[FSE] Report z nehody FSE.05
Vít Hlinovský
hlinovsk na feld.cvut.cz
Čtvrtek Srpen 18 21:52:20 CEST 2016
Zdravím, díky za info.
závěr celé havarie je v týmu, časový tlak na testování auta - příště
nelze připustit. Pro auto těchto vlastností je již testovací prostor na
Strahově malý - né dostatečně bezpečný, proto příště zásadně testovat
minimálně na letišti v Panenským Týnci. díky týmu, že maká, všechny
zdravím. Vít Hlinovský
Dne 18.08.2016 v 21:29 Jan Kosina napsal(a):
>
> omlouvám se, ještě ona příloha
>
> Bc. Jan Kosina
> Team Captain
> GSM: +420 732 650 496
>
> eForce FEE Prague Formula
> Web: http://eforce.cvut.cz
>
> Dne 18.8.2016 v 21:27 Jan Kosina napsal(a):
>>
>> Ahoj,
>>
>> těžko se hledají pozitiva na tom, co se nám v pondělí stalo. Ať už si
>> každý najde svoje na této nehodě a v podstatě i na celé sezóně, jedna
>> věc je velmi důležitá. A to, že se GBmu ani nikomu dalšímu nic
>> nestalo. Za to buďme rádi. Jedna z mála věci, kterou lze považovat za
>> pozitivní jsou kompletní data, která díky VECTORu máme. Z nich je
>> patrné, že se jednalo o chybu lidského faktoru, kdy GB špatně
>> zhodnotil situaci a její okolnosti, což vedlo následně k nehodě.
>> Nikdo z toho není asi víc nasranej, jak GB sám a věřím (i vidím tu na
>> dílně), že dostatečně spituje svoje svědomí. Podrobný popis můžete
>> vyčíst z Markova reportu a dat, která jsou již nyní plně k dispozici.
>> Za jejich přípravu děkuji Markovi.
>>
>> Nemá cenu si nalhávat, že to nebylo zas až tak špatné, bohužel bylo.
>> Určitě ale nikomu v tuto chvíli nepomůžou jakékoliv hejty a výčitky
>> (pokud máte to nutkání a opravdu ho nedokážete udržet, pak do toho
>> prosím netahejte celou konferu). Cokoliv k datům, vaše analýzy a
>> postřehy nejen tedy z pondělního testování samozřejmě očekáváme,
>> protože je to poprvé co můžeme provést takto rozsáhlou rozborku všech
>> problémů, které nastaly. Takže nebojte se toho a zaplavte to tu
>> (samozřejmě trochu smysluplně). Za mě díky, dál už Marek
>>
>>
>> V pondelok o 16:45 na Strahove ako uz viete sa stala nehoda s FSE05.
>> Po analyze dataloggera, energymetera, kamier a vypovede GBho sme
>> dosli k zaveru, ze pricinou bola jazdecka chyba. Konkretne zly odhad
>> podmienok a nacasovanie manevru.
>>
>> *Popis udalosti:*
>> Pocas osudnej testovacej jazdy sa mal testovat diferencial a
>> akceleracia. Z dat je zrejme, ze diferencial sme nakonfigurovali
>> nespravne a pocas jazdy neprerozdeloval moment.
>> Najprv GB skusal diferencial a nasledne zajazdil tri dobre akceleracie.
>> Po poslednej akceleracii sa vracal po opacnej strane od Stadiona.
>> Podla vypovede sa GB pokusil o dalsi test diferencialu zatocenim
>> dolava a pridanim plynu. Vzhladom k povahe asfaltu v danom mieste a
>> rozvazeniu sposobenu zatocenim sa zadne kolesa nekontrolovatelne
>> roztocili, cim jazdec stratil kontrolu nad zadnou castou. Auto sa
>> dostalo do laveho pretacaveho smyku kde GB spravne zareagoval
>> kontrou, ale nedostatocne rychlo na danu situaciu. Nasledne
>> zablokoval kolesa cim sa auto dostalo do nedotacaveho smyku a tym nad
>> nim stratil kontrolu. Ciste hypoteticky by bolo mozne vyhnut sa
>> zrazke vcasnym odblokovanim kolies a ziskanim kontroly. Avsak cele sa
>> to stalo za velmi kratky cas - nieco vyse 1 sekundy.
>>
>>
>> Kedze ste technici tak urcite vas potesia nejake tie fakty o havarii
>> viac ako tie predosle reci
>> -V prednom okruhu brzdoveho systemu bolo az 100Bar co odpoveda sile
>> na pedal medzi 150-200kg. Predtym v systeme nebolo viac ako 35Barov
>> pri brzdeni.
>> -Vzdialenost od miesta straty kontroly po miesto narazu je 23metrov.
>> Tuto vzdialenost urazil za nieco vyse 1.5 sekundy. Kolesa mal
>> zablokovane poslednych 13 metrov.
>> -Vzdialenost od auta k plotu bola pred stratou kontroly priblizne 13m
>> -Rychlost pred stratou kontroly bola 65km/h.
>> -Rychlost narazu odhadujem na +-20km/h
>> -Koeficient trenia pneumatika/asfalt 1.2
>> -Hodnota spomalenia pred zrazkou odhadom 1G
>>
>> *Parametre auta:*
>> -Auto v ten den akcelerovalo s pretazenim 1.05G
>> -Maximalna rychlost v ten den bola vyse 110km/h
>> -z 0-100km/h pri 67% obmedzeni krutaku bolo za 3.15 sekundy. Myslim,
>> ze pod 2.9 by sa dalo ist
>>
>> V prilohe najdete posledne 2 sekundy jazdy formule.
>> Cele logy budu v .mat file na cloud common/logy/
>>
>> Auto bolo super aj podla dat. Verim, ze buduci rok sa ponahaname s
>> top timami.
>>
>> Marek a Honza
>
>
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
> Bez virů. www.avast.com
> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20160818/a3ff58e3/attachment-0002.htm>
More information about the Fse
mailing list