>
> Děkuji a přeji dobrou noc
> t.
>
>
>
>
>
> Dne 10. ledna 2013 21:00 Jakub Dražan <hawk na back-it-in.cz> napsal(a):
>
> Naprosto inklinuju k nazoru Ondry. Navrhuju jako tema na dalsi schuzi
> patnacteho...
> ------------------------------
> Od:Ondra Fric
> Odesláno:10.1.2013 20:39
> Komu:Jiří Holeček
> Kopie:Jakub Nohejl; fse na fel.cvut.cz
>
> Předmět:Re: [FSE] Fwd: design formule
>
> Ahoj kluci, psal jsem již koment Petrovi, tak ho přepošlu i sem.
>
>
>
> Takže psal jsem asi toto:
>
> ahoj, prosímtě napiš designérovi, že to má podle mě asi o "metr" delší než
> je konec IA a hlavně ať to co nejvíc oseká, tady je laminátu na tři auta a
> laminát je kurva těžkej. Karoserie by měla být tak 7 kg, to co tam má on je
> tak 15 kg.
>
>
>
> K té karoserii - pokrývat boky čumáku je kravina - máte tam krásné trubky
> (mrkni se na motorky Bimota, jak mohou být trubky krásné, nebo to zalepte
> jen jako spalováci) a aerodynamický odpor není nic zásadního při našich
> rychlostech (hmotnost udělá víc a každý bok bude při rozumné tuhosti kolem
> 1kg - teda pokud to neuděláte jako sendvič s aramidovou voštinou uvnitř,
> pak tak 0,5kg - budu pak na tohle téma mít zajímavé návrhy). Tu karoserii
> na takovéto auto nejlépe koncipovat spíše jako je to např. na KTM X-Bow
> nebo Arial Atom. Prostě kapotáž jak na motorku. Schovat jen to, co se
> musí...skoro bych uvažoval o tom, třeba tunely udělat jen ze svodů k
> chlazení a pod ně jen velkou podlahu kvůli přítlaku - jsi šéf konstruktér,
> vezmi ocelovou trubku a mlať je všechny, dokud nepůjdou s hmotností o 10%
> dolů;-)
>
> Já do toho nemám už moc co kecat, ale já bych to pojal trochu industriálně
> - jak říkají architekti - přiznat konsrukci!!!
>
>
>
> Doufám, že to nebylo až moc přísné
>
>
>
> Ondra
>
> --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
> Ondřej Fric
> CTU CarTech Electric - Formula student electric racing team
> Czech Technical University in Prague
> icq#: 394-760-523
> tel: +420 775 396 531
>
>
> ---------- Původní zpráva ----------
> Od: Jiří Holeček <akrijos na gmail.com>
> Datum: 10. 1. 2013
> Předmět: Re: [FSE] Fwd: design formule
>
> Ahoj,
>
> taky se připojím k tomuto názoru. Bylo to hned první, co mě napadlo.
> Několik let už letí již zmíněný "Edge Style". Ještě chci říct, že jsem
> připraven zapojit se do toho modelování, případně i do designu a zatím mě
> nikdo nekontaktoval.
>
> Jirka
>
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
>
>
>
> _______________________________________________ Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20130111/c9e0bd02/attachment-0002.htm>
More information about the Fse
mailing list