[FSE] Povinna cetba CarTech Electric
František Pech
pechfran na fel.cvut.cz
Úterý Říjen 1 16:21:00 CEST 2013
Ahoj,
a podbití znamená na jak dlouhou dobu? Ten rozpad je okamžitý? Př.:
dostaneš se na 2V, formule přestane jet, zjistíš to a hned ji dobiješ.
Je jasné, že by se to stát nemělo, ale je to tak velký problém?
Fanda
František Pech, tel. +420 605 208 177
CTU CarTech Electric, Team Captain
Drivetrain group, Mechanical assisstance
Czech Technical University in Prague
www.cartech.cvut.cz/electric <http://www.cartech.cvut.cz/electric>
Dne 1.10.2013 11:46, Jakub Nohejl napsal(a):
> Ahoj/DD,
>
> přeposílám informaci, kterou by měl znát každý z týmu electric. Jedná
> se o malé shrnutí informací o hlubokém vybíjení Li-Ion článků od
> Michala, viz níže.
> Přečtení nezabere ani 5 minut.
>
> Děkuji.
> Kuba N.
>
> Ing. Jakub Nohejl, tel. +420 606 314 047
> CTU CarTech Electric - Racing Team
> Batteries, Accumulator Pack
> Czech Technical University in Prague
> www.cartech.cvut.cz/electric/ <http://www.cartech.cvut.cz/electric/>
>
>
>
> -------- Původní zpráva --------
> Delivered-To: nohejjak na gmail.com
> Received: by 10.216.53.5 with SMTP id f5csp77169wec; Wed, 11 Sep 2013
> 10:51:09 -0700 (PDT)
> Return-Path: <mrichter.kuni na gmail.com>
> Received-SPF: pass (google.com: domain of mrichter.kuni na gmail.com
> designates 10.58.198.13 as permitted sender) client-ip=10.58.198.13
> Authentication-Results: mr.google.com; spf=pass (google.com: domain
> of mrichter.kuni na gmail.com designates 10.58.198.13 as permitted
> sender) smtp.mail=mrichter.kuni na gmail.com; dkim=pass header.i=@gmail.com
> X-Received: from mr.google.com ([10.58.198.13]) by 10.58.198.13 with
> SMTP id iy13mr2337846vec.11.1378921867858 (num_hops = 1); Wed, 11 Sep
> 2013 10:51:07 -0700 (PDT)
> DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=gmail.com;
> s=20120113;
> h=mime-version:in-reply-to:references:date:message-id:subject:from:to
> :content-type; bh=ycRvHBNkstYEfXWPP52VMaxn7OM6dTYS/0TsdpFuUSI=;
> b=d7dXUpVBRG36tnyCKufJ3IFAhVvJjJYEdfB335iPgf9FeM73fPT6mMw/Bpz3l2C4QD
> yivPl6w4TvmKDrvpSI4ajal4gJ0C+BnxOes4qQ5fJd8rl7S3rVetnZ6IbwThM3eeA/jA
> GHi05zJxAF4BJg/ifj0D/fQ7PXheqvARyFkzYAxf+6FZEJWiW4rhPQbyERBHtQ8jdlyw
> LbxOzXQ2UT1hA8rssnB969GfBnUsNLsRPqh17iCVB5ZBZYBNDziz5F6hRClIE0r1Y/mU
> mMAVw0mCFPVVxU1XS5rVEMEjzOuvkxIXFtcSQPHLmZJ1gWdGNcsuwDro0hbf6eS3rrlL
> +B7g==
> MIME-Version: 1.0
> X-Received: by 10.58.198.13 with SMTP id
> iy13mr2337846vec.11.1378921867848; Wed, 11 Sep 2013 10:51:07 -0700 (PDT)
> Received: by 10.220.5.7 with HTTP; Wed, 11 Sep 2013 10:51:07 -0700 (PDT)
> In-Reply-To:
> <CAJPBRmqy=SS4BSS92sgpMANbF6DjxE6wsatgj7ZU5n0JYrPJdA na mail.gmail.com>
> References:
> <CADb8gzU-hsEsEJZv94cO1ZjPpz=fsdmhn+ooZ+_rEBjVLWsZ7w na mail.gmail.com>
> <522EADA4.4040009 na gmail.com>
> <CAJPBRmrTt8fV7VU89CapTKK96iNe3945FRSx5eyv10U7giC5FA na mail.gmail.com>
> <CAOwO4S_pfYseNzbkdjsd=vc73cwkefD6o3_EhTCv8+dE4fy+tQ na mail.gmail.com>
> <CAJPBRmqiSb+Kp0=fcAn18VF576bu70VL_ve1h5X7dZL44uWNZg na mail.gmail.com>
> <522F8CE2.6010601 na gmail.com>
> <CAJPBRmqy=SS4BSS92sgpMANbF6DjxE6wsatgj7ZU5n0JYrPJdA na mail.gmail.com>
> Date: Wed, 11 Sep 2013 19:51:07 +0200
> Message-ID:
> <CAJPBRmqBhuD2D+YPZFEERPudOQAWiS7BVj73RB2M=FE-Pnt=Kg na mail.gmail.com>
> Subject: Re: Realita mudreho rozhodovania v nasom time
> From: Michal Richter <mrichter.kuni na gmail.com>
> To: Jakub Nohejl <nohejjak na gmail.com>
> Content-Type: multipart/alternative;
> boundary=047d7b6dcb7c1b37cc04e61f44c0
>
>
>
> Ahoj Jakube,
> použil jsem nové zdroje a zjistil toto:
>
> při podbití dochází k:
> rozpouštění (rozpad) měděného kolektoru, během nabíjení se pak tyto
> části pohybují v elektrolytu a vytváří se shluky. je také možné, že
> růst shluků probíhá směrem ke druhé elektrodě (+) -> zkrat případně
> únik kapaliny (pro jiné typy LIONek) . Projeví se například při
> nabíjení - pokud nedochází ke zvyšování napětí článku během nabíjení.
> Hranice, kterou by se nemělo překročit je 2,5V! Závislost rozsáhlosti
> poškození na úrovni podbití jsem nenašel. Našel jsem pouze test
> vybíjení do 2V, kdy byl vliv poměrně malý. Vybití pod 1V je ale podle
> více zdrojů již problém...
>
> podrobněji:
> Anoda - rozpouštění mědi v elektrolytu, zvýšení samovybíjení až zkrat
> (u baterie může způsobovat nestabilitu a výraznější problémy)
> Katoda (pravděpodobně odolnější) - rozpad za vzniků oxidů lithia a
> kobaltu nebo manganu -> trvalá ztráta kapacity
>
> cyklické podbíjení vede ke snížení životnosti - každé 0,3V oproti 2,5V
> znamenají snížení životnosti až o 66%
> dále bude problém, že v případě baterie bude případné poškození článků
> různé
>
> zdroj: http://www.verlab.dcc.ufmg.br/projetos/roomba/batteries
>
> Michal
>
> *Michal Richter*
> CTU CarTech Electric
> Drivetrain
> www.cartech.cvut.cz/electric <http://www.cartech.cvut.cz/electric>
> tel: +420 605 208 140
>
>
> _______________________________________________
> Fse mailing list
> Fse na fel.cvut.cz
> https://list.feld.cvut.cz/cgi-bin/mailman/listinfo/fse
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.feld.cvut.cz/pipermail/fse/attachments/20131001/6fc89a5a/attachment-0002.htm>
More information about the Fse
mailing list