[FSE] Report z nehody FSE.05

Jan Kosina jan.kosina na eforce.cvut.cz
Čtvrtek Srpen 18 22:19:58 CEST 2016


no já si budu muset určite zopakovat pár lekcí z rodného jazyka ze 
základní třídy. Hlavně vyjmenovaná slova po P viz spitovat, správně 
zpytovat :(

Bc. Jan Kosina
Team Captain
GSM: +420 732 650 496

eForce FEE Prague Formula
Web: http://eforce.cvut.cz

Dne 18.8.2016 v 21:52 Vít Hlinovský napsal(a):
>
> Zdravím, díky za info.
>
> závěr celé havarie je v týmu, časový tlak na testování auta - příště 
> nelze připustit. Pro auto těchto vlastností je již testovací prostor 
> na Strahově malý - né dostatečně bezpečný, proto příště zásadně 
> testovat minimálně na letišti v Panenským Týnci. díky týmu, že maká, 
> všechny zdravím.  Vít Hlinovský
>
>
> Dne 18.08.2016 v 21:29 Jan Kosina napsal(a):
>>
>> omlouvám se, ještě ona příloha
>>
>> Bc. Jan Kosina
>> Team Captain
>> GSM: +420 732 650 496
>>
>> eForce FEE Prague Formula
>> Web: http://eforce.cvut.cz
>>
>> Dne 18.8.2016 v 21:27 Jan Kosina napsal(a):
>>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> těžko se hledají pozitiva na tom, co se nám v pondělí stalo. Ať už 
>>> si každý najde svoje na této nehodě a v podstatě i na celé sezóně, 
>>> jedna věc je velmi důležitá. A to, že se GBmu ani nikomu dalšímu nic 
>>> nestalo. Za to buďme rádi. Jedna z mála věci, kterou lze považovat 
>>> za pozitivní jsou kompletní data, která díky VECTORu máme. Z nich je 
>>> patrné, že se jednalo o chybu lidského faktoru, kdy GB špatně 
>>> zhodnotil situaci a její okolnosti, což vedlo následně k nehodě. 
>>> Nikdo z toho není asi víc nasranej, jak GB sám a věřím (i vidím tu 
>>> na dílně), že dostatečně spituje svoje svědomí. Podrobný popis 
>>> můžete vyčíst z Markova reportu a dat, která jsou již nyní plně k 
>>> dispozici. Za jejich přípravu děkuji Markovi.
>>>
>>> Nemá cenu si nalhávat, že to nebylo zas až tak špatné, bohužel bylo. 
>>> Určitě ale nikomu v tuto chvíli nepomůžou jakékoliv hejty a výčitky 
>>> (pokud máte to nutkání a opravdu ho nedokážete udržet, pak do toho 
>>> prosím netahejte celou konferu). Cokoliv k datům, vaše analýzy a 
>>> postřehy nejen tedy z pondělního testování samozřejmě očekáváme, 
>>> protože je to poprvé co můžeme provést takto rozsáhlou rozborku 
>>> všech problémů, které nastaly. Takže nebojte se toho a zaplavte to 
>>> tu (samozřejmě trochu smysluplně). Za mě díky, dál už Marek
>>>
>>>
>>> V pondelok o 16:45 na Strahove ako uz viete sa stala nehoda s FSE05. 
>>> Po analyze dataloggera, energymetera, kamier a vypovede GBho sme 
>>> dosli k zaveru, ze pricinou bola jazdecka chyba. Konkretne zly odhad 
>>> podmienok a nacasovanie manevru.
>>>
>>> *Popis udalosti:*
>>> Pocas osudnej testovacej jazdy sa mal testovat diferencial a 
>>> akceleracia. Z dat je zrejme, ze diferencial sme nakonfigurovali 
>>> nespravne a pocas jazdy neprerozdeloval moment.
>>> Najprv GB skusal diferencial a nasledne zajazdil tri dobre akceleracie.
>>> Po poslednej akceleracii sa vracal po opacnej strane od Stadiona. 
>>> Podla vypovede sa GB pokusil o dalsi test diferencialu zatocenim 
>>> dolava a pridanim plynu. Vzhladom k povahe asfaltu v danom mieste a 
>>> rozvazeniu sposobenu zatocenim sa zadne kolesa nekontrolovatelne 
>>> roztocili, cim jazdec stratil kontrolu nad zadnou castou. Auto sa 
>>> dostalo do laveho pretacaveho smyku kde GB spravne zareagoval 
>>> kontrou, ale nedostatocne rychlo na danu situaciu. Nasledne 
>>> zablokoval kolesa cim sa auto dostalo do nedotacaveho smyku a tym 
>>> nad nim stratil kontrolu. Ciste hypoteticky by bolo mozne vyhnut sa 
>>> zrazke vcasnym odblokovanim kolies a ziskanim kontroly. Avsak cele 
>>> sa to stalo za velmi kratky cas - nieco vyse 1 sekundy.
>>>
>>>
>>> Kedze ste technici tak urcite vas potesia nejake tie fakty o havarii 
>>> viac ako tie predosle reci
>>> -V prednom okruhu brzdoveho systemu bolo az 100Bar co odpoveda sile 
>>> na pedal medzi 150-200kg. Predtym v systeme nebolo viac ako 35Barov 
>>> pri brzdeni.
>>> -Vzdialenost od miesta straty kontroly po miesto narazu je 23metrov. 
>>> Tuto vzdialenost urazil za nieco vyse 1.5 sekundy. Kolesa mal 
>>> zablokovane poslednych 13 metrov.
>>> -Vzdialenost od auta k plotu bola pred stratou kontroly priblizne 13m
>>> -Rychlost pred stratou kontroly bola 65km/h.
>>> -Rychlost narazu odhadujem na +-20km/h
>>> -Koeficient trenia pneumatika/asfalt 1.2
>>> -Hodnota spomalenia pred zrazkou odhadom 1G
>>>
>>> *Parametre auta:*
>>> -Auto v ten den akcelerovalo s pretazenim 1.05G
>>> -Maximalna rychlost v ten den bola vyse 110km/h
>>> -z 0-100km/h pri 67% obmedzeni krutaku bolo za 3.15 sekundy. Myslim, 
>>> ze pod 2.9 by sa dalo ist
>>>
>>> V prilohe najdete posledne 2 sekundy jazdy formule.
>>> Cele logy budu v .mat file na cloud common/logy/
>>>
>>> Auto bolo super aj podla dat. Verim, ze buduci rok sa ponahaname s 
>>> top timami.
>>>
>>> Marek a Honza
>>
>>
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 
>> 	Bez virů. www.avast.com 
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient> 
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Fse mailing list
>> Fse na fel.cvut.cz
>> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>



---
Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
https://www.avast.com/antivirus
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20160818/dc44da4e/attachment-0002.htm>


More information about the Fse mailing list