[FSE] Ready for change? Yes!

Ondra Fric fricik na seznam.cz
Neděle Červen 1 19:59:31 CEST 2014


Ahoj všichni,



tahle zpráva mě docela mrzí, protože jsem se celou dobu snažil o to, aby 
CarTech jako celek fungoval jako dobře fungující, efektivní tým. Nicméně 
delší dobu jsem sledoval, že si mnozí vzájemně házeli klacky pod nohy a tak 
můj sen - společné konstrukční celky (který by zajistil rozložení nákladů a 
pracnosti ve výrobě přípravků, více pracovních sil na jednotlivé konstrukční
skupiny, což by znamenalo větší možnost zabývat se detaily a tak se více 
přiblížit elitě, možnost množstevních slev u dodavatelů...) se postupně 
stával utopií. 




Postupem času se i čím dál více ukazuje, že elektrické auto má svá specifika
a tak je samotná idea sdílení dílů omezená.




Já beru Electric (eForce) tak trochu jako svoje dítě, takže ať je rozhodnutí
jaké je, držím palce!!! Snad z toho vzejde něco dobrého. Věřím, že by to 
mohlo i zlepšit vstahy se "Spalováky". Čas ukáže víc... Dejte si pozor na 
jednu věc: Snad všechny firmy v automobilovém průmyslu vyvíjejí koncepty pro
elektrický pohon, takže sponzory seženete vééélmi snadno, nicméně je nutné 
splnit jejich očekávání!




Bohužel kvůli otcovským povinnostem teď nemám čas zajet se podívat do dílny,
tak bych ocenil nějaké fotky:-)




Ondra Fric



---------- Původní zpráva ----------
Od: František Pech <pechfran na fel.cvut.cz>
Komu: FSE <fse na fel.cvut.cz>
Datum: 1. 6. 2014 15:36:55
Předmět: [FSE] Ready for change? Yes!

"
Zdravím všechny týmové spolupracovníky,

hned v úvodu tohoto emailu bych chtěl upozornit, že je zatím neveřejný, 
zveřejnění se plánuje zanedlouho.
    Díky neustálým problémům s CMB jsem se rozhodl k velmi razantnímu kroku 
a to je definitivní rozdělení na dva zcela nezávislé týmy.
    Tuto skutečnost jsme 29. 5. projednali s vedením CMB a dohodli se na 
podmínkách rozdělení, které byly zformulovány do následujících odstavců a 
dále se ještě doplňovaly zápisem ze schůze níže. Největší pozornost prosím 
věnujte druhému odstavci, který se naučte a nikdo nebude na veřejnosti 
prezentovat nic jiného:

Specifikace: 
-          Zachování týmu CTU CarTech ve stávající podobě, kterou bude 
reprezentovat již pouze divize Combustion. 
-          Vznik nového týmu ze současné divize Electric bude nyní 
vystupovat pod názvem eForce Prague Formula (Team). Dále jen eForce. 
-          Jedna univerzita, dva nezávislé týmy, obdobně jako Stuttgart a 
jiní. 

Oficiální stanovisko pro média, partnery a veřejnost: 
-          Tým CTU CarTech po dobu dvou závodních sezon (tří let) poskytl 
oporu a know-how potřebné ke vzniku nového týmu, který závodí s elektrickým 
monopostem v soutěži Formula Student. Po dvou letech pod křídly CTU CarTech 
je tento tým připraven k postavení se na vlastní nohy. Výsledkem této 
spolupráce je nový tým eForce. 

Kooperace mezi CTU CarTech a eForce Prague Formula 
-          V rámci usnadnění práce obou týmu, navrhujeme zachovat nynější 
formu spolupráce. 
-          Rozdělení usnadní orientaci především v očích partnerů, 
veřejnosti a ujasní vztahy mezi oběma divizemi na interní úrovni. 
-          CarTech má možnost využívat dílnu eForce a naopak. 
-          Ing. Tichánek podnikne kroky k možnosti zapůjčení Octavie a pro 
eForce. 

Společný grant na podporu celoškolských aktivit ČVUT 
-          V kritickém bodu, jako je FCA ČVUT navrhujeme žádat o finanční 
prostředky společně jako doposud. Nikoliv však jako podporu týmu CTU 
CarTech, nýbrž podporu soutěže Formula Student na půdě ČVUT, jelikož stejně 
nejsme vedeni pod názvem CarTech, ale Studentská formule. 

Den s formulemi ČVUT 
-          Příznačný, zcela přesný název. Akci bychom zachovali jednotnou a 
společnou, pro prezentaci Formule Student na ČVUT, na které se představí dva
týmy. 
-          Stanoviště formulí budou na neutrální půdě a kooperace bude 
spočívat na jízdách, případně dalších ukázkách dle vzájemné dohody. 
-          Tým eForce by rád vynahradil na této jediné společné akci 
organizační odpovědnost z minulých ročníků, kdy akci prakticky celou 
připravila divize Combustion. 

Sponzoring Škoda Auto 
-         od nynějška řeší každý tým samostatně a zcela ve své režii díky 
poskytnutí kontaktu na společnost Škoda Aut o.
----

Dále ze zápisu ze schůze:

Užívání doposud sdílených prostředků
-         Zástupci obou týmů se shodli na možnosti využívat výrobní dílenské
prostředky druhého týmu tak, jak to bylo doposud.
-         V současnosti jediný přívěs od firmy Agados je oficiálně smluvně 
vázán k týmu CTU CarTech. Tým E-Force si v blízké budoucnosti zařídí vlastní
přepravní možnosti. Do té doby si může tým E-Force půjčit přívěs týmu CTU 
CarTech jako doposud – domluvou s osobou za přívěs odpovědnou.
-         Vůz Škoda Octavia, zapůjčený od Škoda Auto, a.s., je smluvně vázán
na Fakultu strojní. Možnost užívání Octavie členy týmu E-Force bude 
předmětem jednání mezi tajemníkem FS a tajemníkem FEL. Toto jednání bude u 
tajemníka FS iniciovat Ing. Tichánek

Spolupráce týmů
-         Oddělením divize Electric do samostatného týmu není nijak omezena 
možnost vzájemné pomoci na úrovni jednotlivých členů.     -         Bylo 
doposud několik případů, kdy si členové divizí vzájemně pomohli při řešení 
různých záležitostí, což může pokračovat i nadále.

Publikace zprávy na veřejnost
-         Tato zpráva je interní, slouží pouze pro potřeby informování členů
týmů CTU CarTech a E-Force. Žádáme všechny členy o zachování této zprávy 
uvnitř týmů. Tým E-Force si zveřejnění svého vzniku řeší zcela samostatně, 
tým CTU CarTech v tomto bodě nebude podnikat žádné další kroky.
-----

Proč jsem se takto rozhodl? 
-         Zaznamenával jsem stále více problémů ohledně spolupráce týmů a 
postupně jsme se stejně oddělovali, takže toto by měla být pouze formální 
změna, která by nás měla učinit nezávislejší a bez zodpovědnosti vůči značce
CarTech. To nám sice dává širší možnosti seberealizace, ale zároveň musí vše
perfektně fungovat a musíme vylepšit naše dosavadní umístění v žebříčku FS! 
-         Pokud se ptáte na novou týmovou identitu, tak na ni momentálně 
pracujeme a bude se postupně zveřejňovat.

Dále už jen organizačně k práci:
-         Dobrá reprezentace nového týmu není možná bez nových perfektních 
webových stránek, jejichž termín se díky připravované grafice posouvá na 
1.7. Tento termín je zároveň poslední možný pro funkční formuli včetně 
kapot, baterek, měniče... Protože se musí do Německa poslat video s 
pojízdnou formulí! Na tento termín si prosím udělejte do kalendáře lebku se 
zkříženými hnáty, protože pokud formule nepojede, tak nás nevezmou do 
Německa na závody, z čehož by se jednoduše vyvodily důsledky.
-         V dílně se stále pohybuje pouze hrstka (těch samých) lidí a práce 
ostatních spíše stagnuje, než že by se pohybovala mílovými kroky kupředu. 
Proto je možné, že pokud se s výrobou nehne, tak zavedu bodovací systém, 
podle kterého budou hrazeny náklady spojené se závody pro jednotlivé členy.
-         Ve čtvrtek musí být pojízdná FSE.02 a připravená na testování, 
kvůli víkendové prezentaci na Rallyeshow Hradec Králové a pátečnímu 
testování.

Děkuji, že jste dočetli až na toto místo a očekávám reakci, pokud máte 
výhrady.
Fanda 
    

-- 




 František Pech, +420 777976570, 605208177
 CTU CarTech Electric, Team Captain
 Drivetrain, welding, milling
 Czech Technical University in Prague
 www.cartech.cvut.cz/electric(http://www.cartech.cvut.cz/electric) 
 	 






_______________________________________________
Fse mailing list
Fse na fel.cvut.cz
https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse"
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20140601/1771c007/attachment-0002.htm>


More information about the Fse mailing list