[FSE] Report z nehody FSE.05
Jan Kosina
jan.kosina na eforce.cvut.cz
Čtvrtek Srpen 18 22:19:58 CEST 2016
no já si budu muset určite zopakovat pár lekcí z rodného jazyka ze
základní třídy. Hlavně vyjmenovaná slova po P viz spitovat, správně
zpytovat :(
Bc. Jan Kosina
Team Captain
GSM: +420 732 650 496
eForce FEE Prague Formula
Web: http://eforce.cvut.cz
Dne 18.8.2016 v 21:52 Vít Hlinovský napsal(a):
>
> Zdravím, díky za info.
>
> závěr celé havarie je v týmu, časový tlak na testování auta - příště
> nelze připustit. Pro auto těchto vlastností je již testovací prostor
> na Strahově malý - né dostatečně bezpečný, proto příště zásadně
> testovat minimálně na letišti v Panenským Týnci. díky týmu, že maká,
> všechny zdravím. Vít Hlinovský
>
>
> Dne 18.08.2016 v 21:29 Jan Kosina napsal(a):
>>
>> omlouvám se, ještě ona příloha
>>
>> Bc. Jan Kosina
>> Team Captain
>> GSM: +420 732 650 496
>>
>> eForce FEE Prague Formula
>> Web: http://eforce.cvut.cz
>>
>> Dne 18.8.2016 v 21:27 Jan Kosina napsal(a):
>>>
>>> Ahoj,
>>>
>>> těžko se hledají pozitiva na tom, co se nám v pondělí stalo. Ať už
>>> si každý najde svoje na této nehodě a v podstatě i na celé sezóně,
>>> jedna věc je velmi důležitá. A to, že se GBmu ani nikomu dalšímu nic
>>> nestalo. Za to buďme rádi. Jedna z mála věci, kterou lze považovat
>>> za pozitivní jsou kompletní data, která díky VECTORu máme. Z nich je
>>> patrné, že se jednalo o chybu lidského faktoru, kdy GB špatně
>>> zhodnotil situaci a její okolnosti, což vedlo následně k nehodě.
>>> Nikdo z toho není asi víc nasranej, jak GB sám a věřím (i vidím tu
>>> na dílně), že dostatečně spituje svoje svědomí. Podrobný popis
>>> můžete vyčíst z Markova reportu a dat, která jsou již nyní plně k
>>> dispozici. Za jejich přípravu děkuji Markovi.
>>>
>>> Nemá cenu si nalhávat, že to nebylo zas až tak špatné, bohužel bylo.
>>> Určitě ale nikomu v tuto chvíli nepomůžou jakékoliv hejty a výčitky
>>> (pokud máte to nutkání a opravdu ho nedokážete udržet, pak do toho
>>> prosím netahejte celou konferu). Cokoliv k datům, vaše analýzy a
>>> postřehy nejen tedy z pondělního testování samozřejmě očekáváme,
>>> protože je to poprvé co můžeme provést takto rozsáhlou rozborku
>>> všech problémů, které nastaly. Takže nebojte se toho a zaplavte to
>>> tu (samozřejmě trochu smysluplně). Za mě díky, dál už Marek
>>>
>>>
>>> V pondelok o 16:45 na Strahove ako uz viete sa stala nehoda s FSE05.
>>> Po analyze dataloggera, energymetera, kamier a vypovede GBho sme
>>> dosli k zaveru, ze pricinou bola jazdecka chyba. Konkretne zly odhad
>>> podmienok a nacasovanie manevru.
>>>
>>> *Popis udalosti:*
>>> Pocas osudnej testovacej jazdy sa mal testovat diferencial a
>>> akceleracia. Z dat je zrejme, ze diferencial sme nakonfigurovali
>>> nespravne a pocas jazdy neprerozdeloval moment.
>>> Najprv GB skusal diferencial a nasledne zajazdil tri dobre akceleracie.
>>> Po poslednej akceleracii sa vracal po opacnej strane od Stadiona.
>>> Podla vypovede sa GB pokusil o dalsi test diferencialu zatocenim
>>> dolava a pridanim plynu. Vzhladom k povahe asfaltu v danom mieste a
>>> rozvazeniu sposobenu zatocenim sa zadne kolesa nekontrolovatelne
>>> roztocili, cim jazdec stratil kontrolu nad zadnou castou. Auto sa
>>> dostalo do laveho pretacaveho smyku kde GB spravne zareagoval
>>> kontrou, ale nedostatocne rychlo na danu situaciu. Nasledne
>>> zablokoval kolesa cim sa auto dostalo do nedotacaveho smyku a tym
>>> nad nim stratil kontrolu. Ciste hypoteticky by bolo mozne vyhnut sa
>>> zrazke vcasnym odblokovanim kolies a ziskanim kontroly. Avsak cele
>>> sa to stalo za velmi kratky cas - nieco vyse 1 sekundy.
>>>
>>>
>>> Kedze ste technici tak urcite vas potesia nejake tie fakty o havarii
>>> viac ako tie predosle reci
>>> -V prednom okruhu brzdoveho systemu bolo az 100Bar co odpoveda sile
>>> na pedal medzi 150-200kg. Predtym v systeme nebolo viac ako 35Barov
>>> pri brzdeni.
>>> -Vzdialenost od miesta straty kontroly po miesto narazu je 23metrov.
>>> Tuto vzdialenost urazil za nieco vyse 1.5 sekundy. Kolesa mal
>>> zablokovane poslednych 13 metrov.
>>> -Vzdialenost od auta k plotu bola pred stratou kontroly priblizne 13m
>>> -Rychlost pred stratou kontroly bola 65km/h.
>>> -Rychlost narazu odhadujem na +-20km/h
>>> -Koeficient trenia pneumatika/asfalt 1.2
>>> -Hodnota spomalenia pred zrazkou odhadom 1G
>>>
>>> *Parametre auta:*
>>> -Auto v ten den akcelerovalo s pretazenim 1.05G
>>> -Maximalna rychlost v ten den bola vyse 110km/h
>>> -z 0-100km/h pri 67% obmedzeni krutaku bolo za 3.15 sekundy. Myslim,
>>> ze pod 2.9 by sa dalo ist
>>>
>>> V prilohe najdete posledne 2 sekundy jazdy formule.
>>> Cele logy budu v .mat file na cloud common/logy/
>>>
>>> Auto bolo super aj podla dat. Verim, ze buduci rok sa ponahaname s
>>> top timami.
>>>
>>> Marek a Honza
>>
>>
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>> Bez virů. www.avast.com
>> <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> Fse mailing list
>> Fse na fel.cvut.cz
>> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
>
---
Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
https://www.avast.com/antivirus
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20160818/dc44da4e/attachment-0002.htm>
More information about the Fse
mailing list